Slovenski avtosaloni Hyundaia so začeli s prodajo novega zelo močnega aduta, modela bayon. V enega najbolj nagnetenih in najbolj prodajanih segmentov v tem hipu bayon prinaša visok nivo udobja in varnosti. V dolžino meri dobrega 4,18 metra, kar ga postavlja ob bok VW T-rocu, seat aroni, peugeotu 2008, renaultu kadjarju, škodi kamiqu, ford pumi in podobnim.
Marsikdo pa bo dvignil obrvi, saj večja sestra hyundai kona, ki smo jo prav tako imeli za B križanca, v dolžino meri le tri centimere več - 4,21 metra! Bayon razlike utemeljuje na drugih področjih.
Pri Hyundaiu v povezavi z bayonom uporabljajo pridevniške zveze, kot so "mestno", "družinsko" in "umirjeno", kar z drugimi besedami pove, da z njim ciljajo na zelo širok krog potencialnih kupcev obeh spolov in različnih starostnih obdobij.
Največja razlika s kono je, da je postavljen na modernejšo platformo modela i20 in tako precej bolj evropsko naravnana od prilagojene platforme kone, ki izvira iz globalnega modela i30. Bayon z imenom po francoskem mestu na to "lokalnost" še prav posebej namiguje. Zunanja oblika je zaznamovana z Evropejcem bolj ljubimi odsekanimi deli, poudarjenimi linijami in ozkimi svetili. Z velikimi kolesi in plastičnimi obrobami daje vtis, da je pripravljen na terenske izzive, čeprav o možnosti 4x4 pogona ni govora. Barv je devet, seveda je omogočena danes tako popularna kontrastna kombinacija s črno streho.
Drugačna osnova pri bayonu omogoča nekaj, v čemer kona ne blesti - boljšo notranjo prostornost. Bayon je namreč zasnovan kot razmeroma prostoren križanec, kar hkrati napelje na misel, da je duhovni naslednik nekdanjega manjšega enoprostorca ix20. Prtljažnika na primer je kar za 411 litrov, kar je med največjimi v razredu in občutno več od standarda za avte celo razreda VW golf. Sedenje je višje kot v i20, še ena tipična lastnost za suve, križance in vsaj uradno izumrle manjše enoprostorce.
Bayon svojo sodobnost izpričuje z veliko tehnologije. Skupaj je opremskih paketov pet, razen vstopne opreme (life) pa je tudi že zelo digitaliziran. A tudi v osnovni opremi so vključeni številni asistenčni sistemi (samodejno zaviranje v sili, ohranjanje voznega pasu, opozorilo na speljevanje vozil pred vami, prepoznava znakov, preklop žarometov ...)
Od druge opreme dalje (comfort) pa vozniku služi 10,25-palčni digitalni zaslon, medtem ko je sredinski zaslon osempalčni, dodani so vzvratni senzorji. Tretja oprema style med drugim doda samodejno klimatsko napravo in vzvratno kamero ter polne LED žaromete.
Sledita opremi premium in impression, ki še stopnjujeta raven udobja, ekskluzivnejših dodatkov in raznovrstnih asistenčnih sistemov (samodejno zaviranje v primeru nevarnosti na križiščih, opozarjanje na prečni promet ...), čeprav je mogoče marsikaj od tega ločeno vgraditi tudi s seznama doplačil.
Pri vrhunskih dveh opremah je infozabavni sredinski zaslon velik 10,25 palca in ima vgrajeno TomTom navigacijo z aktualnimi razmerami v prometu ter pripravo za storitev Bluelink. Ta omogoča nadziranje določenih funkcij in stanja avta na daljavo. Zanimivo pa je, da manjši ("cenejši") 8-palčni sistem omogoča brezžično povezavo s pametnim telefonom prek Apple Carplay ali AndroidAuto, večji 10,25-palčni pa še vedno le po žici.
Bayon ostaja zvest klasični ročni zavori.
Pri motorjih Hyundai stavi na preverjene rešitve štiri- in trivaljnega bencinarja. 1,2-litrski atmosferski štirivaljnik ima 61,8 kW (84 KM). Litrski turbo trivaljnik T-GDI proizvede 73,5 kW (100 KM) in ima tudi šesto prestavo, lahko pa tudi opcijo dvosklopčnega sedemstopenjskega menjalnika. Tretja in najmočnejša možnost pa je HP različica trivaljnika s 88,3 kW (120 KM). Oba turbo motorja imata pomoč starter generatorja (mehki hibrid), ki pri speljevanju in po potrebi pomaga z 8 kW moči in 100 Nm navora.
Cena za bayona se začne s 15.490 evri. Najbolj prodajana različica po napovedih bo 1,0 T-GDI 100 z opremo style, ki stane od 18.590 evrov dalje. Že do konca leta naj bi jih po Sloveniji vozilo okoli tristo.