BMW je na trg enoprostorcev oziroma limuzinskih kombijev spodnjega srednjega razreda vstopil zelo pozno, šele leta 2014, ko je ta avtomobilski razred začel počasi kloniti pod navalom bolj privlačnih, čeprav manj utilitarnih športnih terencev. In vsi so mu napovedovali, da se bo po izteku prve generacije tudi poslovil.
A leta 2021 je bavarska znamka presenetila, ne le z napovedjo, ampak kar predstavitvijo nove, druge generacije tega tudi pri nas precej uspešnega modela. In tako je na ceste zapeljal BMW serije 2 active tourer druge generacije, ki ni bil le manjša nadgradnja svojega predhodnika, ampak ima, čeprav si dolžino medosne razdalje deli z njim, več skupnega s križanskim BMW-jem X1, ali pa celo z električno admiralsko ladjo BMW-jem iX.
Praktični BMW
To je sicer precej pretirana trditev, ampak ko je bil leta 2021 predstavljen, je bil dejansko prvi bolj vsakdanji BMW-jev model, ki je od BMW-ja iX prevzel notranjo zasnovo s širokim dvodelnim zaslonom in centralnim grebenom, na katerem je zbrana večina preostalih fizičnih stikal. Funkcionalnost njegovih aplikacija je sicer manjša kot v BMW-ju iX, vendar pa je tam vse, kar je potrebno. In to je povsem na ravni večine drugih BMW-jev.
K temu pa lahko dodamo še praktičnost kabine, ki ni le prostorna in udobna tako spredaj, kot tudi zadaj, ampak je enoprostorsko uporaben tudi prtljažnik, ki mu lahko velikost deloma prilagajamo tudi z vzdolžnim pomikom zadnje klopi. S 406 osnovnimi litri sicer ni ravno največji, a znamki povsem ustreza, ob zloženi zadnji klopi pa se poveča na solidnih 1.405 litrov.
Kot sem že omenil, je BMW serije 2 active tourer pravzaprav bolj civilizirani sopotnik BMW-ja X1 in z njim si marsikaj deli. Ne sicer električne različice, ki je nima in je verjetno tudi ne bo imel, ampak priključno hibridno, ki v močnejši izvedbi s solidno sistemsko močjo 240 kilovatov in navorom 477 njutonmetrov ter štirikolesnim pogonom pravzaprav predstavlja vrh ponudbe tega modela.
Skoraj električni pogon
Takšen pogon v osnovi družinskega enoprostorca sicer ne naredi prav športnega, a če deluje celotni pogon z uradnimi pospeški v 5,5 sekunde do 100 kilometrov ni daleč od tega. In to tudi čutite. A to velja predvsem tedaj, ko se lotite premagovanja ovinkov. In tedaj do izraza pridejo tudi solidne vozne lastnosti.
3-valjni bencinski trivaljnik bo sicer med običajnimi vožnjami po opravkih bolj ali manj molčal in bo v dogajanje posegel le občasno, ko bo 70-kilovatni elektromotor potreboval nekaj pomoči ali pa bo treba proizvajati elektriko.
A če bodo poti krajše od WLTP deklariranih 82-93 kilometrov ali bolj realnih 50 do 60 kilometrov, polnjenje na polnilnici z močjo do 7,4 kilovatov pa bo redno, bo tudi takšen BMW 230e XDrive active tourer lahko v mestnem okolju pretežno deloval kot skoraj pravi električni avtomobil.
BMW serije 2 active tourer je morda res eden zadnjih preostalih enoprostorcev, a gotovo velja, da ga kljub priljubljenosti športnih terencev ne bi smeli prezreti. Še vedno ponuja vse, kar so limuzinski kombiji vedno ponujali, a k temu dodaja tudi precej premijskih občutkov. Predvsem pa to velja za različico BMW 230e XDrive active tourer M sport, kakršno smo preskusili na testu.
BMW 230e xDrive active tourer M sport
Motor: turbobencinski, trivaljni, 1.499 ccm + elektromotor
Največja moč: 240 kW
Največji navor: 477 Nm
Zmogljivosti: 205 km/h, 5,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.386 x 1.824 x 1.576, medosna razdalja 2.670
Prtljažnik (v litrih): 406–1.370
Poraba: 0,6–0,8 litra/100 km, izpusti CO2: 14–18 g/km (kombinirani cikel WLTP).
Električni doseg: 82–93 km
Cena v evrih: 66.361
PRAKTIČEN ?! in zakaj zloženi zadnji sedeži niso vodoravni ? a ne znajo ? ne zmorejo ? zaračunat ceno pa znajo. fantej, če že zlagam zdice. potem bi rad nekaj v avto spravil da odpeljem. ne pa da vse skup polomim.
Dober bi bil z motorjem 2.0 TDI,avtomatik,150KM,in ceno 40K
Praktičen v to ni dvoma, samo cena je nenormalna. Kje so časi enoprostorcev scenic, meriva, c max in podobni...cene do 20000 €.