S tovrstnimi vozili se na evropskih cestah zgodi 16 odstotkov prometnih nesreč s smrtnim izidom, čeprav predstavljajo le dva odstotka cestnega prometa. Evropski poslanci so zato zanje odobrili strožje varnostne zahteve, prav tako pa tudi strožje cilje na področju izpustov, so sporočili iz Evropskega parlamenta.
V skladu z novimi predpisi bodo morala imeti protiblokirni zavorni sistem vsa večja motorna kolesa – tista z delovno prostornino motorja, večjo od 125 kubičnih centimetrov. Manjša motorna kolesa z delovno prostornino motorja, manjšo od 125 kubičnih centimetrov, vključno s skuterji, pa bodo lahko imela bodisi protiblokirni zavorni sistem bodisi kombinirani zavorni sistem.
Ker vozila kategorije L v zrak izpuščajo nesorazmerno velike količine snovi, ki onesnažujejo zrak, so evropski poslanci danes izglasovali širitev emisijskih standardov Euro 4 na motorna kolesa od leta 2016 in na mopede od leta 2017. Od leta 2020 pa bodo za vsa dvo- ali trikolesna vozila veljali emisijski standardi Euro 5.
Evropski parlament je danes podprl tudi postopno uvedbo vgrajenih sistemov za diagnostiko, s katerimi bi nadzorovali nepravilno delovanje. S tem bi informacije o izpustih postale dostopnejše, možno pa bi bilo tudi hitrejše popravilo motornih koles.
106
ogledov
Motocikli z obveznim ABS
Evropski parlament je danes v Strasbourgu sprejel nove predpise, s katerimi bodo motorna kolesa postala varnejša in okolju prijaznejša. Če bodo nova pravila potrdile še države članice, bodo od leta 2016 veljala za vsa dvo- in trikolesna vozila, od mopedov do težkih motornih koles, ter za štirikolesnike.