BMW je pred kratkim predstavil povsem novo generacijo iDrive X infozabavnega vmesnika, ki bo v serijska vozila znamke prinesla nov koncept prikazovanja informacij v spodnjem delu stekla prek celotne širine v višini oči voznika in potnikov. Prvi avto z iDrive X bo naslednja generacija električnega iX3, ki bo premierno predstavljen še letos.
Nekoliko drugačna bo tudi vloga sredinskega zaslona, ki bo bližje vozniku in s tem bolj na dosegu roke. V ozadju bo tekla zmogljiva programska oprema. Po več kot 20 letih se poslavlja okrogel gumb na sredinski konzoli za upravljanje funkcij.
Ena od novosti je tudi nov volan z navpično postavljenima prečkama, hkrati pa so na njem prešli na kapacitativne gumbe, ki pri nekaterih drugih znamkah (Volkswagen) niso bili dobro sprejeti.
V vsakem primeru pri BMW vztrajajo pri pristopu zmanjševanja fizičnih gumbov na minimum, vklapljanje in prilagajanje funkcij prek zaslona bo imelo prednost. Hkrati so po lastnih besedah že zelo izboljšali upravljanje številnih funkcij prek glasovnih ukazov.
Ob vsem napovedanem niti ni presenečenje, da so pri BMW povlekli črto pod tehnologijo upravljanja z gestami. Leta 2015, ko so tehnologijo predstavili v takrat novi seriji 7, je delovala kot precej futuristična možnost interakcije z avtom. Kasneje so jo prevzeli še ostali znamkini modeli, od serije 3 dalje.
V novem iDrive X tehnologije gest ne bo več. Pri znamki utemeljujejo, da bo učljiva umetna inteligenca, ki je vključena v glasovno upravljanje, precej bolj učinkovita.
Zelo verjetno pa je k tako naglemu slovesu tehnologije pripomoglo tudi dejstvo, da so jo lastniki BMW vozil glede na interno spremljanje zelo redko uporabljali in so se raje posluževali drugih možnosti za upravljanje funkcij. Po pisanju Bmwblog.com bodo z ukinitvijo prihranili tudi kar nekaj denarja, ker ne bo več potrebe po vgradnji dodatnih senzorjev.
Kaj omogoča tehnologija upravljanja z gestami
Z vrtenjem prstov in zamahi lahko uporabnik odvisno od opreme avta nastavlja na primer glasnost audio naprave, sprejema in zaključuje telefonske klice, upravlja določene funkcije navigacijske naprave ali pa spreminja kot 360-stopinjskega pogleda kamer. V zadnjih različicah je bilo mogoče nekatere geste tudi programirati.
Tehnologija gest deluje s pomočjo posebnih 3D senzorjev gibanja, ki so nameščeni v posebnem modulu v stropni del ob notranjem vzvratnem ogledalu. Senzorji spremljajo gibanje roke, ki jo ima uporabnik nekje pred sredinskim zaslonom in nad prestavno ročico.
Glede na naslov sem najprej pomislil na smerokaze.
Italijani so to verjetno itak mogli mat izklopljeno... 😁