Avto
125 ogledov

Pogubna resnica o modernih avtomobilih

Jeep grand cherokee Gregor Prebil
Raziskava britanske potrošniške organizacije Which? je poskrbela za novo hladno prho pri vseh, ki tudi po aferi Volkswagen še zaupajo v zelene avtomobile. 95 odstotkov testiranih modernih avtov ne dosega standardov, ki jih oglašujejo proizvajalci, nekateri ne zmorejo niti standarda euro 1! Organizacija pri številnih modelih že umaknila spoštovana priporočila za nakup.

Britanski avtomobilski trg je eden največjih v Evropi, organizacija Which? pa ena najbolj spoštovanih nevladnih ustanov na Otoku in v EU. In ko takšna organizacija, ki avtomobile testira že zadnjih 50 let, objavi tako neugodno poročilo o avtomobilskih emisijah, je čas, da proizvajalci premislijo, ali še lahko uporabljajo komercialne oznake kot so puretech, econetic, bluemotion, greenline, idrive, e-drive, ecodynamics, efficient dynamics in kar je še podobnih značk. 

Pri Whichu so na podlagi škandala v Volkswagnu šli podrobno preveriti okoli 300 avtomobilov letnikov 2012 in mlajših. Zanimale so jih emisije zdravju škodljivih ogljikovega monoksida (CO) in dušikovodikov (NOx), v ozir so prišli bencinarji, dizli, pa tudi hibridi. Rezultati testov, ki simulirajo precej realnejše pogoje od tistih po uradnem homologacijskem NEDC ciklu, so šokirali tudi ocenjevalce pri Whichu, saj 95 odstotkov testiranih dizlov in 10 odstotkov bencinarjev presega zahtevano raven NOx iz leta 2011. Dve tretjini bencinarjev pa "izloča" več CO od dovoljenega. 

Novi hibrid v razredu iz leta 2001

Največji grešnik je jeep grand cherokee. Če je leta 2011 postavljena meja NOx izpustov pri 180 mg/km, pa je omenjeni veliki suv na Whichevih testih bruhal kar 2,7 g/km, torej 15-krat prek meje. Euro 6 standard, ki velja od lani, je mejo izpustov NOx še dodatno zategnil na 80 mg/km. 

Pri Whichu dodatno navajajo, da bi štirje najslabši (praktično novi!) avtomobili padli v kategorijo euro 1 iz leta 1993, 85 testiranih bi dosegalo komaj normo euro 3 iz 2001, samo sedem izmed testiranih 153 dizlov pa po njihovih testih dejansko ustreza normam euro 5 ali euro 6, za katere so bili homologirani. 

Tudi hibridi niso kaj prida boljši, peugeotov dizelski 508 RXH je denimo po izpustu komaj v razredu euro 3 iz leta 2001, tudi hibridni lexus LS (bencin) je slabši od oglaševanega. 

Odvzeli 28 oznak "Best buy"

Pri Whichu se niso zadovoljili samo s kritiko, temveč so tudi ukrepali in odvzeli nazive "Best buy" (priporočljivi nakup) petim modelom, ki so bili doslej po njihovem mnenju zelo dobri glede na vozne lastnosti in zmogljivosti. Prav tako so isti naziv odstranili za 23 modelov koncerna Volkswagen, ki je sprožil afero Dieselgate. 

Izpuh | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

V vrhu EU se že dolgo kuha ideja, kako vzpostaviti bolj verodostojne meritve škodljivih in toplogrednih emisij pri avtih, a so različni lobiji izredno močni, saj si evropska komisija prizadeva za precej ohlapnejša in proizvajalcem na kožo pisna pravila kot pa to zahtevajo poslanci Evropskega parlamenta. Zato je tudi propadlo glasovanje o zaostritvi pogojev, ki bi moralo potekati pred nekaj dnevi. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 9
  • popokatopetl 08:53 22.januar 2016.

    Poleti je v mestih promet kar vodilni ki prispeva k smogu. Zdajle sicer najbrž res več pripomore ogrevanje, zlasti individualna kurišča na les (tavelki imajo resnejši nadzor emisij).

  • blueone 18:35 21.januar 2016.

    no sedaj naj pa oglobijo vse

  • vzev 12:14 21.januar 2016.

    Zaradi avtomobilov sigurno ne bom dobil astme, ker teh malo procentov, ko onesnažujejo avti pa res ni problem. So drugje precej večji onesnaževalci.