Avto
358 ogledov

Mala šola v primeru "gumi defekta"

menjavanje pnevmatik Shutterstock
Statistični podatki razkrivajo, da voznik s prazno ali predrto pnevmatiko na cesti ostane v povprečju na vsakih sedem let. Čeprav je glede na statistiko verjetnost majhna, pa je vseeno dobro vedeti kaj storiti v primeru "gumi defekta".

Prvi znak, da s pnevmatiko ni nekaj v redu je čudno obnašanje vozila, ki ga lahko vleče na stran ali da na kateri izmed njegovih stranic čudno ropota. To je znak, da je spustila guma. Čim prej se varno ustavite, saj bi nadaljevanje vožnje lahko ogrozilo vašo varnost in poškodovalo najmanj platišče, če ne še kakšen del avtomobila.

Orodje imejte vedno v avtomobilu

Priporočljivo je, da ima voznik vsaj osnovno znanje, kako zamenjati pnevmatiko in kje se nahajata orodje in rezervna pnevmatika, če jo avtomobil sploh ima. Pomembno je, da avto ustavite na ravni podlagi in da dobro zategnete ročno zavoro.

Mala šola menjave v štirih korakih:

Korak 1: Avto zaustavite na ravnem in izven cestišča.

Korak 2: Poiščite dvigalko in rezervno pnevmatiko v avtu.

Korak 3: Nastavite dvigalko pod avto na označenem mestu.

Korak 4: Dvignite avto in s ključem začnite odvijati vijake. Ko zamenjate gumo, postopek ponovite v obratnem vrstnem redu.

Goodyear pnevmatika | Avtor: Goodyear Goodyear
Dvigalko nastavite pod vozilo na posebej prirejeno mesto na dnu karoserije. Če ne veste, kje to je, poglejte v navodila za uporabo. Nikakor pa vozila ne dvigajte na drugem mestu kot za to predvidenem, saj lahko karoserijo tako poškodujete. Ob dvigalki se navadno nahaja tudi ključ, s katerim odstanite plastični pokrov platišča (če vozilo ne stoji na litih platiščih). Pred odvijanjem je dobro vijake tudi malce namazati z WD-40 ali podobnim mazilom.

Ročico dvigalke nekajkrat zavrtite v smeri urinih kazalcev, vendar toliko, da so gume še vedno na tleh. Nato s ključem sprostite vijake (v nasprotni smeri od urinih kazalcev). Vijake je veliko lažje sprostiti, ko je vozilo še na tleh. Pomagajte si z nogo in nikar preveč ne naprezajte hrbta.

Ko so vijaki sproščeni, nadaljujte z odvijanjem dvigalke, dokler okvarjena pnevmatika ni od tal dvignjena vsaj nekaj centimetrov. Ko odvijete vijake, predrto pnevmatiko odstranite in jo nadomestite z novo. Pri namestitvi rezerve bodite pazljivi, da jo namestite ravno in da se vijaki uležejo na matice. Zatem ponovite prej našteto v obratnem vrstnem redu in vozilo spustite.

Na koncu še enkrat zatisnite vijake. Zelo priporočljivo je, da postopek zatiskanja še enkrat ponovite po nekaj prevoženih kilometrih.

Komentarjev 4
  • DanijelM 20:57 11.november 2014.

    avto na gumo*

  • JohnSmith30699 18:24 10.november 2014.

    kjer ste napisali po točkah bi lahko napisali malce bolj takole:1. najprej odšponaš vijake - če je treba tudi skočiš na ključ da popusti2. namestiš dvigalko na za to ustrezno mesto pod avtom - ne kar ...prikaži več nekam3. napumpaš dvigalko toliko da guma visi v zraku4. odviješ vijake 5. zamenjaš pnevmatiko6. zašraubaš vijake7. spustiš avto na tla8. zategneš vijake - če si ženska priporočam da tudi z nogo mal na ključ stopiš da bolj zategneš9. se odpelješ do vulkanizerja, kjer ti bodo popravili/zamenjali poškodovano pnevmatiko in jo ustrezno namestili nazaj, rezervno kolo pa pospravili nazaj na svoje mesto

  • DanijelM 13:17 10.november 2014.

    Se strinjam zgoraj z "4krogci" 100%. Pred kratkim sem to delal najbolj pravilno mozno, saj mi je prisel zebelj v gumo in je spustila. Prvo odsraufas (pa se to ne cisto do konca, temvec samo toliko da lahko s prstom ...prikaži več kasneje odsraufas lepo ko je avto dvignjen). Tukaj je vprasanje, kaj ce dvigalka ze pri dvigovanju zdrsne rabi pasti na gumo, ki je se dokaj minimalno prisraufana, da se avto ne poskoduje! Sele potem opravimo nadaljnje postopke.