BMW-jev produktni vodja za BMW serije 2 coupe Emanuel Varga je poudaril, da je BMW serije 2 coupe namenjen predvsem ljudem, ki radi vozijo, cenijo vozno dinamiko in lego avtomobila na cesti ter natančno vodljivost. Cenijo pa tudi športni, ekstroventiran in poseben dizajn.
Varga dodaja, da je njihov novinec zelo lepo oblikovani avtomobil in čistokrvni športni avtomobil, a ne le to. Trenutno je tudi edini BMW-jev kompaktni model, ki je zgrajen na platformi za avtomobile z zadnjim pogonom, in edini ima v najmočnejši različici tudi šestvaljni vrstni motor. Glede na to, da smo v okoljsko zavednem letu 2021, je torej jasno, da so ga razvili za avtomobilske navdušence.
BMW serije 2 coupe je tudi avtomobil z dolgim izročilom vozniških dvovratnih kupejev. Njegova modelna linija namreč izhaja že iz BMW-ja 2002, ki je na ceste zapeljal davnega leta 1968, predvsem pa iz BMW-ja M3 coupeja iz leta 1986 in treh generacij kupejev serije 1 in serije 2, ki je v njegovi zasnovi pustila največ sledi. Z njimi so se sicer uveljavili predvsem na svojih tradicionalno pomembnih trgih: predvsem v severni Ameriki, Veliki Britaniji, Nemčiji, Kitajski in Mehiki. V Mehiki, njegovem petem najpomebnejšem trgu torej, bodo BMW serije 2 coupe tudi izdelovali in tam so ga tudi oblikovali.
Izročilo na sodoben način
Njegov glavni oblikovalec Jose Casa Pena namreč prihaja iz Mehike. Na predstavitvi je povedal, da je bilo oblikovanje BMW-ja serije 2 coupeja razburljiv projekt, a tudi na nek način njegov osebni projekt, glede na to, da gre za avtomobil, ki ga bodo za vse svet izdelovali v njegovi domovini.
Pri krojenju novinčevih oblik, ki so mu zagotovile tudi ugodni količnik zračnega upora 0,26, so močno izhajali iz starodobnega BMW-ja 2002, ki je bil za svoj čas zelo športen in udoben, po drugi strani pa tudi zelo preprost. Zato so precej razmišljali, kako njegove vsebina uporabiti in jih preoblikovati za novi avtomobil.
BMW 2002 se tako v nove BMW-ju serije » coupeju odraža v prednjih žarometih, ki nimajo običajnih dveh ampak le po en svetlobni modul. BMW 2002 se odraža tudi v precej horizontalnih ledvičkah, ki sta opremljeni tudi z lamelami, ki se elektronsko odprejo pri določeni hitrosti.
Pena dodaja, da so hoteli na tem avtomobilu veliko izraziti na zelo kompakten način. To se denimo izraža v zelo ostrih in natančnih linije, s katerimi so dali karoseriji zelo močan značaj. Pokrov motorja je opremljen z izrazito izboklino, ki ne služi le izražanju moči (in tudi ne neposredno varnosti pešcev, saj bi to lahko dosegli tudi brez nje), ampak tudi optično skrajša prednji del avtomobila in daje opazovalcu bolj gotov občutek.
Bočne linije so zelo čiste, a hkrati drzne in z velikimi površinami. Tudi na boku najdemo referenco na BMW 2002. Tako kot na njem namreč ramenska linija teče od začetka do zadnjega konca avtomobila. Pragove so po drugi strani poudarili s trikotnimi linijami, ki tudi poudarijo kolesne vdolbine. Poseben značaj daje boku tudi črni okvir okoli bočnih šip, vse skupaj pa zaokroži izrazito zaobljena strešna linija.
Na zadku so hoteli oblikovalci poudariti predvsem širino in močan nastop avtomobila. Temu je namenjena ostra vodoravna linija med blatniki. Športnost poudarja tudi difuzor, ki je v boljših različicah črn. Zadnje luči so porinjene na rob avtomobila, kar tudi služi povečevanju vtisa širine, poleg tega pa so oblikovane v ikonskem dizajnu, ki še poudari občutek premijskega športnega avtomobila.
