Pišemo o prenovljenem priključno hibridnem mitsubishi outlanderju PHEV, ki je zanimiv tehnični posebnež. Pred kratkim je dobil tudi zmogljivejši (skoraj) električni pogon in modernejšo notranjost.
Outlander PHEV je poseben celo znotraj kroga hibridnih vozil zaradi načina povezave dveh električnih motorjev in bencinskega agregata, saj omogoča kar tri načine delovanja - polni EV, zaporedni hibrid in vzporedni hibrid. Tudi to bomo temeljito preizkusili.
Pred kratkim so pri JATO Dynamics objavili zanimivo statistiko prodaje srednje velikih športnih terencev v Evropi. Zanimivo je, da se je krivulja obrnila navzdol, a so analitiki pojasnili, v čem je težava. Razvpite emisije CO2. Z veliko maso, ki jo prinašajo SUV vozila, štirikolesnim pogonom in pogosto zmogljivimi dizelskimi motorji, so se avtomobilski proizvajalci pripeljali do prepreke, ko EU omejuje predpisuje in določa povprečje dovoljenih izpustov za vozila posamezne znamke.
Na kratko o prenovi outlanderja
Na cesti ga je mogoče prepoznati po drugačni, prijaznejši in bolj uglajeni maski ter nekaterih drugih dodelavah. Med drugim vsa zunanja svetila sedaj svetijo v LED tehnologiji. Lastniki bi morali biti sedaj precej bolj zadovoljni z notranjostjo, pri kateri je opazen bistven skok naprej glede uporabljenih materialov in izdelave. Prostornost pa je še vedno eno najmočnejših orožij outlanderja, tudi prtljažnik zaradi baterije ni kaj dosti okrnjen.
Pogosto so emisije povezane z davki in končno ceno. Hkrati pa je ponudba na trgu elektrificiranih vozil (hibrid, plug-in hibrid, 100-odstotno električni avtomobil) tako slaba, da so tudi klasični hibridi redki, sploh za ceno, ki si jo lahko slovenski kupec privošči, na področju "ljudskih" priključno hibridnih SUV vozil pa ima praktično že vrsto let primat outlander PHEV. Čeprav gre za enega starejših modelov na trgu, pa je prav izpopolnjen sistem kombinacije 2,4-litrskega bencinskega motorja in dveh elektromotorjev (vsak na eni pogonski osi) ob preizkušeno zmogljivem štirikolesnem pogonom ter tradicijo na področju izdelovanja štirikolesno gnanih terencev dovolj, da je to tretje najbolje prodajan srednje velik športni terenec v Evropi. Oulander PHEV je namreč najbolj prodajan priključni hibrid v Evropi in najbolj prodajan priključni hibrid med suvi na svetu.
Zakaj je tako priljubljen? To smo se odločili preizkusiti na nekoliko drugačnem podaljšanem testu. V prihodnjih dveh mesecih bomo tako dodobra, v različnih situacijah, različni vozniki, preizkusili zmogljivejši plug-in hibridni sistem, ki omogoča še več avtonomne in tihe električne vožnje, ter izpopolnjeni S-AWC štiri kolesnim pogonom.
Najbolj zanimiv outlander ostaja pri pogonu
Za začetek so Japonci iz njega odstranili 2,0 litrski bencinski motor in vgradili 2,4-litrskega, ki je sposoben teči po varčnem Atkinsonovem ali zmogljivejšem Ottovem ciklu. Bencinski motor je za desetino močnejši in prožnejši, a naj bi bil pod črto varčnejši. Povečali so moč generatorja in elektromotorja, prav tako pa tudi kapaciteto in zmogljivost litij-ionske baterije, ki ima kapaciteto 13,8 kWh in je shranjena pod tlemi, kar omogoča nižje težišče za boljšo vodljivost, shranjena električna energija se lahko uporablja tudi za napajanje zunanjih naprav.
Na testnem AMZS poligonu Varne vožnje na Vranskem smo pred kratkim z njim že naredili reportažo pri vleki prikolice. Izpostavili smo vlečne lastnosti priključnega hibrida, nadalje pa ga bomo preizkusili tudi na družinskih počitnicah, ko bomo poskušali v električnem in hibridnem načinu, vleči s seboj prikolico. Preizkušali bomo uporabnost vozila na dopustu, polnjenje v kampu, preizkusili bomo, ali je lahko outlander PHEV res tudi električni vir energije. Pripravili bomo poglobljen članek o vzdrževanju in servisiranju priključnega hibrida in njegovo vsestransko uporabnost. Kje je boljši, oziroma slabši od bencinsko ali dizelsko gnanih konkurentov? Osredotočeni bomo predvsem na uporabnost vozila in porabo goriva oziroma elektrike. Na primer vsakodnevna primestna vožnja v službo, izlet konec tedna na hribe ali na morje, mestna vožnja ...
Nekaj ključnih podatkov:
- Štirikolesni pogon (elektromotorja na sprednji in zadnji osi)
- Avtomatski menjalnik CVT
- Pod kabino nameščena pogonska baterija
- 2.4-litrski MIVEC bencinski motor z močjo 99 kW (135 KM) in 211 Nm navora
- Največja hitrost pri električni vožnji 135 km/h
- Emisije CO2 40-46 g/km
- Kombinirana poraba elektrike (NEDC/WLTP) 148,0/169,0 (Wh/km)
- NOx mg/km 1.3
- Električni doseg (ECE) 54,0 kilometrov
- Kapaciteta baterije kWh 13.8
- Prednji elektromotor: Izhodna moč kw(KM) 60(82), Navor Nm 137
- Zadnji elektromotor: Izhodna moč kw(KM) 70(95), Navor Nm 195
- Polnjenje: Navadno polnjenje AC 230V 10A/AC 230V 8A približno 5,5 ure/7 ur, hitro polnjenje približno 25 minut (+/- 80%)
- Osna obremenitev (Spredaj/Zadaj) 1.200/1.255 (kg)
- Prtljažnik: 463 – 1.602 (litri)
- Garancija: 5 let ali 100.000 km splošne garancije, 8 leta ali 160.000 km jamstva na baterijski sklop, 12 let jamstva na prerjavenje
pozabili ste navesti ceno..... 50 000 €