Ko je bil predstavljen mitsubishi outlander zdajšnje generacije, sem bil odkrito povedano razočaran. Prejšnja generacija suva je z ostrim videzom delovala zelo športno, hkrati je bil to zelo praktičen avto, ko na trgu še ni bilo veliko tekmecev. Nova generacija ni znala nadaljevati tempa, že videz je bil … no, za pozabit. Precej presenetljiva taktika za znamko, ki se na evropskih in ameriških trgih, kjer so nori na suve, že tako bori le za drobtinice.
Prenovljeni outlander je spet zapeljal v pravo smer neba. Z nekaj oblikovnimi triki spredaj, na boku in zadnjem koncu, ki vključujejo nov dizajn ter serijski krom in črno športno plastiko, se je iz mevžastega velikana prelevil v precej bolj športnega mišičnjaka z bolj usklajenimi oblinami.
Nedoslednosti mu je treba znati odpustiti
Tudi znotraj je premik naprej ob prenovi zelo opazen in v smer izboljšanega počutja. Nov volan se lepo poda v roke, pa čeprav bi bila komunikacija s kolesi med dinamičnejšo vožnjo lahko boljša. Prenova armaturne plošče še vedno zagovarja enostavno uporabo pomagal, škoda pa, ker pri znamki še do danes niso ugotovili, kako udobno je zapiranje stranskih oken z "one-touch" sistemom. Ali pa nadležno piskanje vsakič, ko do konca znižaš glasnost na radiu. Ali pa (v drugih avtih) ena bolj uporabljenih tipk za spremljanje potovalnega računalnika, ki so jo umestili na očem povsem skrit položaj ob volanu … Malenkosti, ki štejejo.
Enostavno prostoren
Skratka, outlander je na kakšnem področju še vedno malce “out”, medtem ko pri tistih "vsakodnevnih" povsem spodobno opravlja svoj posel. Lega je za ta tip vozil več kot spodobna, vzmetenje dober kompromis med udobjem in stabilnostjo, čeprav še zdaleč ne parira najboljšim v razredu. Upravljanje s 4x4 pogonom je prek ene same tipke med prednjima sedežema enostavno zasnovano.
Med najboljšimi lastnostmi outlanderja je gotovo notranja prostornost, ki ni rezervirana le za potnike, temveč tudi za prtljago. V prtljažnik je moč stlačiti za skoraj 600 litrov stvari, kar je zelo mamljiv podatek. Druga vrsta je vzdolžno pomična.
Motor:2.268 ccm, 110 kW (150 KM), 360 Nm od 1.500 vrt./min
Poraba na testu:7,5 l/100 km, 154 g CO2/km
Zmogljivosti:190 km/h, 11,6 sek 0-100 km/h
Cena:28.490 €
AvtoTest
Bolj vpadljiv, tišja notranjost, prostornost, motor, dobra cena.
Konkurenti znajo marsikaj še bolje.
Outlander nudi vse nujno udobje, ki se pritiče takšnemu avtu, a spet nič presenetljivega oziroma manj, kot praktično vsi njegovi tekmeci. Tudi seznam doplačil je skromen. Infotainment naprava po načinu sprehajanja med funkcijami deluje še precej začetniško. Pozna pa se napredek pri zvočni zatesnitvi kabine, avtocestna vožnja je razmeroma tiha.
2,2-litrski dizel pri outlanderju je ena boljših plati. Zdravih 110 kilovatov in velik navor nudita veliko samozavesti pri pospeševanju in malo dela s prestavno ročico. Na drugi strani je dizel glede na velikost avta in prostornino zmeren s porabo. Štirikolesni pogon v programu “eco” skuša maksimalno voziti v 2WD načinu, zato avtu včasih spolzi, preden se priklopita zadnji kolesi.
Japonec ima ostro konkurenco že v domačem krogu znamk v obliki honde CR-V in še bolj mazde CX-5. Ko z otoka zavije na celino, ga skušajo s ceste zriniti po novem izjemno prodorna, čeprav malce manjša korejca kia sportage in hyundai tucson. Ko se outlander sooči z evropsko konkurenco, mu trda prede še od forda kuge, novega VW tiguana in še številnih drugih.
Prednost outlanderja je njegova cena, nekateri bodo morda cenili tudi nezakompliciranost cenika. Slednje predvsem zato, ker je na voljo le z enim motorjem in dvema opremama, a najbolj logična je intense+. Med dodatno opremo je poleg izbire kovinske barve moč izbirati le še glede avtomatskega menjalnika in dodatnega para sedežev v tretji vrsti. Če se odpoveste zadnjima dvema opcijama, potem outlander z akcijskim popustom ostane pod 30 tisočaki.