Bolj pomanjšana trojka kot dodatna dvojka
Penove besede lahko potrdim tudi sam, saj sem ob pogledu na BMW M240i, ki smo ga lahko vozili (in v živo zgleda bolje kot na fotografijah), pomisli, da gre zares za zelo dinamični avtomobil, ki se z zunanjostjo povsem razlikuje od BMW-jev serije 1 ali serije 2 gran coupe. Oblikovno bi ga gotovo lahko prej povezali z njegovim neposrednim predhodnikom.
V notranjosti je seveda drugače, saj je po zaslugi BMW-jevega pristopa zadnjih let ta precej enaka drugim novejšim modelom te znamke. A ko sedite v njem, imate bolj občutek, da ste v pomanjšanem BMW-ju serije 3 ali 4 kot pa v BMW-ju serije 1, saj je prednji del kabine zelo širok. A le prednji del, saj vam pogled nazaj izda, da gre za precej manjši avtomobil. Zadaj je namreč zelo malo prostora in mirno bi lahko rekel, da je BMW serije 2 coupe avtomobil s sedežno razporeditvijo 2+2.
Ti občutki so predvsem posledica dejstva, da BMW serije 2 kupe s serijo 1 in serijo 2 gran coupe tehnično pravzaprav nima veliko skupnega, ampak ima, ko gre za tehniko podvozja, več skupnega z BMW-jem serije 3. BMW-jev šef za dinamiko vozil Claus-Dieter Groll mi je v pogovoru po vožnji povedal, da so, ko so začeli snovati ta model, hitro ugotovili, da sploh nimajo uporabne sodobne platforme za kompaktni avtomobil z zadnjim pogonom, ki so jo želeli, da bi BMW seirje 2 coupe ustrezal željam dinamičnih voznikov. Zato so se odločili, da bodo zanj prilagodili platformo BMW-ja serije 3, torej za eno številko večjo platformo. Mimogrede: tako predimenzionirana platforma je več kot primerna tudi za potencialni novi BMW M2.
V vse strani večji
Vodja projekta Martin Gruber je dodal, da je ta platforma novincu v primerjavi z njegovim predhodnikom prinesla veliko dobrodošlih izboljšav. V primerjavi z dosedanjim kupejem serije 2 se je medosna razdalja povečala za 51 milimetrov, prednji koloteki so širši za 52 milimetrov ( pri M240i pa 63mm), zadnji pa 31 milimetrov (oz 35 mm), celotni avtomobil pa je po drugi strani 28 milimetrov nižji od predhodnika. Večja in širša so tudi kolesa, z 12 odstotkov večjo vzvojno trdnostjo pa se lahko pohvali tudi šasija, ki so ji dodali še dodatne ojačitvene elemente in bolj trdna ležišča zadnje preme.
Avtomobil se ponaša tudi z nižjim težiščem, predvsem pa nevtralno razporeditvijo mase v razmerju 50:50 med prednjo in zadnji premo. Ker je motor potisnjen precej nazaj, je inženirjem uspelo zagotoviti tudi učinkovit štirikolesni pogon s poudarkom na zadnjem pogonu. Za bolj dinamične je na voljo tudi paket M sport pro, ki vključuje tudi elektronsko upravljanje blažilnikov. Zadaj je tudi zapora diferenciala z omejenim zdrsom, ki je na BMW-ju M240i serijski.
In to občutite tudi na cesti. BMW M240i, kakršnega smo vozili na predstavitvi in ki bo verjetno tudi najbolj pogosta kupljena različica, saj je doslej najmočnejši (ne pa pravi M2) BMW serije 2 kupe dosegal 30-odstotni delež prodaje tega modela. Avtomobil, ki mu 275-kilovatni turbobencinski šestvaljnik zagotavlja pospeške v 4,3 sekunde do 100 kilometrov na uro, je namreč kljub veliki moči bil tudi na spolzkih jesenskih cestah v okolici Münchna zelo nevtralen in zares bi morali zelo pretiravati, da bi se spravili v težave.
BMW M240i je sicer trenutno najbolj športen zastopnik tega modela, a tudi ostali niso podhranjeni. V prodajnih številkah si enakovredno mesto deli z BMW-jem 230i coupejem, čigar turbobencinski štirivaljnik razvije moč 180 kilovatov, »osnovni« različici pa sta dve: BMW 220i coupe s 135-kilovatnim bencinskim štirivaljnikom in BMW 220d coupe s 140-kilovatnim turbodizelskim štirivaljnikom. Vsi so sicer na voljo z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, seveda v različnih stopnjah športne dodelave.