Avto > Avto nasveti
15172 ogledov

Vse več lastnikov avtov glede pnevmatik ubira sporno taktiko

Pnevmatika guma pnevmatike gume Andrej Leban
Uporabniki avtov v želji po varčevanju vse bolj pogosto posegajo po nizkocenovnih pnevmatikah. To je s stališča prometne varnosti lahko zelo slabo, opozarjajo pri ADAC.

V nemški strokovni javnosti odmeva študija, ki jo je nedavno objavilo specializirano podjetje za analizo trgov BBE Automotive. V tri leta trajajoči raziskavi so podrobno spremljali trende pri prodaji pnevmatik in opravili ogromno intervjujev s prodajalci in vozniki. 

Ena temeljnih ugotovitev je, da se vse več potrošnikov pri nakupu odloča za poceni pnevmatike, študijo povzema Automobilwoche. Še leta 2019 je imelo prek zime pnevmatike nizkocenovnih znamk nameščene le pet odstotkov voznikov, lani pa že dvanajst odstotkov. 

Pribor za popravilo pnevmatik Raje asistenca Avto Vulkanizer o pripomočkih za hitro popravilo pnevmatike: "O, kakšna svinjarija"

Na drugi strani upada delež takšnih kupcev, ki nameščajo pnevmatike srednjega, tako imenovanega kakovostnega razreda in pnevmatike iz premijskega razreda. Oba sicer še vedno prevladujeta pri izbiri kupcev, za srednji razred se odloči okoli 20 odstotkov nemških voznikov, za pnevmatike premijskih znamk pa 47 odstotkov. 

Napoved avtorjev študije je, da bo prodaja najcenejših (in najmanj kakovostnih) pnevmatik v prihodnje še rasla. To dokazuje tudi podatek, da kar 21 odstotkov vprašanih uporabnikov avtov ni vedelo, kakšne pnevmatike imajo nameščene in so torej do tega precej brezbrižni. Gre tudi za posledico dejstva, da veliko uporabnikov vozil pnevmatik ne kupuje samih in gre v precejšnji meri za B2B prodajo. V tem segmentu so nizkocenovne pnevmatike dosegle že petinski delež. 

pnevmatike, gume, avto | Avtor: Pixabay Pixabay

Prodajalci imajo pogosto odločilno vlogo

Avtorji študije opozarjajo na velikanski pomen, ki ga imajo prodajalci pnevmatik na kupne navade potrošnikov. Okoli polovica slednjih je v anketi odgovorilo, da so se v nakup pnevmatik podali brez preferenc glede znamke, čeprav so imeli v mislih kakovost in splošno prepoznavnost blagovne znamke.

Vendar pa v primeru, da delavnica ali trgovec z avti ponuja tudi cenejše znamke, mnogi domnevajo, da ta znamka posledično že ne more biti tako slaba, ko pa jih vidi v izložbi pri 'strokovnjaku'. Če se jim zdijo ponujene premium pnevmatike predrage, zato radi posežejo po manj znani in uveljavljeni znamki.

Hkrati pa je polovica vprašanih odgovorilo, da bi pri nakupu zelo upoštevalo priporočila prodajalca.

Hyundai Ioniq 6 Tega ne povedo Avto Na nekaterih avtomobilih menjava gum vsako leto

Avtoklub zaskrbljen: ob takšnem trendu bo prometna varnost trpela

Pri nemškem avtoklubu ADAC so glede na rezultate raziskave najprej opozorili, da uporaba premijskih pnevmatik še ne pomeni vedno, da gre dejansko za najboljše pnevmatike. Je pa dejstvo, da so modeli, ki sodijo med premijske, pogosteje med najboljšimi, dodajajo pri avtoklubu. Lahko pa se po kakovosti znajdejo tudi v sredini lestvice ali celo v zadnji tretjini.

Zelo težko pa se bo v zgornjo polovico ali pa celo v zgornjo četrtino lestvice po kakovosti prebila kakšna nizkocenovna znamka, opozarjajo pri ADAC. "Opazili smo, da imajo nizkocenovne pnevmatike pogosto slabosti, zlasti na kritičnih območjih kot so mokre razmere. Če se bo nadaljeval trend širjenja tržnega deleža takšnih pnevmatik, lahko to negativno vpliva na splošno varnost v cestnem prometu," je dejal tiskovni predstavnik ADAC. 

Vožnja, jesen, gume, pnevmatike, vulkanizerstvo | Avtor: Profimedia Profimedia

Kakovost lahko pomeni velik prihranek

Pri ADAC želijo nasloviti še na eno zgrešeno prepričanje kupcev nizkocenovnih pnevmatik - da takšne pnevmatike na dolgi rok sploh niso nizkocenovne! Pri ADAC poudarjajo, da za premijske pnevmatike pogosto velja, da je mogoče z njimi dosegati tudi zelo veliko število prevoženih kilometrov, zato je njihova menjava redkejša kot pa pri pnevmatikah s hitrejšo obrabo. Tudi to bi morali imeti kupci pred očmi, ko segmentirajo pnevmatike. 

Pri BBE Automotive so ugotovili še, da je na nemškem trgu trenutno prisotnih že "za trimestno" število znamk pnevmatik. Za primerjavo, redni vzporedni testi pnevmatik, ki jih opravijo evropski avtoklubi, običajno obsegajo le okoli 20 različnih znamk. Tudi pri testu AutoBilda, ki skuša upoštevati kar najširše število modelov vseh znamk na nemškem trgu, velika večina znamk za uvrstitev v drugi test krogov odpade že zaradi preslabih rezultatov na testu zaviranja na mokrem.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 7
  • Avatar NickMason
    NickMason 09:50 03.september 2024.

    Cenejše gume imajo eno prednost,bolj si pozoren na vožnjo in je vse ok

  • jernej40 09:46 03.september 2024.

    Ko bodo omejitve kaj višje od 130 in se ne bom cikazil 100km/h bom razmišljal o boljših pnevmatikah. In 235mm slaba guma se še vedno hitreje ustavi kot 165mm ki so na novih vozilih za zmanjšanje porabe.

  • Avatar Leon
    Leon 08:43 03.september 2024.

    Zakonodajalec lahko napiše ,da so določene gume neustrezne in jih prepovedo !