Pred časom smo se v testu dizelskega clia spraševali, če ima v dobi, ko dizel postaja čedalje manj priljubljen, sploh še smisel? Ugotovili smo, da ga načeloma še vedno ima. Po testu hibridnega clia morda tedanja odločitev ni več na najbolj trdnih temeljih, saj je dizel dobil resno konkurenco prav v tej vrsti pogona.
Pri Renaultu so se odločili, da bodo v hibridnem cliu uporabili kombinacijo pristopa iz formule 1 in električne tehnike renaulta zoe. Zato so šli v drugo smer od nekaterih drugih proizvajalcem ki so med motorje na notranje zgorevanje, elektromotorje in pogonske gredi vgradili menjalnika CVT ali DSG, ampak so uporabili pristop, ki je podoben tistemu pri Hondi.
Atmosferski motor?
Njihov hibridni sklop, ki je v capturju in meganu priključno hibridni, tako sestavljajo motor na notranje zgorevanje in dva elektromotorja ter štiristopenjski sekvenčni menjalnik brez sklopke. Zanimivo je, da je pod motornim pokrovom 1.6-litrski atmosferski motor, ki vrhu vsega ni šestnajstventilec ampak osemventilec. Motorju je sicer dodan tudi povratni vod izpušnih plinov, prav tako pa tudi filter trdnih delcev, ki poskrbita za okoljsko še bolj vzdržno delovanje.
»Zastarela« motorna tehnika brez turbin torej, ki pa ima smisel. Bencinski motor v cliu E-tech igra podrejeno vlogo, saj pri pogonu skrbi zgolj takrat, ko lahko deluje v optimalnih vrtljajih, denimo med vožnjo pri konstantnih hitrostih na avtocesti ali regionalnih, ko je s kolesi povezan z neposrednim prenosom, ali ko proizvaja elektriko, ki dopolnjuje tisto, ki jo avtomobil pridobi z rekuperacijo zavorne energije.
Sicer za večino pospeškov med vožnjo po ovinkastih in mestnih cestah skrbi glavni elektromotor, ki avtomobila poganja tudi ko speljemo ali pa ko peljemo vzvratno, saj je tudi vzvratna prestava električna. No, tu je še sekundarni elektromotor, ki opravlja vlogo klasičnega alternatorja za pomožne naprave in zagon bencinskega motorja, vendar pa malenkostno sodeluje tudi pri pogonu, kjer skrbi predvsem za zgladitev prehodov med prestavami.
Električna vožnja v ospredju
Clio E-tech je bil torej zasnovan predvsem z električno vožnjo v mislih in tudi med vožnjo daje vtis, da to drži. Pri Renaultu so se pohvalili, da naj bi kar 80 odstotkov mestne vožnje potekalo električno, a je to odvisno od marsikatere okoliščine in med drugim tudi od teže voznikove noge. A tudi če Renaultovo zagotavljanje ne drži povsem, je električne vožnje res veliko in to celo ob dejstvu, da baterija pod dnom prtljažnika razpolaga s hibridno skromno kapaciteto 1,2 kilovatne ure. Pri spremljanju pogona se morate sicer zanašati na majhen prikazovalnik na armaturni plošči, saj bencinski motor tudi tedaj, ko se vključi, deluje tiho in ob drugih zvokih, kakršen je denimo piš vetra mimo karoserije ali prižgan radio, ga le težko slišite.
In čeprav se na prikazovalniku delovanja hibridnega pogona veliko dogaja, saj neprestano preklaplja med primarnim električnim pogonom, pogonom na bencinski motor, kombinacijo obeh motorjev ali polnjenjem baterije, na sam občutek vožnje to sploh ne vpliva. Ko, tako kot pri vsakem avtomobilu s samodejnim menjalnikom, prestavite v vozni program D, tudi clio E-tech deluje tako kot vsak drugi avtomobil s samodejnim menjalnikom, saj vam ni treba storiti nič drugega, kot pritiskati pedal zavore in plina.
