Markus Schäfer, tehnični vodja Mercedes-Benza, je eden od vplivnih ljudi v avtomobilski industriji, je spregovoril o situaciji okoli cene električnih avtomobilov.
Nevralgična točka električnih avtomobilov je njihova cena, natančneje visoka cena baterij. To je zelo občutljiva tema že, odkar so se pred dobrim desetletjem na trgu pojavila prva bolj resna električna vozila. Odkar so na primer predstavili model tesla S. Od takrat je cena za kilovatno uro zmogljivosti baterij padla z astronomskih 1191 ameriških dolarjev (1095 evrov) na 137 ameriških dolarjev (126 evrov) kar je skoraj 90 % manj, a tudi to še vedno ni dovolj poceni.
Električni avtomobili so še naprej bistveno dražji od avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. In to kljub dejstvu, da ne potrebujejo zapletene motorne enote z notranjim zgorevanjem, njenih številnih dodatkov s sistemom za čist izpuh, hladilne in dimne pline ali menjalnik z zapleteno porazdelitvijo pogonskega navora. Vgrajene velike baterije, ki so ključne za doseg vozila, "ubijejo" vse te prihranke.
Kot bi gledali v stekleno kroglo
Poleg tega, kot vemo, v zadnjem času močno naraščajo cene surovin za proizvodnjo baterij, kot so nikelj, kobalt in litij. Več predstavnikov avtomobilske industrije je zato skeptičnih glede prilagajanja cen - seveda navzdol. Martin Daum, vodja Daimlerja, Mercedes-Benzovega oddelka za gospodarska vozila, je za spletno stran Automobilwoche nedavno komentiral ceno električnih vozil. Dejal je, da bodo "električni avtomobili še dražji." Zdaj se mu je pridružil kolega Markus Schäfer, vodja razvoja pri Mercedes-Benzu. Čeprav priznava, da je cena baterij v zadnjem desetletju hitro padala, so električni avtomobili še vedno "kaznovani". Po njegovih besedah se to v doglednem času ne bo spremenilo.
»Da pridemo do cene 50 dolarjev (46 evrov) za kilovatno uro, kar bi pripeljalo do primerljive cene električnega pogona in pogona na notranje zgorevanje, bo preteklo še veliko vode. Rekel bi, da smo še res daleč," je za Road & Track povedal Schäfer. Vrsta cenovno ugodnih baterij z visoko gostoto, ki so potrebne, da bi nam to uspelo, ne obstaja ali obstaja le v laboratorijskem okolju.
Po Schäferjevih besedah je situacija zapletena, saj ne glede na to, da proizvajalci vedo, kateri tip akumulatorja bi bil primeren, bo prilagajanje avtomobilski industriji z velikimi količinami in izjemno velikimi zahtevami glede vzdržljivosti, trajalo leta. Dokler ne pride do takšnega preboja v tehnologiji baterij, da bodo električni avtomobili cenejši. "Trditi, da vemo, kdaj se bo to zgodilo, bi bilo kot, da bi gledali v stekleno kroglo," pravi Schäfer, ki je še dodal, da bo razvoj odvisen tudi od rudarskih zmogljivosti in povečanja števila električnih avtomobilov. "To sta dva glavna dejavnika," je še pojasnil.
Hkrati pa domneva, da bomo še nekaj časa videli "protiveter" na strani surovin. Zaradi naraščajoče priljubljenosti električnih vozil analitiki niti ne pričakujejo, da ne bi še naprej brali o pomanjkanju litija. V naslednjih treh letih bo zato treba še naprej subvencionirati električne avtomobile in kaznovati klasične.
tile stručkoti iz avto industrije.. zakaj vozit vedno celo baterijo za sabo ? a imate vedno poln tank ? naj naredijo modularno sestavo baterije in kupiš avto brez baterije. in se odločim nekako takole vsak dan prevozim 100 km, rabim… ...prikaži več 15 kWh torej kupim 20 kWh veliko baterijo. prostor v avtu za baterijo ostane prazen. cena je niska. e ko pa grem v nedeljo na izlet, pa grem na tankstele, pa za en dan najamem baterijo po želji in jo dodam v avto. a bi šlo ? modreci iz avto industrije ?
Še termodinamičarja ne znajo narediti za manj kot 40 jurjev pa bo pamet prodaval!