Avto
34188 ogledov

Po trku na Hrvaškem se mu je sprožil klic v sili

Verižno trčenje Žurnal24 main Fotografija je simbolična.
Naš sogovornik je na lastni koži spoznal, da nove tehnologije v avtomobilih niso le igračke, ampak lahko rešujejo tudi življenja potnikov v vozilih.

* - Fotografija je simbolna

V Sloveniji je že pred leti sploh prvi v EU začel uradno delovati sistem klica v sili iz vozil. Serijsko v avtih pa prihaja šele z letom 2018. Po eni od raziskava vsaka dodatna minuta brez upoštevaje posledic smrti poškodovanca stane družbo kar 1.300 evrov.

E-Klic je tehnologija, ki bo tudi pri nas rešila veliko življenj ponesrečencev ali zmanjšala posledice nesreč, saj bo v avto vgrajena tehnologija samostojno obvestila klicni center 112, da se je zgodila nesreča ter njeno lokacijo. Odzivni čas po nesreči je zato lahko bistveno krajši, vsaka minuta zaostanka pa je pri reševanju življenj lahko usodna. 

eCall Slovenija zorala ledino Avto Slovenija z eCall sistemom prehitela vse

Počilo je, nato se je kadilo in smrdelo

Pogovarjali smo se s sogovornikom, ki je želel z nami deliti svojo izkušnjo samodejnega klica na pomoč s pomočjo Oplovega sistema OnStar ob nedavno doživeti prometni nesreči.

Opel OnStar | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Sogovornik je imel na poti na oddih takoj čez slovensko mejo na Hrvaškem prometno nesrečo. Spregledal je vozilo in v križišču trčil v drugo vozilo. Trčenje je bilo dovolj silovito, da so se sprožile zračne blazine, na srečo pa v nesreči ni bilo huje poškodovanih.

"Bil sem v šoku. Zaradi sprožitve zračnih blazin se je kadilo in smrdelo. Najprej sem pogledal proti sopotnici in jo vprašal, ali je v redu,“ zgodbo začne sogovornik. Nekaj sekund zatem je v vozilo prejel klic iz klicnega centra OnStar v Veliki Britaniji. Tam ima namreč Opel klicni center za svojo storitev povezljivosti OnStar. 

ecall, klic v sili bohinjec Avto Če bi eCall deloval, ne bi čakal 31 ur

V primeru prometne nesreče in sprožitve zračnih blazin namreč oseba v klicnem centru ve, kje se je zgodila prometna nesreča in preko sistema vzpostavi povezavo z voznikom. "Manj kot pol minute po nesreči je trajalo, da so z menoj vzpostavili povezavo. Na drugi strani se je oglasila oseba, ki je z menoj govorila v slovenskem jeziku. Vprašala me je ali sem poškodovan in, ali je poškodovan kdo drug v vozilu ali v kakšnem drugem vozilu. Vprašala me je, ali je treba poklicati reševalno vozilo,“ pojasnjuje sogovornik, ki dodaja, da je moški iz klicnega centra uredil vse, obvestil reševalce, policijo, uredil vse potrebno z zavarovalnico in nadomestnim vozilom.

Eklic | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Dobrodošla pomoč po šoku

"To, da so me vodili po korakih in vse uredili namesto mene, prišli po poškodovano vozilo, da sem dobil nadomestno vozilo brez, da sem brskal za telefonski številkami,“ je v trenutku, ko je človek po nesreči v šoku, govori s policijo, mimoidočimi, sopotniki, zavarovalnico, več kot dobrodošlo.

Pri Oplu Slovenija so nam pojasnili, da je to prvi tak primer samodejnega klica v primeru nesreče njihovih uporabnikov sistema OnStar v Sloveniji. Pojasnili so nam, da je danes, slabi dve leti od uvedbe sistema v Sloveniji, pri nas več kot 2000 voznikov z njihovim sistemom. Večinoma uporabljajo pomoč svetovalca za prenos cilja poti in upravljajo vozilo na daljavo preko aplikacije myOpel na mobilnem telefonu.

