Podobno, kot je pred leti osamosvojil razkošno znamk Genesis, je Hyundai tudi svoja elektrifikacijska prizadevanja združil pod streho nove podznamke Ioniq. Ime nam je sicer že dodobra znano, saj se hyundai ioniq v električni, priključno hibridni in hibridni različici po cestah vozi že od leta 2016. Zdaj lahko pozabite na omenjene modele Hyundaija, saj je Ioniq postala samostrojna znamka električnih vozil na povsem novi platformi in tudi tehnološko povsem drugačna, ponudba električnih avtomobilov pa se bo pri Hyundaiju že kmalu precej razširila.
Kdo so sploh konkurenti?
Prvi ioniq, ioniq 5, ki z zdajšnjim ioniqom torej nima prav nič skupnega, je zapeljal v slovenske prodajne salone. Gre za prvi model, ki so ga zasnovali na novi električni globalni modularni platformi E-GMP (isto platformo uporablja tudi koncernska sorodnica KIA), ki so jo namensko razvili za baterijska električna vozila nove generacije, s katerimi znamka vstopa v novo obdobje čiste mobilnosti.
Ioniq 5, ki prihaja dobra tri desetletja po Hyundaijevem poniju, ki je tekmoval za kupce še z yugom, zdaj tekmuje z najbolj naprednimi avtomobili, ki so na avtomobilskem trgu. Pri Hyundaiju sicer pravijo, da so njihovi konkurenti VW ID.3, ID.4, škoda enyaq in ford mustang mach-e, a je gledano s tehnološkega vidika konkurenco treba iskati tudi v tesli model 3.
Sprednja sedeža sta tudi za dobrih 30 odstotkov tanjša od Hyundaijevih standardnih sedežev, kar se odraža predvsem več prostora za noge potnikov na zadnji klopi, ki jim je sicer tudi namenjeno kar precej udobnega prostora za sprostitev ali morebitno delo.
Futurističen dizajn nakzuje tehnološko naprednost
Oblikovno sicer inoniq 5 izhaja iz študije hyundai 45, ki smo si jo lahko leta 2019 ogledali na avtomobilskem salonu v Frankfurtu, gre pa za močan retro-futuristični oblikovni jezik. Avto je poseben na več ravneh. Oblikovni poudarki sicer vključujejo pristop »Parametric Pixels«, ki se odraža na prednjem delu luči, na katere so vplivali »pixli« in namigujejo tudi na digitalno tehnologijo v notranjosti avtomobila. Ioniq 5 je tudi prvi Hyundaijev avtomobil s školjkasto zasnovo pokrova spredaj, ki se razteza čez celotno širino prednjega dela, minimalizira vrzeli med karoserijskimi oplatami in poskrbi za čist visokotehnološki videz. Tudi aerodinamično optimizirana 20-palčna kolesa odražajo pristop »Parametric Pixels«, pa tudi zadnje luči. Posebnost je še C stebriček pod kotom 45 stopinj in pogrezne kljuke v vratih za boljšo aerodinamiko (koeficient zračnega upora je 0,288), ki so trenutno še mehanske, kasneje pa se bodo izbočile s pomočjo elektrike.
Za štiri dvometraše
Gre za izjemno prostorno vozilo, na kar nakazuje medosna razdalja tri metre, ki je deset centimetrov več kot pri Audijevi športni limuzini e-tron GT. To pomeni, da je v minimalistični in zelo inovativni kabini prostornejši kot limuzine in karavani D razreda. Avto je digitalen, kar pomeni, da ima dva 12-palčna zaslona, enega za volanom in enega na modularni armaturni plošči. Ima tudi HUD zaslon, ki se projicira na vetrobransko steklo v velikosti kar 44 palcev. HUD je obogaten z navidezno resničnostjo, kar pomeni, da se podatki, animacije oziroma silhuete pred očmi voznika izrisujejo kar na dejanske zunanje ovire.
