Mercedes-Benz je objavil podrobnosti o električnem modelu EQB, ki bo v Evropi na voljo na začetku prihodnjega leta. EQB je električna različica modela GLB z motorjem na notranje zgorevanje, ki je bil predstavljen na avtomobilskem salonu v Šanghaju aprila letos. Je del Mercedesove popolnoma električne ponudbe EQ, ki vključuje tudi sorodni model, kompaktnega križanca EQA, luksuzno limuzino EQS, veliko limuzino EQE in srednje veliko limuzino EQC.
Mercedes še ni objavil cen za model EQB. GLB v Nemčiji stane okoli 40.000 evrov.
Serijsko 5, za doplačilo dodatna sedeža
EQB je serijsko opremljen s petimi sedeži, opcijsko ponuja tretjo vrsto sedežev, ki je namenjena manjšim potnikom, do 1,65 metra višine, so zapisali pri Mercedesu. Druga vrsta se lahko premakne naprej za do 140 centimetrov, s tem se zagotovi več prostora za potnike v tretji vrsti.
Čeprav večina kupcev GLB le redko uporablja tretjo vrsto, je "sedem sedežev nekaj res posebnega v tem razredu," je v ponedeljkovem sporočilu za javnost dejal Marius Philipp, vodja izdelkov za kompaktne avtomobile pri Mercedesu, kjer pravijo, da bo veliko kupcev doplačalo tretjo sedežno vrsto. Prostornina prtljažnika je od 465 do 1620 litrov oziroma od 495 do 1710 litrov.
Potencialni konkurenti modela EQB so volvo XC40 recharge, audi Q4 e-tron, genesis GV60 in tudi volkswagen ID4. Prihodnje leto se bo vključil še BMW, kjer načrtujejo model iX1, električno različico klasike BMW X1.
Oblikovne posebnosti
Za razliko od modela GLB, ki ponuja motorje na notranje zgorevanje, je EQB oblikovno nekoliko drugačen, a ga še vedno zaznamuje »škatlasta oblika« zaradi česar so lahko v kabino namestili sedem sedežev. Razlikuje se po spremenjenem sprednjem delu. Poleg tega ima EQB enako medosno razdaljo kot GLB, kar pomeni 2,823 metra. V dolžino sicer meri 4,684 metra, v širino 1,834 metra in v višino 1,667 metra.
Tehnologija je povzeta po modelu GLB, posebnosti so do 20-palčna platišča (v rožnati zlati ali modri barvi), pa tudi zadnje luči z LED-diodami, ki segajo po celotni dolžini zadka.
Razlike v notranjosti so minimalne, z več novimi možnostmi materialov, vključno z roza zlatimi obrobami na zračnikih.
Prihajajo nove različice
Sprva bosta na voljo dva modela, oba s štirikolesnim pogonom: EQB 300 4MATIC z močjo 168 kilovatov, in EQB 350 4MATIC z 215 kW. EBQ 300 od 0 do 100 km/h pospeši v osmih sekundah, EQB 350 pa v 6,2 sekunde. Po podatkih Mercedesa zmoreta oba modela z enim polnjenjem baterije po ciklu WLTP prevoziti 419 kilometrov.
Oba imata baterijo s kapaciteto 66,5 kilovatne ure, v načrtu pa so tudi že modeli z večjim dosegom. Čas polnjenja baterije od 10 do 80 odstotkov na postaji z močjo 100 kW je 32 minut, še pojasnjujejo pri premijski znamki.
Obstajajo štirje načini rekuperacije energije, ki jih lahko uravnavamo z lopaticami na volanu. Poleg tega se lahko voznik zanese na "vozniškega trenerja", poimenovanega ECO assist, ki ponuja namige, kako povečati doseg.
Mercedes bo v Nemčiji kupcem ponudil eno leto brezplačnega polnjenja baterije na postajah v omrežju Mercedes Me, ki vključuje 250.000 javnih postaj v Evropi.
EQB je prvo popolnoma električno vozilo, ki so ga izdelali v Mercedesovi tovarni v Kecskemetu na Madžarskem, v katero so investirali več kot 100 milijonov evrov.
Namenjen bo tudi za kitajski trg.