V neki točki so se pri Volkswagnu zavedli, da razen kombija T6 in enoprostorca sharana in pogojno caddya kupcu ne morejo ponuditi avta s tremi vrstami sedežev. Ampak ljudje, tudi takšni z veliko otroki in velikimi potrebami, danes kupujejo suve, ne enoprostorcev in kombiniranih vozil!
In tako se je na podaljšani osnovi uspešnega tiguana rodil tiguan allspace, ki je s svojimi 4,7 metra hkrati zapolnil še dolžinsko praznino do prestižnega VW suva touarega. Glede oblikovanja naj ga vsak presoja po svoje, a meni recept večjega brata (grand C-max, grand santa fe …), ne potegne. Preveč podobni in premalo karakterni so si med seboj, še posebej če govorimo o takšnem cenovnem razredu vozil, kjer naj bi bili doma že premium izdelki.
Odličnost brez pretiranih čustev
Številnih vrlin tiguanu allspacu ne gre oporekati. Gre za kleni nemški izdelek in tako kot v tiguanu, golfu, polu in drugih znamkinih vozilih je občutek za volanom zelo dober, izdelava kakovostna, obilica črnine ni tako moteča. Allspace upraviči ime s svojo notranjo prostornostjo v prednji in drugi vrsti. Žal je bil testni avto le petsedežnik, zato nisem mogel preizkusiti, kako uporabna je tretja klop, ki je lahko eden od temeljnih razlogov za nakup.
Potihem sem tudi pričakoval, da bo druga vrsta vzdolžno pomična (treba je doplačati), da bo sredinski sedež širši in da bo možnega več manipuliranja s sedeži. Je pa prtljažnik ogromen, 700 litrov se mora družina že kar potruditi zapolniti. Ko naslonjala, tudi sovoznikovo, padejo v ravno dno, pa se to zdi kar nemogoče. Ampak ... Pri bližnjem sorodniku smo videli še več.
Kljub obilju različnih pomagal in opcij za volanom je upravljanje z avtom dovolj enostavno, odlični radarski tempomat in asistent za držanje smeri ga naredita za udobnega avtocestnika. Nujna v takšnem avto pa je kamera, zgolj parkirni senzorji so zaradi dolžine avta premalo. Vem, da bodo slej ali prej na sredinski zaslon vrnili tudi fizični gumb za nastavitev glasnosti audio naprave, ki ga res pogrešam, tudi brez njega pa je Volkswagnov infozabavni sistem že danes nekaj boljšega, kar lahko vidimo in doživljamo v avtih.
Motor na ravni šestvaljnikov, menjalnik ne več
Testni tiguan allspace je imel vgrajen vrhunec tistega, kar pri VW ponujajo glede pogona, tudi kar se cene tiče. 2,0-litrski bi-turbo dizel s kar 176 kilovati ne more biti počasen. In res ni, pa čeprav ob vsej tiguanovi masi tudi ne dovoljuje sunkov v ledja. Poraba se mi je zdela zelo dobra. Lega med asfaltiranimi ovinki je zanesljiva, volan lepo uravnotežen.
Če bi se z allspacom morda kdaj namenil izven kolovoza, pa bi me tam reševal zmogljivi 4x4 pogon s številnimi programi vožnje. Dolgo medosje sicer ne dovoljuje brezmejnega kolovratenja prek grbin. DSG menjalnik nudi sedem stopenj, kar je dandanes že na spodnji meji še sprejemljivega, sploh če se želimo spogledovati s premium izdelki. Manko prestav se sliši pri avtocestnih hitrostih, ko je igla vrtljajev kar visoko.
Kupiti allspacea?
Volkswagen tiguan allspace je smiseln za tiste, ki so zaljubljeni v značko in potrebujejo sedem sedežev.
Dodaten vložek denarja v primerjavi z 11 centimetrov krajšim klasičnim tiguanom (razlika v ceni najmanj za 2.500 evrov!) vidim predvsem v možnosti dodatnih dveh sedežev, saj zgolj za prtljago in štiričlansko družino niti klasični tiguan ni majhen.
A ker ga navkljub njegovi pameti in kakovosti allspaca ne morem smatrati za premium izdelek, mi iz ozadja neprestano kljuva misel na nek drug zelo soroden in na zunaj praktično enako velik avto, le da zna biti znotraj še prostornejši, ima lahko prav tako sedem sedežev, pa še občutno cenejši je lahko. Spet govorim o škodi kodiaqu. Allspace ima resda lahko nekaj več asistenčnih sistemov in tiste lične digitalne merilnike, pa tudi bi-turba za zdaj koncern Volkswagen svoji hčerinski znamki Škodi še ne privošči. Je to dovolj?
Pravzaprav je povsem jasno, zakaj allspaca izdelujejo v Mehiki. Prvenstveno za Evropejce že ne.
Podatki o vozilu (VW tiguan allspace, 2.0 TDI DSG 4x4, 176 kW, highline)
Motor: 1.968 cm3, turbo, dizel, štirivaljnik
Moč: 176 kW (240 KM) pri 4.000 vrt/min.
Navor: 500 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.701 × 1.839 × 1.674, medosna razdalja 2.787
Prtljažnik (v litrih): 700 - 1.775
Poraba na testu: 7,6 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 170 g/km
Zmogljivosti: 228 km/h, 6,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 47.388 (osnovni)
Konkurenti: škoda kodiaq, hyundai (grand) santa fe, ford edge ...
PLUSI: sedenje, vožnja, tehnologija, 4x4, motor.
MINUSI: premalo prestav, cena (in smiselnost) glede na kodiaqa.