Vse večje povpraševanje po SUV vozilih skrbi nemške delavce, ki danes v domačih tovarnah izdelujejo limuzine.
Nemška avtomobilska industrija je svetovni sloves izdelovalca vozil, ki so sinonim za kakovost, vozno dinamiko, predvsem pa prestiž, dolga leta gradila na limuzinah, kot so audi A4, BMW serije 5 in volkswagen passat. Številni bi jih opisali kot zanesljiva vozila, ki so videti dobro na družinskem dovozu do hiše ali službenem parkirišču. Toda prišlo je do premika v okusu potrošnikov.
Povpraševanje po SUV-jih, ki so sprava navdušili Američane, se je razširilo po vsem svetu in dramatično spremenilo proizvodno avtomobilskih podjetij. Tudi zato, ker so SUV vozila dražja in bolj dobičkonosna.
Večja prodaja dražjih SUV vozil, bi morala biti za nemške avtomobilske proizvajalce na splošno dobra, piše Automotive News Europe, kjer pa dodajajo, da lahko po drugi strani to močno vpliva na delovno silo v domačih tovarnah, ki so močno usmerjene v izdelavo tradicionalnih limuzin in kombilimuzin.
Pri BMW-ju prodaja SUV-jev, večinoma v ZDA, predstavlja že 44 odstotkov vseh svetovnih dobav, kar je 24 odstotkov več kot pred desetletjem – predvsem pa jih skrbi morebitni padec prodaje serije 5, ki jo izdelujejo v tovarni Dingolfing v bližini Münchna.
Podoben trend zaznavajo tudi pri Audiju, ki izdeluje svoje SUV modele v Mehiki, na Madžarskem in Slovaškem ali pa Mercedes, katerega delavci v Tuscaloosi v Alabami glede na trenutno povpraševanje ne morejo dovolj hitro izdelovati velikega športnega terenca GLE. Mercedes je leta 1995 odprl tovarno v Alabami v ZDA, s čimer so SUV modele začeli izdelovati blizu potrošnikov na ključnem trgu, medtem ko velika BMW-jeva v tovarni Spartanburg v Južni Karolini gradi modele športnih terencev od X3 do X7. VW proizvaja svojega križanca T-Roc na Portugalskem, Audi pa modela Q7 in Q8 na Slovaškem, Q3 pa na Madžarskem.
Nemška avtomobilska industrija, ki je največji delodajalec s približno 830.000 delavci, se že spoprijema z največjim padcem proizvodnje v skoraj desetletju. Padec, ki ga vodijo trgovinske napetosti in upočasnjevanje svetovnega gospodarstva, prihaja v občutljivem času za industrijo, ki se že sooča s prihodnostjo, ko bo za sestavljanje električnih vozil potrebnih manj rok.
Samo motor z notranjim zgorevanjem v avtomobilu šteje več kot 1000 delov, v primerjavi s samo nekaj desetimi sestavnimi deli v elektromotorju, ki ne potrebuje izpušnih plinov, menjalnika ali rezervoarja za gorivo. Posledično gre tudi za prihranek pri razvoju, testiranju, nakupu delov in servisu – na vseh področjih je vključenih manj ljudi.
"Trend SUV bo zagotovo vplival na proizvodne strukture," je za Automotive News Europe dejal Rolf Janssen iz svetovalnega podjetja Roland Berger.
Pri LMC Automotive pričakujejo, da se bo domača nemška proizvodnja avtomobilov letos znižala na 10-letno najnižjo vrednost, zlasti na izvoznem trgu. Justin Cox, direktor zadolžen za pregled globalne proizvodnje pri analitskem podjetju LMC je kot ranljivo označil Audijevo tovarno Neckarsulm v Baden-Wuerttembergu, kjer izdelujejo limuzino A8 in nimajo konkretnih načrtov za izdelavo električnih vozil v prihodnosti, tovarno passatov v Emdnu na severu Nemčije (Volkswagen bi po novem v tovarni proizvajal električna vozila, a se zapleta z izbiro nadomestne tovarne za passata in superba, ki bi morala biti v Turčiji) in tudi VW tovarno v Wolfsburg, kjer sicer proizvajajo VW tiguana in seat tarraca, a je velik poudarek na še vedno kralju evropskih cest – golfu, ki bo še ta mesec luč sveta zagledal v povsem novi preobleki.
ja potem naj pa delajo suv modele, v čem je problem, ne razumem