V okviru poslovne konference BMW Group so pri velikanu iz Münchna predstavili svoj naslednji veliki projekt. Za zdaj še konceptni avto Vision Neue Klasse X napoveduje povsem novo generacijo bavarskih športnih terencev, ki jih lahko na cesti pričakujemo od prihodnjega leta.
Prav serijski model športnega terenca bo prvi, ki bo prihodnje leto zapeljal na ceste. Šele leto kasneje bo sledila športna limuzina, ki bo izdelana na osnovi lani predstavljenega koncepta Vision Neue Klasse. Že z njim so pri BMW napovedali velike spremembe v svoji filozofiji oblikovanja.
S fotografij novega drugega koncepta terenca pa je razvidno, da šla ekipa pod vodstvom šefa oblikovanja Domagoja Đukca še stopnjo dlje glede odmika od dosedanjih trendov. Poglejte samo ledvičke!
Pri BMW uvrščajo koncept v terenski podrazred športno aktivnih vozil, oziroma 'SAV'. Pri njih je za razliko od klasičnih suvov uporabnost nekoliko v ozadju, bolj pa poudarjajo zunanjo obliko in dobro počutje potnikov.
"Skupaj z BMW Vision Neue Klasse predstavlja BMW Vision Neue Klasse X širino naše prihodnje linije modelov BMW," je o konceptu dejal Oliver Zipse, predsednik upravnega odbora BMW AG Neue Klasse.
"Odraža raznolikost vseh modelov, ki jih stranke želijo danes in v prihodnosti - od športnih limuzin z vsemi njenimi derivati do sodobnih družinskih SAV. S tem poudarjamo, da je Neue Klasse veliko več kot le avto ali določen koncept; ponovno opredeljuje znamko BMW - hkrati pa bo bolj BMW kot kadar koli prej," je prepričan prvi mož bavarskega premijskega velikana.
Glavni vodja oblikovanja pri BMW AG Adrian van Hooydonk je ob predstavitvi koncepta opozoril na pristop oblikovanja brez odvečnih delov.
Zipse je ob predstavitvi povedal še, da bodo v dveh letih po premieri prvega serijskega neue klasse modela skupaj sledilo kar šest modelov, ki bodo temeljili na arhitekturi enega ali drugega koncepta. Do leta 2030 bo večina vseh BMW novih dobavljenih vozil električnih.
Nov zunaj, znotraj in pod kožo
Oblikovno Neue Klasse X pušča močan vtis tako zunaj kot znotraj. Prinaša nekatere nove interpretacije oblikovalskega sloga znamke, delno se z njim tudi poklanjajo času prve generacije "neue klasse", ki je pred več kot 50 leti postavila temelje za siloviti vzpon skoraj bankrotirane znamke.
To je najprej in najbolj očitno vidno pri nosu s povsem novimi, ozkimi in navpičnimi ledvičkami, verjetno glavnemu zaščitnemu znaku znamke, ki zelo spominja na znamenite modele 2002 ali 3.0 CSL. S tem se očitno tudi zaključuje doba predimenzioniranih ledvičk, ki smo jih bili deležni v zadnjih letih. Ledvičke so seveda osvetljene.
Zanimivo limuzinski koncept Neue Klasse takšnih ledvičk nima, temveč so interpretirane v razdeljenem širokem nosu. Dvojna prednja LED svetila so postavljena pokončno, kar skupaj z ledvicami na daleč zagotavlja prepoznavnost.
Vrata nimajo okvirjev.
Neue Klasse X ima zelo prisekan prednji del, nato pa sledi dokaj vodoraven bok s kupejevsko razpeto streho z ozkimi stebrički in velikimi steklenimi površinami. Izginile oziroma precej spremenile so se nekatere značilne oblikovalske linije z izjemo znamenitega "Hofemister kink" preloma v C stebričku, ki pa ga ne poudarja krom, temveč posebni nanos, ki daje vtis prosojnosti ali odboj, odvisno od zornega kota.