Ioniq 5 so zasnovali na študiji EV'45', ki smo si jo lahko leta 2019 ogledali na avtomobilskem salonu v Frankfurtu. Leta 2022 pride limuzina ioniq 6, ki bo zasnovana na marca predstavljeni študiji prophecy, leta 2024 pa na ceste zapelje veliki športni terenec ioniq 7. Pri Hyundaiju dodajajo, da bodo vsi električni avtomobili oblikovani pod načelom »Timeless Value« (brezčasna vrednost), kar pomeni, da bodo inspiracijo jemali v preteklih modelih, a bodo tudi most s prihodnostjo. Ali bodo na voljo tudi cenejši in manjši modeli ioniq to za zdaj ni znano, globalna platforma pa omogoča tudi izdelavo manjših vozil.
Avto ima ravno dno, kar prinaša dodatne "ugodnosti" potnikom na zadnjih sedežih. Pri Hyundaiju pravijo, da se lahko zelo udobno v vozilu prevažajo štirje dvometraši. Zadnja klop je za nameček električno vzdolžno pomična za 13,5 centimetra. Naslonjala prednjih sedežev je možno podobno kot ležalnik v popolnosti poklopiti. Modularen je tudi t. i. "univerzalni otok" oziroma drsna konzola, ki jo je možno premikati naprej in nazaj v dolžini 14 centimetrov in s tem prilagajati potnikom spredaj in zadaj. Ogromen je tudi prtljažnik, ki v osnovi meri 527 litrov, povečati pa ga je možno na 1587 litrov. Uporabno odlagališče je tudi pod sprednjim pokrovom, kjer je v primeru pogona na zadnji kolesi (serijsko) za 67 litrov prostora, pri štirikolesno gnanem ioniq 5, ki ima spredaj dodan šibkejši motor pa pol manj.
Senzorji in radarji vidijo vse
Pri Hyundaiu izpostavljajo še trajnostno pridelane materiale, iz katerih je izdelana kabina, vključno s sedeži, in povezljivost, ki prinaša naprednost na področju glasovnega ukazovanja.
Med najbolj naprednimi vozili ta hip na trgu je ioniq 5 tudi na področju asistenčnih sistemov za varnost. Gre za napredek pri drugi stopnji avtonomne vožnje. Tako na primer asistenca za menjavo voznega pasu, z vklopom smernika, poskrbi, da avto, če je to varno, sam zamenja vozni pas. Asistenca na izvozu in krivini ob nastavljeni hitrosti s tempomatom, samodejno zmanjša hitrost, oziroma jo prilagodi krivini, ko pa zazna, da smo zamenjali pas in spet zapeljali na avtocesto, pa samodejno poveča hitrost.
Če zazna, da je ovinek preoster, samodejno zmanjša hitrost. Seveda je treba ves čas držati volan, drugače vas avtomobil na to opozori. Prepozna tudi pešca in kolesarja, in to tudi pri zavijanju. Avto ima kar pet radarjev, spredaj in zadaj ima tudi kotne radarje, zato samodejno zavira pred oviro tudi, ko zavijamo ali prečkamo križišče.
Pri Hyundaiu so se pohvalili še z eno novostjo. Že prej so imeli sistem zaznave potnikov na zadnjih sedežih. Ta sistem zdaj nič več ultrazvočni, ampak so v kabino namestili radarski senzor, ki zaznava tudi prtljažni prostor. Zaznava celo dihanje dojenčka oziroma živali.
