Na sejmu zabavne elektronike CES v Las Vegasu je Bosch predstavil tehnološke odgovore na današnje izzive, kar vključuje urbanizacijo, rast prebivalstva in podnebne spremembe. Dobavitelj tehnologije in storitev je predstavil inovativne rešitve in storitve za mobilnost prihodnosti.
Konceptno vozilo za novo vrsto mobilnosti
Bosch želi, da ljudje izkusijo novo vrsto mobilnosti v obliki koncepta električnega prevoza brez voznika z integriranimi storitvami. Ta vrsta mobilnosti bo kmalu na voljo v večjih mestih po svetu: zelo tihi prevozi brez voznika, ki so celovito povezani z okolico. Bosch bo zagotovil potrebno strojno in programsko opremo ter nove digitalne storitve, ki bodo uporabnikom omogočile rezervacijo vozil, plačilo prevoza ali delitev stroškov s preostalimi potniki.
Načelo »vse v enem« za povezljivost vozil
Za prihodnost povezane in avtomatizirane vožnje morajo vozila imeti sposobnost nemotenega komuniciranja tako med sabo kot tudi z okoljem. V ta namen so razvili univerzalno enoto povezljivosti za vse Wi-Fi-je in brezžične tehnologije prenosa, ki se uporabljajo pri komunikaciji V2X (vehicle-to-everything). Tako lahko vozila komunicirajo med sabo in s prometno infrastrukturo, ne glede na državo ali proizvajalca. Programska oprema, ki jo je razvilo zagonsko podjetje Veniam s Portugalske, opravlja kompleksne naloge upravljanja s podatkovnimi povezavami. Neprestano išče najboljšo možno tehnologijo prenosa za vsako zahtevo in samodejno preklaplja med možnostmi, ki so ji na voljo.
Tovornjaki brez vzvratnih ogledal:
Novi Mercedes-Benz Actros je prvi tovornjak, ki ima namesto konvencionalnih glavnih in širokokotnih ogledal nameščene kamere. Sistem, ki se imenuje Mirror Cam, omogoča boljši 360-stopinjski pogled. Poleg večje varnosti pa prisotnost kompaktnih digitalnih kamer namesto konvencionalnih ogledal zmanjšuje porabo goriva, saj imajo precejšnje aerodinamične prednosti. Dve kameri, ki sta nameščeni na levi in desni strani zgornjega dela voznikove kabine, prenašata realno časovno sliko dvema 15-palčnima zaslonoma visoke ločljivosti, ki sta nameščena na A-stebričkih znotraj kabine. Sistem prilagaja prikaz na zaslonu tako, da se ta prilega voznim razmeram. Na splošno lahko Mirror Cam močno izboljša aerodinamiko, varnost in upravljanje tovornjaka. Daimlerjeva razvojna partnerja za sistem Mirror Cam sta Bosch in Mekra Lang.
Pametni telefon kot ključ avtomobila
Boschev sistem dostopanja brez ključa Perfectly Keyless bo voznikom avtomobilov, ponudnikom storitev skupne uporabe avtomobilov in logističnim podjetjem kmalu omogočal digitalno upravljanje svojih vozil. Z aplikacijo na pametnem telefonu lahko v vsakem trenutku določijo, kdo bo imel dostop do avtomobilov oz. tovornjakov in kdaj. Domiselna funkcija sistema je vzpostavitev povezave med pametnim telefonom in vozilom, ki je varnejša. Sistem Perfectly Keyless lahko natančno določi pooblaščeni pametni telefon kot digitalni prstni odtis. Bosch je za CES 2019 sistem namestil v demonstracijsko vozilo, ki temelji na vozilu ford mustang.
Radarski sistemi za pomoč voznikom preprečujejo prometne nesreče z motornimi kolesi
Odkrivanje mrtvega kota, opozorilo pred trkom in prilagodljiv tempomat: namestitev radarja v motorje kot senzornega organa daje motorjem novo asistenco in varnostne funkcije ter ponuja natančno sliko okolice vozila. Posledično te asistenčne funkcije povečujejo varnost, užitek in udobje ter tako lajšajo življenje motoristov. Glede na raziskave o prometnih nesrečah bi lahko radarski sistemi za pomoč voznikom preprečili eno od sedmih prometnih nesreč, v katerih so udeležena motorna kolesa. Ti elektronski pomočniki so vedno pozorni na dogajanje, v nujnih primerih pa se odzovejo hitreje od ljudi. Temeljijo na kombinaciji radarskega senzorja, sistema zavor, upravljanja motorja in HMI-ja.