Malce drugače pogonski sklop deluje, če ročico menjalnika potisnete vse do konca, s čimer vključite program B (kar je okrajšava za »baterija«). V tem primeru si pogon prizadeva, da bi z rekuperacijo čim bolj polnil baterijo, kar se odraža predvsem v močnejših pojemkih, ko spustite pedal plina. Z malo preudarnosti lahko do neke mere posnemate tudi vožnjo zgolj s pedalom plina, a res le do neke mere, saj je delovanje daleč od podobnega pri električnih avtomobilih, ki nekateri omogočajo celo postanek brez uporabe tornih zavor. V cliu E-tech boste morali vsaj na koncu vedno uporabiti tudi zavorni pedal.
Med stikali pod velikim zaslonom infozabavnega sistema je še stikalo EV, s katerim vključite zgolj električno vožnjo. Ta je sicer možna, a seveda le, če je v bateriji dovolj elektrike, saj ga sicer sistem samodejno izključi in v enačbo vključi tudi bencinski motor.
Težko ga boste prepoznali
Poleg normalnega voznega programa, ki se v hibridnem cliu pomenljivo imenuje ECO, je na voljo še športni program, v katerem sistem vse pogonske zmogljivosti usmeri v doseganje čim boljših pospeškov. Tedaj clio E-tech sicer, kjub zelo solidnemu podvozju in natančni vodljivosti, ne postane športnik, je pa zelo živahen, kar se seveda odrazi tudi na porabi goriva, ki ni več dizelsko ugodna. Renault je hibridnega clia pač namenil predvsem mestnemu okolju, kjer se lahko pohvali z ugodno porabo goriva, ki se giblje nekje pri petih litrih.
Hibridnega clia boste sicer na cesti težko prepoznali, saj se od drugih različic v bistvu loči le po skriti izpušni cevi ter nekaj spremenjenih malenkosti na karoseriji, podobno diskretno pa na svojo naravo opozarja tudi v notranjosti, kjer morda izstopa le za dobrih 90 litrov manjši prtljažnik. In še to pride do izraza le tedaj, ko bi radi v prtljažnik spravili čim več potrebščin.
In to je dobro, saj smo že v prejšnjih testih clia ugotavljali, da so oblikovalci in tehnični konstruktorji dobro opravili svoje delo in Renaultov majhen mestni avtomobil povsem uskladili s sodobnimi pričakovanji. Clio E-tech je tudi že za osnovno ceno 18.290 evrov zelo dobro opremljen avtomobil, kr še toliko bolj velja za testni clio E-tech edition.
Se nakup hibridnega clia splača? Če ga imate namen uporabljati za to, čemur je namenjen, torej pretežno vožnjam v službo in opravkih po večjih krajih ter občasne izlete kam dlje, bo odlična izbira, tisti, ki se redno podajajo na dolge vožnje po avtocesti pa morajo pred nakupom gotovo temeljito premisliti, če je pravi zanje, saj se na avtocestah obnaša tako, kot vsak drugi bencinski avtomobil, s tem izgubi tudi prednosti pri porabi goriva.
Podatki o vozilu (renault clio E-tech 140 edition)
Motor: hibridni, štirivaljni, 1.598 ccm + 2 x elektromotor
Največja moč: 103 kW (140 KM; 67 + 36 (+ 15 kW))
Največji navor: 144 + 205 (+ 50) Nm
Zmogljivosti: 180 km/h, 9,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.050 x 1.798 x 1.440, medosna razdalja 2.583
Prtljažnik (v litrih): 299 – 977
Poraba: 4,3-5,1 litra/100 km, izpusti CO2: 96-114 g/km (kombinirani cikel WLTP).
Cena v evrih: 21.490
Plusi: pogonski sklop, oprema, oblika, vozne lastnosti, udobje, cena
Minusi: prostornost zadaj, nerodno odpiranje zmanjšanega prtljažnika s precejšnjim nakladalnim robom
Zapustil sem službo in zdaj. S tem preprostim spletnim delom na domu zaslužim 139 USD na uro od doma. zaslužim 25 tis0č dolarjev na mesec s spletnim delom 3 ure dnevn0. Za več podrobnosti ... >>>>> www.MagnifyIncome.Com
www︎.︎Vytran︆.︆net - odličen projekt za odrasle, ki želikko najti parrtnerja za sseks