5 minut polnjenja za 100 kilometrov vožnje
Bistvo električnega ioniq 5 pa se skriva v električnem pogonu, baterijah in sistemu za polnjenje baterij na polnilnih postajah. Nova električna platforma zagotavlja tudi spletne nadgradnje in enako 800-voltno tehnologijo hitrega polnjenja baterij, kot jo danes že ponuja porsche taycan. S tem je lastnikom avtomobila denimo omogočen tudi dostop do hitrih 350-kilovatnih polnilnic omrežja Ionity, na katerih je za dobrih sto kilometrov vožnje dovolj le pet minut polnjenja. 18 minut pa je na hitri polnilnici dovolj, da se baterija iz 10 odstotkov napolni na 80 odstotkov kapacitete. Pri Hyundaiju obljubljajo 8 let garancije na baterijo oziroma do 160.000 prevoženih kilometrovzagotavljajo zagotavljajo pa tudi, da pogosto hitro polnjenje ne vpliva bistveno na degradacijo kapacitete baterije. Seveda je možno baterijo polniti tudi na domači hišni vtičnici, z 10,5 kWh, ko se baterija napolni v dobrih sedmih urah oziroma s 7,5 kWh, ko polnjenje baterije traja med 10 in 12 ur. Polnjenje z 22 kWh ni mogoče, kar je ena od redkih slabosti.
Inoniq 5 je opremljen tudi z obilico priključkov za polnjenje naprav, izstopa pa predvsem tripolna vtičnica z močjo 3,5 kilovata, ki lahko služi tudi polnjenju električnega skiroja, ali priklop zunanjih električnih naprav. To pomeni, da imate eno 220 V polnilnico v vozilu in eno na zunanjem delu vozila, na katero lahko priklopite eno ali več naprav.
Zanimiv je dejstvo, da so gostoto in zmogljivost baterije povečali za 10 odstotkov. 76,5 kilovatna baterija kljub večji zmogljivosti tehta manj kot manj zmogljiva baterija v aktualni električni hyundai koni. Ioniq 5 je na voljo z manjšo baterijo s kapaciteto 58 kilovatnih ur ali večjo baterijo s kapaciteto 72,6 kilovatne ure, od česar je odvisen tudi njegov doseg. Z večjo baterijo je po ciklu WLTP do 481 kilometrov.
Velika moč in še večji navor
Precej pestra je tudi izbira pogonske tehnike. Osnovni zadaj vgrajeni motor v kombinaciji z manjšo baterijo zagotavlja moč 125 kilovatov (170 KM) in velik navor 605 njutonmetrov, z večjo baterijo pa 160 kilovatov (218 KM) in prav toliko navora. Obe bateriji sta na voljo tudi s štirikolesnim pogonom z dvema elektromotorjema, ki v prvem primeru razvijata moč 173 kilovatov (235 KM), v drugem pa 225 kilovatov (306 KM), kar najmočnejšemu ioniqu 5 omogoča vožnjo do hitrosti 185 kilometrov na uro. Pravzaprav bodo imeli prav vsi modeli znamke Ioniq hitrost omejeno na največ 185 km/h. V vseh primerih je menjalnik 1-stopenjski redukcijski.
Pospešek vozila, ki v primeru štirikolesnega pogona in zmogljivejšega motorja z večjo baterjo tehta več kot dve toni je 5,2 sekunde od 0 do 100 km/h! Omeniti pa je treba, da lahko za seboj vleče prikolico z maso 1,6 tone.
Električna sedanjost ni poceni
Ioniq 5 je na voljo s tremi stopnjami opreme. Osnovna izvedenka z manjšo baterijo in pogonom zadaj stane najmanj 43.500 evrov (brez vštete nepovratne finančne spodbude v višini 4.500 evrov). Če dodate šibkejši bateriji še dodaten elektromotor spredaj ceno podraži na 47.300 evrov. Z močnejšo baterijo in pogonom zadaj ioniq 5 stane najmanj 46.600 evrov, oziroma najmanj 50.400 evrov v primeru izbire pogona na vsa kolesa.
Od hyundaia ne bi kupil niti navadnega avta, kaj šele nekaj takega.
Dizajn mi je zelo všeč! Ima samo 2 napaki, ima elektriko in je Hyundai
Bom kar preskočil tele predrage električarje in vozil klasiko do onemoglosti.