Koncept ima digitalna vzvratna ogledal in nima klasičnih kljuk, temveč posebna krilca, kot jih na primer uporablja ford mustang mach-E. Zadnji del je prav tako zelo monoliten, zgolj na videz z malo detajli. Svetila s 3D dizajnom svetlobe so tako kot pri limuzinskem konceptu povsem nova in so ozko zasekana globoko proti sredini.
V notranjosti je poudarek na zračnosti in svetlobi. Po zaslugi dolge medosne razdalje, ki jo omogoča povsem nova namenska električna arhitektura, in zelo čistega dizajna z ozko sredinsko konzolo ter ravnim dnom, je tudi prostornost občutna. Sedeži in ostale obloge uporabljajo moderne materiale s trajnostnim pečatom.
Sedenje je nekoliko dvignjeno, v sredini je velik zaslon v obliki paralelograma in z novim visoko prilagodljivim vmesnikom. Vozniški zaslon je po novem dvignjen pod rob vetrobranskega stekla in prek celotne širine prikazuje informacije, ki pridejo prav tudi ostalim potnikom. Serijska vozila bodo imela tudi 3D projicirni zaslon. Fizičnih stikal je malo, ambientalna svetloba pa sveti tudi iz ozadja tkanine. Posebno pozornost so namenili akustiki, prvič so uporabili tehnologijo HYPERSONX WHEEL. Ovalni volan je prav tako nova lastnost, ki bo po napovedih v prihodnosti značilna za vse modele znamke.
Tudi v pogonskem smislu je Neue Klasse X zares nov, učinkovitost so po napovedih tovarne dvignili na povsem novo raven. Nameska električna arhitektura namreč uporablja baterijski sklop iz nove generacije litij-ionskih celic, ki imajo 20 odstotkov večjo energijsko gostoto od dosedaj uporabljenih. Baterije so pri BMW razvili sami. Prav tako so zdaj s 400 V arhitekture prešli na 800 V, kar omogoča za 30 odstotkov hitrejše polnilne čase, 300 kilometrov energije vozilo na primerni polnilnici lahko dobi v vsega desetih minutah.
Ena od lastnosti modelov Neue Klasse bo tudi tehnologija "vehicle to home", torej da avtomobil deluje kot mobilni zalogovnik baterije za napajanje domačega gospodinjstva. Naslednja faza pa bo V2G tehnologija, ko bodo prihodnji BMW modeli lahko sodelovali pri stabilnosti omrežja.
Uporabljajo tudi novo šesto generacijo eDrive elektromotorjev z izboljšano učinkovitostjo, s katerim so pridobili za dodatnih 30 odstotkov dosega v primerjavi z dosedanjimi električnimi modeli. Pomembna sta tudi nizek količnik zračnega upora, nov zavorni sistem z rekuperacijo ter nova oblika koles.
Številk glede moči in obljubljenega dosega z uvedbo nove kombinacije elektromotorjev in baterij za zdaj pri BMW ne komunicirajo.
Pri razvoju avta so se zelo posvetili zahtevi, da bi bil okoljsko čim manj obremenjujoč, zato dobršen del uporabljenih materialov izvira iz reciklaže in krožnega gospodarstva. Zelo učinkovit bo tudi proces proizvodnje. Serijska vozila bodo prihajala iz povsem nove in tehnološko ene najsodobnejših avtomobilskih tovarn iFactory, ki jo BMW gradi v madžarskem Debrecenu. Napovedujejo ga za drugo polovico 2025.
Leto kasneje bodo začeli izdelovati limuzino, njeno rojstno mesto bo München. Zipse je napovedal, da bodo novo generacijo vozil enakomerno porazdelili po vseh svojih proizvodnih obratih po svetu, dodali pa bodo tudi nove obrate.
Je boljše. ampak sedaj so luči kot pri nekakšnem Renaultu, če so nekje popravili so ga posrali drugje.
Boljše, prešnja so bila kakor stara moda do tal!