Pri uveljavljenem dobavitelju sestavnih delov ZF so predstavili koncept, ki bi lahko dodobra spremenil obliko volanov, kot smo jih poznali doslej.
V osemdesetih letih minulega stoletja, še množičneje v devetdesetih so volani dobili zračne blazine, ta danes nepogrešljiv pripomoček, ki je v nesrečah rešil nešteto življenj.
Airbag pa je takrat močno spremenil izgled volana. Voznikova blazina je nameščena sredinsko, da se lahko hipno sproži proti vozniku in ga zaščiti. Ne glede na razvoj tehnologije in zmanjševanja dimenzij mehanizmov blazin te še vedno zelo vplivajo na obliko volanov. saj je osrednji del namenjen zgolj blazini in kvečjemu še hupi.
Pri ZF Lifetec, hčerinski družbi za razvoj pasivnih varnostnih sistemov, so razmišljali drugače. Razvili so volanski obroč, pri katerem se zračna blazina aktivira z vrhnjega dela prečnega povezovalnega elementa. Kljub drugačni lokaciji se blazina pri aktivaciji nato klasično razširi proti vozniku. Na ta način so ohranili vse varnostne zahteve, a hkrati povsem sprostili sredinski del volana, zato ga bo mogoče izkoristiti na povsem nove načine.
Prototip volana na sredinskem delu ohranja stikalo za hupo, hkrati pa ima zelo čist dizajn, ki ga pri ZF primerjajo s pametnimi telefoni in se bo izvrstno podal v vse bolj digitalizirane notranjosti sodobnih vozil. Površino prečnega dela volana bo mogoče temu primerno izkoristiti za vključitev raznih funkcij za upravljanje vozila in zabavnih vsebin.
"S tem novim konceptom omogočamo svobodo oblikovanja volanskih obročev, ne da bi pri tem ogrozili varnost," pojasnjuje Harald Lutz, vodja razvoja pri ZF Lifetec.
Pri ZF pravijo, da lahko pod zgornjo plast obroča vgradijo tudi senzorje, ki merijo, ali voznik drži volan z dovoljšnim oprijemom, kar bo pomemben pripomoček pri prehodu v naslednjo stopnjo polavtonomnih vozil.
Proizvajalec za zdaj ni razkril, ali že ima naročnika za serijsko proizvodnjo, gotovo pa bomo takšen osvobojen volan prej ali slej videli v kakšen novem sodobnem avtomobilu.
Pri ZF so pokazali še nekatere druge inovacije v svojem razvojnem programu. Tako so demonstrirali delovanje nove dvostopenjske voznikove zračne blazine, še posebej pa je zanimiv koncept dvostopenjske bočne blazine, ki se aktivira še pred trkom. Pritisk ob bok potisne voznika ali sovoznika stran od vrat, še preden se te začnejo upogibati zaradi sile trka. Na ta način naj bi blazine še omilile, če ne že povsem preprečile poškodbe potnikov.
Jebeš 6-kotnik! Volan mora biti okrogel, al pa dodajte bunko, idioti!