Sekcija za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije, ki je pred dnevi na letnem zboru izvolila novo predsedstvo, se bo tudi letos osredotočila na trajnostno mobilnost. "Največ pozornosti bomo namenili prenovi nacionalnega energetskega in podnebnega načrta (NEPN)," so napovedali.
Člani sekcije so na torkovem letnem zboru za novega predsednika za enoletni mandat postavili Aleša Marguča, direktorja podjetja Mazda Motor Slovenija. Podpredsednika sta postala dosedanja predsednica Lidija Ruden Kostrevc, predstavnica Grand Automotive Adriatic, in Marko Kajfež, direktor podjetja Hyundai Avto Trade, so danes sporočili iz sekcije.
V letošnjem letu si bodo zlasti prizadevali, da NEPN "določi jasne letne cilje elektrifikacije osebnega motornega prometa, saj je le na ta način mogoče spremljati doseganje ciljev in učinkovitost ukrepov na tem področju". Ob tem se bodo zavzemali za to, da se bo v njem upošteval pozitiven pristop k uvajanju trajnostne mobilnosti brez sankcij, so napovedali.
"Projekcije potniških kilometrov v NEPN kažejo, da bomo leta 2030 opravili 88 odstotkov potniških kilometrov z avtom in da bo ta delež leta 2050 znašal tri četrtine. Zato so ukrepi, ki naj bi oteževali uporabo avtomobila, popolnoma zgrešeni. Prizadevali si bomo, da se ukrepi, kot so obdavčitev in ukinjanje parkirišč, podražitev cestnin, višanje obdavčitve avtomobilov in omejitev hitrosti v mestih na 30 kilometrov na uro, umaknejo," so opisali.
Ministrstvu predlagali ukrepe
V sekciji so pripravili pobudo za odpravo težav pri kombinaciji odbitka vstopnega davka za električne avtomobile z boniteto. "Naša pobuda je, da se podjetjem poleg obstoječe ureditve omogoči, da uveljavljajo polovični vstopni davek, ob tem pa niso več dolžni obračunavati DDV na zasebno rabo. Glede tega smo že vzpostavili stik z ministrstvom za finance," so zapisali.
Po njihovem je treba zakonodajno urediti področje razgradnje izrabljenih vozil, saj po odločitvi ustavnega sodišča glede zakona o varstvu okolja še vedno ni dokončnega sistema proizvajalčeve razširjene odgovornosti. Pri zakonu o infrastrukturi za alternativna goriva in spodbujanju prehoda na alternativna goriva v prometu bodo medtem pozorno spremljali predvsem pripravo načrtov za polnilne parke in ustanovitev Centra za podpore pri Borzenu, so navedli.
V sekciji si bodo prizadevali za čimprejšnji sprejem nove uredbe o informacijah o varčni porabi goriva in emisijah CO2, ki so na voljo potrošnikom ob nakupu novih osebnih vozil. Spremljali bodo sprejemanje zakona o javni rabi slovenščine in aktivno sodelovali pri določanju seznama elektronskih naprav, za katere je treba prilagoditi uporabniške in jezikovne vmesnike.
Kot so še zapisali, bi si želeli napraviti napredek glede statistik novih vozil, kjer bi bila nujna vključitev podatka o tipu vozila na alternativna goriva in večja fleksibilnost glede dostopnosti teh podatkov. Prizadevali si bodo še za popolno digitalizacijo registracijskih postopkov, s čimer bi odpravili še zadnje administrativne ovire za državljane, hkrati pa bi odpravili še eno od ovir za razvoj internetne prodaje vozil.
Nekateri največji proizvajalci vozil se že usmerjajo na vodik. Slovenija ne bo zmogla kasičnega javnega prometa.
Naj naredijo nekaj, da se ljudem ne bo treba prevažat 100km na delo in nazaj. Decentralizacija in svobodni trg po Hayeku. Ampak zakaj bi bilo enostavno in pregledno? V kalni vodi množice predpisov in direktiv se najlažje ropa.
trajnostna mobilnost. ja tko kot je v velik britaniji a ne, največja elektrarna v tej državi kuri lesne pelete , dobiva državno podporo, sekajo pa najlepši prvinski gozd in tam celo kurijo slab lest, ki se jim a ne izplača… ...prikaži več vozit do predelovalnic. ja ampak tesla je pa na elektriko in nič ne kadi se za njim. no predelite avto na plin in jejte fižol. to naj vam bo moto za napredek , bučki iz trgovske zbornice.