Aplikacija za povezovanje e-skuterjev
Nova aplikacija e-skuterje spremeni v profesionalce povezljivosti. Poleg prikaza ključnih informacij, kot je trenutno stanje akumulatorja v e-skuterju, pa aplikacija omogoča komunikacijo med voznikom in vozilom ter možnost povezave z drugimi uporabniki preko družbenih omrežij. Tako uporabniki lažje ugotovijo, kateri njihovi prijatelji so v bližini. Poleg tega je na krmilni ročici e-skuterja povezano držalo za čelado, ki ga je moč upravljati z aplikacijo. Ko je e-skuter parkiran, omogoča prostor za shranjevanje čelade, prav tako pa varuje vozilo pred krajo, prikazovalnik pa pred vandalizmom.
Mobilnost prihodnosti: izbor rešitev in storitev
Vožnja električnih vozil, a brez stresa – to je cilj storitve t. i. polnjenja Convenience Charging, ki jo bo Bosch predstavil na demonstracijskem vozilu, ki temelji na vozilu Audi A3 e-tron. Ta integrirana rešitev polnjenja in navigacije povečuje vsakodnevne prednosti elektromobilnosti. V prihodnosti bo storitev električnim vozilom natanko povedala, kdaj bodo ostala brez energije, prav tako pa bo pokazala, kje je naslednja polnilna postaja. Storitev Convenience Charging združuje informacije iz električnega prenosa moči s podatki vozila in okolja ter tako ponudi zanesljivo oceno dosega. Storitev uporablja najnaprednejše načrtovanje poti za določitev priložnosti polnjenja glede na osebne preference voznika. V prihodnosti bodo vozniki električnih vozil lahko naročali dostavo hrane neposredno na vnaprej določeno točko polnjenja, s čimer bodo lahko kar najbolje izkoristili čas polnjenja. Vozniki bodo z uporabo aplikacije Convenience Charging lahko načrtovali točke polnjenja kar od doma, aplikacija pa bo nato v vozilo prenesla priporočljive poti med točkami polnjenja.
Varna uporaba mobilnih telefonov med vožnjo
Integrirana rešitev mySPIN za pametne telefone omogoča voznikom varno uporabo aplikacij na pametnih telefonih med samo vožnjo. MySPIN zdaj podpira tudi standard komunikacije vozil MirrorLink. V prihodnosti bodo vozniki lahko s pomočjo preprostega adapterja za sistem vozila infotainment oz. armaturno ploščo povečali svoje kompatibilne aplikacije mySPIN in prikazali manjši sklop ključnih funkcij. Vozniki bodo nato lahko upravljali z aplikacijami z dotikom na zaslon ali s pomočjo vrtljive tipke na vozilu. Bosch prav tako razvija integracijo mySPIN za pametne telefone za komercialna vozila, motorna kolesa, skuterje in vozila powersports.
Avtomatizirana vožnja v mestih
Mesto San Jose v Silicijevi dolini v Kaliforniji bo postalo pilotno mesto za storitev avtomatizirane izmenjave vozil, ki jo bosta nudila Bosch in Daimler. Tri stranke so že podpisale pismo o nameri. Bosch in Daimler načrtujeta, da bosta storitev, ki temelji na aplikaciji, ponudila izbranim strankam ter pri tem uporabila avtomatizirana vozila Mercedes-Benz razred S. Testno območje je osredotočeno na prometno magistralo San Carlos Street/Stevens Creek Boulevard med središčem mesta in zahodnim San Josejem. Bosch in Daimler skupaj iščeta rešitve za avtomatizirano vožnjo po mestih. Njun cilj je razviti sistem za popolnoma avtomatizirano vožnjo brez voznika (SAE-stopnje 4/5), ki bi bil pripravljen za proizvodnjo z začetkom naslednjega desetletja.
Integrirana varnostna rešitev za povezana vozila
Od aprila 2018 so vsa na novo registrirana vozila avtomatično povezana vozila, zahvaljujoč avtomatskemu sistemu za klic v sili. Zaradi tega je toliko bolj pomembno imeti integrirane varnostne koncepte za povezana vozila. ESCRYPT bo na CES-u predstavil CycurACCESS, varnostno rešitev za sistem dostopanja do vozila brez ključa. Zahvaljujoč najsodobnejšim kriptografskim metodam so ti digitalni ključi praktično zaščiteni. Še več; Boscheva podružnica bo predstavila rešitev »vse v enem« za varne posodobitve programske opreme po zraku s poudarkom na učinkovito upravljanje s ključi in certifikati z namenom zagotavljanja enkripcije med koncema od ECU-vozila do IT-sistemov proizvajalca vozila.
se bojim, da bo ta krama v električnem avtu porabila več elektrike kot vožnja! Naj raje naredijo učinkovit električni avto! Butale!!!