Opel OnStar OnStar tudi pri nas Avto Od 1. septembra vam Opli z OnStarjem javijo, da so vam ukradli avto

Najprej šale nato streznitev 

Sogovornik pravi, da je za samodejni klic na pomoč in sam sistem izvedel šele, ko se je odločil za poslovni najem vozila: "Prodajalec mi je predstavil sistem kot nekakšno pomoč na cesti. Pojasnil mi je tudi to, da mi lahko v klicnem centru na daljavo vnesejo naslov v navigacijo, da lahko s pomočjo svetovalca tudi rezerviram hotelsko sobo ali najdem najbližje parkirno mesto. OnStar sem sicer prvič uporabil že par dni po nakupu vozila, ker sem želel preizkusiti diagnostiko vozila na daljavo.“ 

Sistem sicer omogoča tudi odklepanje in zaklepanje vozila na daljavo s pomočjo aplikacije myOpel, ki si jo naložimo na pametni telefon, kot tudi hupanje in prižiganje luči na daljavo, če na primer pozabimo, kje smo parkirali svoj avto, da ga lahko lažje najdemo. "S prijatelji smo se šalili na ta račun, da je to igračka za odrasle, po prometni nesreči pa sem spremenil mnenje. Četudi sem najprej povlekel vzporednice z "Velikim bratom“, torej, da točno locirajo kje sem. Pojasnili so mi, da lahko skrijem svojo lokacijo s pritiskom na gumb zasebnosti, ki pa se razkrije le v primeru prometne nesreče ali kraje vozila. Kaj bi se zgodilo, če bi zapeljal nekam s ceste in nihče ne bi vedel in videl, da imam prometno nesrečo?“ se še sprašuje sogovornik.

Kaj je sistem OnStar?

Gre za sistem povezljivosti, ki ponuja nabor najrazličnejših storitev za zagotavljanje večje varnosti in udobja med vožnjo. V nabor storitev za varnost sodijo samodejni klic v primeru trčenja, klic v sili 24 ur na dan, pomoč v primeru kraje vozila, pomoč na cesti, storitve za udobje in brezskrbnost pa nudijo prenos cilja v navigacijo, diagnostiko vozila, rezervacijo hotela in iskanje parkirišča.

Ponesrečence našli šele čez nekaj dni

In prav to je glavna prednost tovrstnih sistemov. Ni nujno uporaben samo ob morebitni nesreči, svetovalca lahko s pritiskom na tipko pokličemo tudi sami, če na primer ob cesti vidimo, da ima nekdo hujše zdravstvene težave in potrebuje zdravstveno pomoč ali smo priča prometni nesreči, v kateri sami nismo udeleženi  … Vse to lahko sporočimo v klicni center, kjer na lokacijo nemudoma napotijo reševalce, policijo, gasilce … 

Opel corsa Avto OnStar bo ople naredil zelo pametne

Klic v sili je samo del sistema OnStar, vendar pa bo sistem, splošno poimenovanje je E-klic (E-call) že prihodnje leto postal obvezen del vseh novih vozil prodanih v državah EU. Trenutno sistem v svoja vozila vgrajuje že veliko proizvajalcev vozil, vendar pa ga je treba pri večini zdaj še doplačati.

Opel OnStar | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Iz Uprave za zaščito in reševanje so za zurnal24.si pred leti, ob uvedbi testnega obdobja E-klica, komentirali: "Vsako leto je v Sloveniji kar nekaj nesreč, ko voznika najdemo šele čez čas. Veliko takšnih smrti bi lahko preprečili."

Se še spomnite množičnega trčenja v megli? 

Pred leti, ko je bilo na primorski avtocesti v megli množično trčenje vozil je prav avto prvi, samodejno, obvestil policijo in reševalce o prometni nesreči in lokaciji. Nekaj minut preden je prvi človek obvestil na številko 112 o grozoviti nesreči.

Komentarjev 16
  • srecnii 08:29 20.november 2017.

    Treba vozit po omejitvah in previdno in ne bo nesreče...vozim 15 let brez, imam 400.000km za seboj od tega je 80% regionalne vožnje.

  • Ledena 15:20 19.november 2017.

    Realno, gledano,BB nas gleda povsod.Iz lastnih izkusenj pa povem,da je on star super zadeva.Vsaj zame,ko se mi je zgodila nesreca.In ni nujno,da je poanta vedno v nadzoru in da bodo policaji kasirali,ce nekdo ni kriv,zakaj bi napisali kazen. Lahko se ...prikaži več tudi zgodi,da se zgodi nesreca,kjer je kdo nezavesten,pristane v jarku ali kjerkoli,kjer ni viden nikomur.Mogoce pa resi zivljenja,ta opel on star. Povem samo svojo izkusnjo in mnenje.

  • vzev 11:43 19.november 2017.

    Sam bom ta e-call izklopil takoj ko dobim avto. To je namenjeno samo za to, da bo lahko policija pisala kazi že ob najmanjših nesrečah. Ne vem zakaj morajo siliti v avto stvari, ki jih uporabniki nočejo. Če smo lahko ...prikaži več do sedaj bili brez tega, smo lahko še naprej.