Avto
31 ogledov

Japonski bojevnik

Datsun 240Z je bil za japonske razmere pravi šarmer. Žurnal24 main
Na svojem teritoriju ni težko biti glavni, vendar pa se resni igralci prepoznajo po vplivu izven lastnega dvorišča. To so vedeli tudi Japonci, konkretno njihovi proizvajalci avtomobilov.

Japonci se izvedli avtomobilsko invazijo najprej na ZDA, nato pa še na ostale dele sveta. Na čelu "agresorske" vrste je bila Toyota s svojim modelom 2000 GT. Zelo dober športni avtomobil zaradi malih količin dostavljenih v Ameriko ni uspel v prevladi nad "sovražniki". Naslednji je bil Datsun, ki pa je poslal drugačno sporočilo – mi prihajamo v velikem številu. "Bojevniki" so nosili kodno ime 240Z.

Datsun 240Z je bil prvič predstavljen leta 1969. Na čelu razvojne ekipe je bil predsednik Nissana za področje ZDA Yutaka Katayama ali krajše Mr. K. Želel si je avtomobil s športnimi predispozicijami, popolno opremo in ceno okoli 3.500 ameriških dolarjev. Najprej je prišla na vrsto oblika, zato so aktivirali slavnega oblikovalca Albrechta Goertza. Grof Goertz je človek, ki se je podpisal pod obliko posameznih BMW-jevih umetnin, pri Nissanovih vodilnih možeh pa je bil poznan kot oseba, ki bi lahko njihovemu avtomobilu doprinesel šarm, ki je japonskim vozilom v tistih časih še primanjkoval. To se je izkazalo za zadetek v polno, saj je Goertz svoje delo opravil z odliko. Dolg pokrov motorja, ozka maska in dolge izpušne cevi, vse to je bilo vklopljeno v izjemno aerodinamično karoserijo z izrazitim naklonom vetrobranskega stekla. Povsem netipičen Japonec. Prav tak, kot so si ga želeli.



Japonci so torej z Goertzom zadeli. Manjkal je le še en člen, motor, s katerim bi lepotcu zagotovili vozne sposobnosti dostojne njegovemu videzu in ki bi mu zagotovil mesto na vrhu prodajnega seznama. Kar zadeva segment motorja, ni obstajala bojazen, da ta ne bi bil dober, saj so v deželi vzhajajočega sonca sloveli po izdelavi izrednih motorjev. Zgodba o uspehu je bila torej zajamčena. Motor so razvili iz agregata, ki ga je uporabljal datsunov model bluebird. Z rahlimi modifikacijami je vrstnih šest cilindrov jamčilo izjemne športne sposobnosti, po katerih je bil poznan tudi bavarski konkurent. 2,4-litrski agregat je razvil 120 kW/163 Km pri 5.600 vrt/min, kar je bilo dovolj, da avtomobil do 100 km/h pospeši v devetih sekundah, najvišja hitrost pa je bila 204 km/h. Več kot dober rezultat za športni avtomobil, narejen konec šestdesetih let in namenjen širokemu spektru kupcev.



V vsega štirih letih so proizvedli kar 156.000 teh edinstvenih japonskih športnih avtomobilov. Leta 1973 je na njegovo mesto stopil močnejši model 260Z. Na zunaj so novi model doletele le estetske spremembe, vendar je močnejši motor pomenil tudi višjo in ne toliko pristopno ceno. No, prvotni cilj je bil dosežen. Z je končal agresijo in zagotovo uspel ter Japonski prinesel zmago. Danes, po 35 letih legenda še vedno živi v aktualni Z-generaciji, izvrstnem nissanu 350Z.



Kdo sploh je Datsun?
Mlajšim in manj seznanjenim bralcem ime Datsun verjetno ne pove veliko. Vendar pa če omenimo ime Nissan, so stvari veliko bolj jasne. To sta pravzaprav dve podjetji oziroma eno, saj se je vse začelo z Datsunom, točneje DAT-om. Pozneje je DAT postal Datsun, zatem pa se je celotno podjetje preimenovalo v Nissan, v nekaterih delih sveta pa je Datsun obdržal glavno ime. Vse to je trajalo do začetka osemdesetih let, ko je podjetje tudi za uradno ime razglasilo Nissan, saj se je imena Datsun v nekaterih azijskih državah držal slabši sloves.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.