Govorimo o Fordovi legendi, broncu, ki se na ceste vrača po 24 letih, a bo v nasprotju s prednikom iz preteklega tisočletja na voljo v treh različicah. Novi bronco je korak v pravo smer, kar razkriva že legendarna retro oblika.
Poleg tega bo prvič v podaljšani različici s 5 vrati, pri Fordu pa obljubljajo, da bo na terenu kot riba v vodi. Nazadnje je lahko opremljen z do 35-palčnimi terenskimi gumami in med drugim premaguje tudi vodo do globine 1,2 metra. A v nasprotju z njegovim glavnim tekmecem jeepom wranglerjem so ga spredaj opremili s posamičnimi obesami koles, ki mu bodo zagotovile tudi bolj zanesljivo vožnjo po tlakovanih podlagah. Zadaj so kljub temu ohranili terenu in prevozu težkih tovorov bolj prijazno togo premo.
Vemo tudi, da bo na voljo tudi z 2,6-litrskim motorjem V6, moč pa se bo na kolesa prenašala s pomočjo 10-stopenjskega samodejnega menjalnika, a je zelo zanimiva tudi konfiguracija 4-valjnega 2,3-litrskega EcoBoost motorja (198 kW) z ročnim menjalnikom. Zakaj?
Tako samodejni, kot ročni menjalnik imata namreč nenavadno število prestav - pri ročnem jih je sedem in še vzvratna prestava. Nekaj takega poznamo le iz Porscheja 911, a Bronco ni superšport, ampak čistokrven terenec. Poleg tega, za razliko od porscheja 911, ki ima na prestavni ročici številke od 1 do 7, se v broncu končajo s številko 6. Sedma je označena s črko "C". Njen položaj je v spodnjem levem kotu, pod vzvratno prestavo. Prestava C ni namenjena običajni vožnji, tudi, če bi jo označili s številko 1 bi bilo tako označevanje zavajajoče. Prestava je namenjena terenski vožnji. Gre za tako kratko prestavno razmerje (94,75: 1), da v bistvu tvori redukcijo. To je praktična rešitev, saj ne potrebujemo drugega vzvoda ali posebnega stikala.
"C" prestava omogoča, da se bronco premika zelo počasi, s hitrostjo le 2 km/h. Polžev tempo nadomešča ogromen navor na kolesih. Zahvaljujoč temu se bronco na terenu ne ustavi tako enostavno. Ne zahteva tudi dodatnega obremenjevanja sklopke. Voznik mora le natančno prilagoditi ročico. Največja hitrost je pri prestavi C omejena na 8 km/h, kar je hitrost počasnega teka. Pomanjkljivost je lahko dejstvo, da za razliko od ločenih reduktorjev tega ni mogoče kombinirati z drugimi prestavami.
Ta inovativna C prestava se je pri tovornih vozilih pojavila že pred več desetletji in ni nikakršna iznajdba modernega časa....