Do nedavnega je bil Ford med avtomobilskimi proizvajalci eden največjih zagovornikov prehoda na elektromobilnost, vendar pa to ne velja več.
Po večkratnih večmilijardnih izgubah zaradi električnih avtomobilov je šef tega avtomobilskega proizvajalca Jim Farley priznal, da je bila stava nanje napaka in da se nočejo več lotevati podobnih "neumnih vizij". Pravi, da se bo Ford odslej loteval le še projektov z veliko verjetnostjo dobička.
Samo lani so pri Fordu za razvoj električnih avtomobilov potrošili okrog 4,7 milijarde ameriških dolarjev, letos pa naj bi jih glede na trenutne ocene potrošili še 5 do 5,5 milijarde. Medij Detroit Free Press poroča, da je tudi to razlog za odločitev, da Ford ne namerava več predstavljati novih avtomobilov, ki ne bodo prinesli dobička po dvanajstih mesecih od njihovega lansiranja.
Farley je baje, zgrožen nad velikanskimi izgubami, ki sta jih povzročila ford mustang mach-E electric in ford F-150 lightning, povedal: "Nočem več neumnih vizij. Hočem realni načrt!" Priznal je tudi, da je Fordov poskus, da bi bili kos Tesli, napaka in slaba poslovna odločitev, za katero je odgovoren.
Dodal je, da so jo zasnovali na dejstvu, da je bila Tesla uspešna pri lansiranju velikega števila avtomobilov v cenovnem območju 70 tisoč dolarjev, zato niso videli razloga, da ne bi mogli sami narediti enako. Vendar pa je od tedaj interes kupcev za nakup električnih avtomobilov močno upadel in celo Tesla je bil prisiljen močno znižati cene. Če bi Ford hotel slediti Tesli, bi moral cene spustiti celo na precej nižjo raven in že zdaj enormne izgube, ki jih na vsak prodani električni avtomobil štejejo v več 10 tisoč dolarjih, bi se še povečale.
Trenutne številke kažejo, da je Ford v prvem četrtletju letošnjega leta prodal približno 10 tisoč električnih avtomobilov, z njimi pa je ustvaril 1,3 milijarde dolarjev izgube. Oddelek gospodarskih vozil se je odrezal nekoliko bolje, saj je prodajo glede na lansko leto povečal za več kot 80 odstotkov, vendar pa je po drugi strani prodaja v prvem četrtletju leta padla za 15 odstotkov v primerjavi z zadnjo četrtino lanskega leta.
Farleyeva napoved sicer ne pomeni, da se bodo pri Fordu povsem odpovedali električnim avtomobilom. Farley namreč še vedno verjame vanje, vendar pa meni, da bi namesto velikih in dragih morali izdelovati majhne in cenovno dosegljive električne avtomobile, v katere bi vgrajevali sodobne tehnologije. Predvsem pa bi jim v prihodnosti morale dobiček prinesti baterije z novimi kemičnimi sestavami.
Ford pa ostaja tudi pri bencinskih avtomobilih. Reuters namreč poroča, da pri Fordu razmišljajo, da bi bencinske in hibridne avtomobile v Evropi ponujali tudi po letu 2030, ko so po prvotnem načrtu hoteli popolnoma preiti na prodajo zgolj električnih vozil. Glede na to, pravijo, da se je prehod na električne avtomobile v Evropi upočasnil, menijo, da bi morali evropskim kupcem tudi po letu 2030 ponuditi klasične alternative.
Korak nazaj na bencin bodo naredili tudi ostali. Ford je streslo, ostale pa še bo!
raje jih bodo v smeti zmetali kot prodali po realni ceni 20do 30k
Ja, seveda je izguba manjša, če avta sploh ne prodaš, kot pa bi ga prodal pod ceno! Bo treba nazaj v 1. razred OŠ!