Kljub uvedbi dražjih vinjet za kombinirana vozila se bodo glede na obljube ministrstva za delo kombiji velikih družin (najmanj štirje otroci) po avtocesti še naprej vozili ceneje, saj zanje nova vinjeta ne bo nujna. Prav tako je po objavljenem Darsovem seznamu kombijev, ki bodo morali zaradi višine 1,3 metra nad prvo osjo poseči po dražjih vinjetah, še vedno na voljo kar nekaj "velikanov", ki so uradno še vedno "avtomobili", denimo citroën jumpy/peugeot expert tepee, hyundai H1, mercedes-benz viano in vito ...
Morda marsikatera večja družina tudi še ne ve, da že zdaj zanje velja popust pri davku na motorna vozila (tudi rabljena, ki so prvič registrirana v Sloveniji), če imajo najmanj tri otroke, in pri povračilu za uporabo cest, če vsota mladoletnih oz. nepreskrbljenih otrok znaša najmanj štiri.
Ker sta nakup in vzdrževanje stroškovno primerljiva nakupu velikega enoprostorca, postajajo kombiji vse zanimivejša alternativa. “Potniški kombi je za kupca najcenejša rešitev za res veliko prostora. Je pa treba vzeti v zakup nekaj kompromisov, kot so okornost v mestnih središčih, več hrupa, manj nadstandardnih rešitev pri opremi in večja poraba,” jih Rok Istenič iz Renaulta Slovenija primerja z velikimi enoprostorci. "Seveda pa našteto nadoknadimo z res odlično pozicijo sedenja v kombijih, ko vidimo veliko več kot potniki v osebnih avtomobilih. Enoprostorci na drugi strani za isto ali višjo ceno kot kombiji ponujajo manj prostora, a le-tega z več opreme, tišjo vožnjo, več udobja. Je pa res, da je udobje relativna stvar. Ko je tvoj avto natrpan s prtljago do zadnjega kotička, temu ni več mogoče reči udobje."
Pri polnih vseh sedmih sedežih torej enoprostorcu hitro zmanjka prostora za prtljago, pri kombijih pa “ni treba razmišljati, ali vzeti s seboj na dopust kolesa, smuči ali desko za smučanje, in zato tudi ni treba kupiti strešnega kovčka,” pravi Sadko Mezgec iz PSA Slovenija (Peugeot in Citroën). "Za nekatere pomeni kombi tudi uporaba vozila med delovnimi dnevi kot delno delovno vozilo, v prostem času pa ga lahko uporabljajo kot osebno vozilo, pri čemer imajo tudi možnost poračuna DDV, če je vozilo homologirano kot delno tovorno vozilo."
“Naš model je privlačen in ponuja praktično enako varnost kot veliki enoprostorci, zato je dilema vse večja, še posebej ker smo Slovenci precej aktivna populacija, ki je nagnjena k praktičnosti,” pa dodaja Aljaž Arnold iz Summit Motorsa (Ford). "Ne nazadnje je tudi armaturna plošča praktično enaka kot v osebnih vozilih. So pa enoprostorci kljub vsemu bolj uglajeni in tišji, zaradi nižje mase in boljše aerodinamike tudi varčnejši, poleg tega pa družinskim očetom, ki kljub vsemu radi vozijo bolj športno in jim je prvotnega pomena tudi videz vozila, ponujajo večjo izbiro motornih izvedenk in opreme za doplačilo (tovarniško vgrajene) ali dodatne opreme (kupljene v poprodaji). Prednost kombijev pa je hkrati njihova slabost - torej velikost in s tem nekolikšno strahospoštovanje za vožnjo tako zajetnega kosa pločevine. Odločitev, katere prednosti bodo pretehtale, je tako predvsem stvar velikosti družine. A pri njej hrup največkrat prihaja od znotraj," hudomušno spodbije še en argument proti kombijem.
Informativna primerjava med kombiji in velikimi enoprostorci pri posameznih znamkah
(na razpolago niso vedno enaki motorji, upoštevali smo vstopne opreme in pri enoprostorcih 7 sedežev)
Citroën
Ford
Peugeot
Renault
Volkswagen
hmm, imas denar za motorno vozilo ranga 25k÷30k €, potem je pa vinjeta predraga ?!? wtf