Avto > Iz druge roke
8793 ogledov

Prihaja nova generacija varnostnih pasov

ZF inteligentni varnostni pas ZF
Nemški dobavitelj avtomobilskih komponent ZF je razvil inteligentni varnostni pas, ki se odziva na telesno konstitucijo uporabnika.

Kaj lahko popravite na tritočkovnem varnostnem pasu, ki svojo nalogo učinkovito opravlja že 65 let? Odgovor je preprost: veliko. Pri ZF so namreč razvili nove inteligentne varnostne pasove, ki bodo proizvajalcem avtomobilov olajšali doseganje vse bolj zahtevnih meril, ki jih zahtevajo pri agenciji EuroNCAP.

Za kaj sploh gre? Sodobni varnostni sistemi v nezgodah reagirajo že v zelo zgodnji fazi. V primeru, da sistem zazna neizogibnost trka, se že pred dejanskim trkom zategne okoli potnika, da zmanjša sunek pri zategovanju varnostnega pasu, po samem trku pa pas rahlo popusti, da telo usmeri proti varnostni vreči. Pomanjkljivost teh sistemov pa je, da so zasnovani za idealno človeško telo. Nova pravila testnih trčenj EuroNCAP pa bodo v prihodnosti zahtevala boljšo zaščito individualnih potnikov, ki lahko imajo zelo različne telesne konstitucije.

Večstopenjsko sproščanje

Direktor ZF-ovega oddelka za tehnologije pasivne varnosti Rudolf Stark je povedal, da so se zahteve po prilagodljivosti varnostnih sistemov povečale v pričakovanjih končnih kupcev in v kriterijih EuroNCAP. Njihovi novi sistemi bodo proizvajalcem omogočili, da bodo laže dosegli kriterije in s prilagoditvijo varnostnih pasov posameznim potnikom omilili posledice prometnih nesreč.

ZF inteligentni varnostni pas | Avtor: ZF ZF

Da bi zmanjšali sile, ki delujejo na potnike med prometno nesrečo, je večina varnostnih pasov že opremljena z dvostopenjskim nadzorovanim omejevalnikom zatezne sile. Za še bolj povečano prilagodljivost pri ZF ponujajo zategovalnike varnostnih pasov z večstopenjskim omejevalnikom zatezne sile, ki lahko še bolj učinkovito spreminja zatezne sile, ki skozi nesrečo delujejo na telo.

Večstopenjski omejevalnik zatezne sile omogoča tudi individualni odziv na različna človeška telesa in ustrezno nadzoruje zatezno silo. V prihodnosti bodo temu sledila še večja variabilnost zateznih sil s pomočjo tipal v kabini, ki bodo tudi bolje zaznala, kakšni potniki sedijo na posameznih sedežih in kakšne zatezne sile so za individualnega potnika potrebne v primeru blagega ali silovitega trka.

Prilagodljivost potnikom

Pri tem bo uporabljenih več virov podatkov. Poleg kamer za snemanje notranjosti, ki bodo lahko denimo zaznale, če voznik z desno roko upravlja infotainment ali pogleduje proti potnikom za zadnji klopi, bo podatke lahko zagotovil tudi varnostni pas sam. Tipala bodo lahko izmerila razteg pasu, na tej podlagi pa bo lahko sistem izračunal podatke o telesu potnika ter njegovi masi. Sistem bo prejemal tudi podatke od sistemov aktivne varnosti in iz zunanjih kamer in tipal. Za dobro delovanje je namreč pomembno tudi, da ve, s katere strani prihaja trk.

ZF inteligentni varnostni pas | Avtor: ZF ZF

Pri ZF dodajajo, da bo lahko njihov sistem lahko majhnim in lažjim potnikom zagotovil bolje prilagodljivo individualno zaščito v primeru trkov pri nizkih hitrostih do 35 kilometrov na uro. To denimo lahko velja za otroke na zadnji klopi. Od njega pa bodo lahko imeli korist tudi starejši ljudje, ki so zaradi starosti bolj podvrženi zlomom. Sistem lahko boljšo zaščito po drugo strani zagotovi tudi težjim ljudem v trkih pri hitrostih nad 56 kilometrov na uro.

ZF za zdaj še ni objavil, katerim avtomobilskim proizvajalcem bodo inteligentne varnostne pasove najprej dobavili in kdaj se bo to dejansko zgodilo.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
  • Avatar Garancija
    Garancija 09:05 04.marec 2024.

    Za butle bi morali narediti 6 točkovne,pa čelade obvezne