Nissana qashqaija smo po prenovi poleti že imeli priliko spoznati na mednarodni predstavitvi. Sedaj je prvak po prodaji v razredu C-suv prišel tudi v Slovenijo, še enem izmed trgov, na katerem namerava vladati tudi v bodoče.
Qashqaija so doslej prodali že v neverjetnih 2,3 milijona primerkih, kar je začetnika tako imenovanih križancev izjemen rezultat. Druga generacija, predstavljena pred tremi leti, pa ima veliko težje delo, saj so uspešni recept dvignjenega družinskega avta, ki je lahko celo pravcati 4x4, ne le kopirali, temveč izboljšali tudi števini tekmeci.
A qashqai namerava ostati pri vrhu, za kar ima pet konkretnih orožij.
1. Zunanja oblika:
Na prenovljenem qashqaiju se najprej opazi spremenjen logotip, ki je pri višjih opremah vdelan v črno ozadje, za katerim se skriva radarski sistem za nadzor prometa. Drugačen je nos avta z novima pokrovom motorja in odbijačem ter z izrezom maske v obliki črke V. Dobil je tudi polne LED žaromete, ki so nameščeni pri boljših opremah.
Zadnje luči svetijo v izrazitejši svetlobi, nova je antena, platišča in izpopolnjena barvna lestvica.
2. Notranja oblika:
Qashqai skuša izboljšati percepcijo udobja in kakovosti na različne načine. Med njimi so povsem nov prisekan volan, ki deluje na videz in otip precej boljše, nekaj je bilo tudi sprememb pri oblogah vrat. Med opcijami je Bose avdio sistem. Pri novi opremi tekna+, ki je namenjena najzuahtevnejšim strankam, kupec dobi celo napa sedežno usnje.
3. Tehnologije:
Izboljšali so mu asistenčne sisteme, prepoznavanje prometa z zaviranjem v sili "vidi" tudi pešce. Nov je sistem za opozorilo pred prečnim promtom, asistent za klanec pa drži avto na mestu celoten čas čakanja pred semaforjem ali na križišču. Nov je vmesnik infotainmenta.
Velika novost pa pride prihodnje leto, ko bo qashqai v odvisnosti od različice motorja in menjalnika imel razpon tehnologij Pro Pilot, ki ga bo kronala (pol)samodejna vožnja. Česa podobnega tekmeci še ne premorejo.
4. Dinamika:
Pri Nissanu so se potrudili z izboljšavami podvozja in karoserije, zato je avto sedaj med vožnjo tišji, tudi v kabini. Nekoliko so dodelali tudi najbolj prodajani, 1,6-litrski dCi motor.
Pri motorjih sicer bistvenih razlik ni, vonj po bencinu imata 1,2 (85 kW/115 KM) in 1,6-litrska (120 kW/163 KM) DIG-T agregata, medtem ko je dizelski vonj še naprej zastopan s strani 1,5- (81 kW/110 KM) in 1,6-litrskih (96 kW/130 kM) motorjev.
5. Opreme:
Skupaj bo na voljo pet različnih oprem, sredinska N-connecta že ima skupek različnih uporabnih asistenčnih sistemov, še stopnjo višje pri premi tekna so LED žarometi, za najbolj zahtevne stranke, ki se glede videza in opreme želijo spogledovati s premium avti, pa je namenjena tekna+.
Pri močnem dizlu je na voljo 4x4 pogon ali X-tronic menjalnik.
Kar je zanimivo pri prenovljenem qashqaiju, je da so cene pri uvozniku spustili in ne dvignili, kot je to običaj. Začnejo se pri 19.950 evrih. Predvsem je zanimiv avto z N-connecta opremo, ki je lahko cenejši za 1.500 evrov v primerjavi s predhodnikom (z 1,6 motorjem stane sedaj 26.600 evrov). Poleg pride tudi sedemletno jamstvo (ali 160 tisoč kilometrov). Na leto naj bi si v Sloveniji registrsko tablico še naprej nataknilo okoli 800 qashqaijev.
andrej.leban@zurnal24.si