Uredništvo nemškega Auto Bilda je pripravilo zanimiv preizkus. Deset avtomobilov različnih velikosti in zmogljivosti so napolnili z gorivom, nato pa s polnim plinom drveli z njimi pri najvišji hitrosti 70 kilometrov daleč. Ne pozabite, (zgolj) v Nemčiji je to na nekaterih odsekih avtoceste dovoljeno.
-
Koliko porabi štirivajlnik in kakšen davek zahteva V8 motor? V zgornji galeriji
Povprečne porabe, ki so jo izmerile posebne aparature, so pri kar nekaj avtomobilih šokirale nemške novinarje. Ne le zaradi tega, ker so potovalni računalniki debelo lagali (predvsem pri BMW in Mercedes-Benzu) kar za polovico, temveč so tudi za 500 odstotkov presegle tisto porabo, ki jo v oglasih kot normno oglašuje proizvajalec.
V določenih modelih se je tudi obljubljena najvišja hitrost precej razlikovala od tega, kar je navajal proizvajalec, znova sta se med največjimi lažniki znašla BMW-jeva modela (računalnik kazal več kot 20 km/h nad dejansko hitrost). Najtopleje pa je novinarje presenetila karavanska škoda octavia z 1.2 TSI motorjem. Čeprav po kataloških podatkih ni najbolj varčen, pa se je avto tudi pri maksimalni hitrosti najmanj odmaknil od normne porabe, manj kot denimo VW golf TDI.
Avtomobili na tem testu so seveda v realnem življenju težko primerljivi. Velja pa, da hitrosti nad 120 km/h eksponentno višajo porabo goriva. Hitrosti nad 200 km/h pa v rezervoarju skoraj dobesedno ustvarjajo vrtinec.
kaj so "lažniki"? del avtomobila? ali je nepismen vestičar mogoče mislil "lažnivci"?