Najnovejša študija največjega evropskega avtomobilističnega združenja kluba ADAC ugotavlja, da so zračne blazine in varnostni pasovi v avtomobilih prirejeni tako, da optimalno zaščitijo 1,75 metra visokega ini 75 kilogramov težkega mlajšega moškega.
Pri 55-letnem moškem je v primerjavi s skupino 18-35 let 14 odstotkov večja verjetnost, da se bo ob enakem trku in sprožitvi varnostnih mehanizmov poškodoval, pri starejših od 75 let pa je ta riziko večji že za 22 odstotkov. Tudi najstniki med 12 in 18 letom, ki že lahko sedijo na sprednjem sopotnikovem sedežu, so za pet odstotkov bolj ogroženi.
Zanimiv je tudi podatek, da so ob simuliranem čelnem trčenju nemški strokovnjaki prišli do ugotovitve, da bi 63 odstotkov žensk v nesreči doživelo poškodbe prsi zaradi udarca zračne blazine. Pri moških bi bil ta odstotek le 46-odstoten. Pri tem pa ADAC opozarja, da na ženske niso ogrožene le zaradi drugačne strukture telesa, temveč tudi zaradi dejstva, da imajo v primerjavi z moškimi sedež praviloma nastavljen precej bližje volanu.
Ford že najavlja prilagodljive mehove
ADAC zato avtomobilske proizvajalce opozarja, naj pri zasnovi varnostnih sistemov večjo pozornost namenjajo različnim voznikom. Tega so se nekateri sicer že začeli zavedati, pred časom smo tako poročali, da bodo imele prihodnje generacije Fordov z novim focusom vred že blazine, ki bodo delovanje prilagajale konstrukciji potnikov.