Epidemiji covid-19 še ni videti konca, pa se že kažejo številni stranski kvarni učinki v družbi, ki s samo boleznijo nimajo neposredne povezave.
V ZDA je eno od tamkajšnjih velikih zavarovalnic Root Insurance zanimalo, zakaj se je kljub velikanskemu upadu prevoženih kilometrov lani delež škodnih primerov celo povečal. Naročili so raziskavo, ki je na podlagi analize 10 milijard prevoženih kilometrov Američanov pokazala, da je v letu 2020 povprečni voznik vsakih 8,8 kilometra tako ali drugače uporabljal mobilni telefon, poroča Business Wire.
Še šokantnejša pa je vzporedna raziskava med 1.819 vozniki, v kateri jih je 54 odstotkov povedalo, da so imeli po videokonferenčnem klicu, kot je Zoom, težave pri koncentraciji.
"Covid-19 je fundamentalno spremenil način, kako upravljamo svoja vozila."
Alex Timm, direktor Root Insurance
V času, ko sta se službeno in privatno življenje pomešala kot še nikoli doslej, je covid-19 torej ustvaril povsem nov tip distrakcij in izzivov v prometu. Pri tem ima osrednjo vlogo pametni telefon - 68 odstotkov vprašanih ga uporablja pri "multitaskingu", torej ko opravljajo še druge stvari. Še precej višji pa je ta odstotek pri populaciji milenijcev in generaciji Z (rojenih po 1980) - 87- oziroma 88-odstoten.
Telefon med vožnjo ima vse manj miru
V letošnji raziskavi je 64 odstotkov vprašanih voznikov in voznic povedalo, da redno preverja telefon med vožnjo, medtem ko je bil lani ta delež celo 66-odstoten. Če je ta razlika statistično zanemarljiva, pa je letos močno poskočil delež tistih, ki telefon preverjajo vsaj na 15 minut (s 17 na 25 odstotkov) in znotraj 30 minut (z 42 na 53 odstotkov). Ob tem pa je najbolj zaskbljujoče, da jih je okoli 30 odstotkov vprašanih prepričanih, da so med vožnjo povsem varni, če uporabljajo telefon. Takšnih voznikov in voznic je za kar šest odstotkov več v primerjavi z lansko raziskavo.
"Covid-19 je fundamentalno spremenil način, kako upravljamo svoja vozila," je opozoril ustanovitelj zavarovalnice Alex Timm. "Odvisnost od tehnologije se je dramatično dvignila skupaj s časom pred zasloni, kar pri večini voznikov povzroča, da takšno stanje nepazljivosti oziroma distrakcije prenesejo v vožnjo."
Omenjena zavarovalnica je sicer pri določanju premij za zavarovance kot prva v ZDA začela uporabljati zgolj podatke o preteklem obnašanju za volanom, ki jih zbira ob pomoči aplikacije. Tako premija sploh ni odvisna od demografskih podatkov.
Zdaj je že ZOOM kriv za nesposobnost nekaterih ljudi.... dober izgovor za debilnost.