Avto > Na Štrom
2002 ogledov

Razkrili skrivnost poceni kitajskih električnih avtomobilov

BYD atto 3 BYD
Kitajski električni avtomobili med opazovalci marsikdaj vzbujajo spoštovanje. Japonci so odkrivali njihove skrivnosti.

Kitajska vlada močno podpira industrijo električnih vozil, ki se je na globalnih trgih že močno uveljavila kot dobaviteljica solidnih električnih avtomobilov, ki so tudi cenovno ugodni. V prvi četrtini letošnjega leta je Kitajska prvič v zgodovini postala celo največja izvoznica avtomobilov, povečuje pa tudi prisotnost na zahtevnih trgih, kakršni so Evropa, Japonska ali Južna Koreja.

Medij Newautopost poroča, da je japonski urad za gospodarstvo in trgovino na seminarju o električnih vozilih v začetku oktobra razstavil komponente električnih avtomobilov. Med različnimi modeli sicer niso bili le kitajski, ampak je šlo za kar 90.000 različnih delov 16 uvoženih električnih vozil, med katerimi so bili tudi tesla model Y, BYD atto 3 in nio ET5.

nio ET5 | Avtor: Nio Nio

Pomembni faktorji za učinkovitost

Strokovnjake je na sejmu presenetil predvsem BYD atto 3, saj jim ni bilo jasno, kako lahko tovarna takšno tehnologijo ponuja tako poceni. Atto 3 je namreč na kitajskem trgu od februarja 2022 na voljo za dobrih 27.000 evrov, BYD dolphin pa celo za manj kot 22.000 evrov. Strokovnjake je zelo zanimalo, kako je to sploh mogoče.

Ugotovili so, da je za možnost proizvodnje cenovno ugodnih vozil ključnih več faktorjev. Prvi je optimizacija tehnične zasnove, drugi pa lastna proizvodnja komponent. BYD v bistvu pri zunanjih dobaviteljih kupuje le pnevmatike in stekla. V pogonski sklop atta 3, tako imenovano električno os, je integriranih kar osem komponent, med drugim polnilnik baterij, pretvornik enosmernega toka, elektromotor, inverter in reduktor. S tem niso le zmanjšali mase avtomobila, ampak tudi proizvodne stroške.

BYD atto 3 | Avtor: BYD BYD

BYD proizvaja tudi večino avtomobilskih komponent, med drugim tudi elektromotorje in visokonapetostne baterije, s katerimi se uvršča celo med največje proizvajalce baterij na svetu. V prvi polovici letošnjega leta se je s 16,4-odstotnim tržnim deležem uvrstil takoj za CATL, ki tudi prihaja iz Kitajske. Glede na to, da so baterije dobro tretjina proizvodnih stroškov električnega vozila, ima BYD v tem primeru veliko prednost pred tekmeci.

Študij tekmecev

K zmanjšanju stroškov proizvodnje pripomore tudi delitev komponent med različnimi modeli. V attu 3 so denimo komponente, ki jih imajo tudi seal, dolphin in drugi BYD-ovi modeli.

Automechanika 2024 kitajski avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Zmanjševanje stroškov proizvodnje so pri BYD-u dosegli tudi z intenzivnim študijem poslovnih praks tekmecev in prilagajanjem proizvodnih procesov najbolj učinkovitim. Lansko leto je raziskovalni inštitut Nikkei BP razstavil BYD seal in ugotovil, da je veliko njegovih komponent po zasnovi podobnih  komponentam tesla modela 3.  Namesto množice kontrolnih enot ECU, ki jih najdemo v konvencionalnih avtomobilih, namreč seal, podobno kot tesla model 3, upravlja zgolj pet centralnih enot ECU.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 6
  • atamama 09:07 08.november 2024.

    Še dolgo se bomo slepili EU z Kitajci. Konkurenca in nižje marže s povečano proizvodnjo in osvajanje trgov. Sankcije in prepovedi delujejo. Koliko avtov so kupili Rusi letno? (zakaj so tiho politiki?) V času Covid so vsi proizvajalci dvignili cene ...prikaži več z namenom večjega dobička. Sedaj prodajo manj, dobiček je večji. Kaj novinarji ne pomnite tega? VW ali Renault, cene vhodnih surovin za 6% v povprečju gor, koliko % pa pomeni skok iz 11 na 16 jurjev za Clio? Novinarji, nismo neumni kot vaša analiza....

  • Avatar Garancija
    Garancija 08:21 08.november 2024.

    Kitajci vas bodo povozili na vseh frontah

  • Fredi34 07:51 08.november 2024.

    Združevanje 8 komponent v eno, pomeni samo ko bo okvara, bo zaboleeeeeelooo.. Sicer pa delitev sklopov je v evropi že dolgo praksa. Opel-Citroen-Peugeot, potem Audi-WV-Škoda-Seat-Cupra. Le BMW in Mercedes solirata.