Vsak, tudi jaz, vam bo na to vprašanje takoj odgovoril, da je to jeep wrangler - kaj pa drugega, ki z obliko in lastnostmi ter celotnim odnosom do okolice nadaljuje tisto, kar je willys nekoč bil. A morda je kandidat lahko tudi kateri drugi sodobni jeep.
Denimo najmanjši predstavnik znamke renegade, ki se civilni različici willysa, jeepu CJ-2A, približa z merami in so mu oblikovalci namenili tudi več elementov, ki dejansko spominjajo na njegovega slavnega prednika. Denimo vodoravne črte v žarometih, ki spominjajo na reže mask, s katerimi so avtomobil ponoči ščitili pred napadi letal, ali pa križaste zadnje žaromete, kar naj bi spominjalo na posode za dodatno gorivo, ki so bile obešene na zadke jeepov.
A takšnim razglabljanjem navkljub renegade ni neposredni naslednik jeepa willysa in tudi ne poskuša biti. Predvsem pa se je od njega oddaljil z najnovejšo pridobitvijo, priključno hibridnim pogonskim sklopom 4xe, ki ga na nek način povezuje bolj s prihodnostjo kot pa preteklostjo in ostaja tudi edina možnost štirikolesnega pogona, ki ga ameriška znamka na tem avtomobilu ponuja. Tako kot na njegovem najbližjem sorodniku compassu, ki ga tudi izdelujejo na tekočih trakovih iste tovarne v italijanskem Melfiju.
Električni štirikolesni pogon
Pogonski sklop je seveda v obeh enak. Pri Jeepu so ob zadnji prenovi renegada popolnoma opustili klasični štirikolesni pogon z mehanskimi prenosi na zadnji kolesi in ga nadomestili s priključno hibridnim štirikolesnim pogonom 4xe. Na voljo sta dva priključno hibridna pogona, ki 1,3-litrski turbobencinski štirivaljnik z največjo močjo 95 ali 132 kilovatov na prednji premi kombinirata s 44-kilovatnim elektromotorjem na zadnji premi. Elektromotor s prednjim pogonom nima nikakršne mehanske povezave, ampak je z njim povezan zgolj elektronsko. Največji sistemski navor v vsakem primeru znaša 529 njutonmetrov, moči pa sta 139 ali 176 kilovatov. Kako se takšna kombinacija dejansko obnese?
Testni renegade z močnejšim 176-kilovatnim sklopom se je kljub dodatni masi, ki jo prinesejo elektromotorji in baterija, izkazal za povsem doraslega vsem nalogam. Med vožnjo sicer hitro opazite, da je renegade ne le v električnem, ampak tudi hibridnem pogonu, ki bo najverjetneje v večini avtomobilov največkrat vklopljen, zelo naklonjen uporabi zgolj elektromotorja. Uporabi ga, če je v bateriji le dovolj elektrike in le redko vključi tudi motor na notranje zgorevanje. To pomeni, da večino voženj renegade dejansko opravi z zadnjim pogonom in z močjo največ 44 kilovatov. Morda se zdi malo, a med mestno vožnjo in veliko vožnjami izven mesta je tudi tako "šibak", a navorsko precej močan motor, bil povsem kos nalogam in je z lahkoto dosegel tudi največjo električno hitrost 130 kilometrov na uro.
Renegade morda na zunaj deluje nekoliko preveč sofisticirano, da bi se z njim odpravljali na teren, a jeep ostane jeep, tudi če mu oznako razreda spremenijo v SUV, zato – v nasprotju z večino drugih športnih terencev – tudi po slabi podlagi pride zelo daleč. Še dlje bi lahko prišel z ustreznimi gumami. Cestne, v kakršne je bil obut testni avtomobil, mu na terenu gotovo niso v pomoč, vendar pa bodo na njem gotovo najbolj pogosto, saj se bo tudi večina lastnikih renegadov najpogosteje vozila po asfaltu ali urejenih makadamih.
Pomočniki za različne podlage
Renegade sicer razpolaga z vrsto voznih programov, ki glede na imena "auto", "sport", "snow", "mud&sand" in "rock" (ta je namenjen le bolj terenskemu paketu trailhawk, ki ga testni renegade ni imel) povedo, čemu so namenjeni. Poleg tega so na voljo tudi možnosti vsiljenega štirikolesnega pogona, štirikolesnega pogona z reduktorjem in pomoči pri spustu s klanca. A če se s hibridnim renegadom zares odpravite na teren, je dobro poskrbeti, da bo baterija ostajala polna, saj je od nje dejansko odvisno, če bo štirikolesni pogon sploh imel.
Brez elektrike namreč takšen renegade postane zgolj avtomobil s prednjim pogonom in to je lahko na slabše urejenih podlagah zelo nerodno. Če pa je baterija polna in elektromotor deluje, je razvoj moči in navora zelo natančen in pripomore k temu, da se renegade zares ne ustavi kar tako. Da elektrike ob najbolj neprimernem trenutku vendarle ne zmanjka, renegade poskrbi tudi s sprotno proizvodnjo elektrike, za katero poskrbita bencinski motor in generator. A v tem primeru lahko hitro pozabite na uradno porabo goriva, saj se ta lahko dvigne v okolico ali celo krepko čez 10 litrov na sto kilometrov.
Električni avtomobil
Baterija s kapaciteto 11,4 kilovata sicer obeta dobrih 50 kilometrov električne vožnje, zato lahko renegade v vlogi vsakdanjega prevoznika povsem shaja tudi kot električni avtomobil, ki mu baterijo napolnimo ponoči doma, ko ga lahko na hišni vtičnici polnimo z močjo do 2,3 kilovata, lahko pa tudi na wallboxu ali javni polnilnici, kjer lahko polnjenje poteka pri moči do 7,2 kilovata, kar pomeni, da bo prazna baterija v optimalnih razmerah napolnjena v dobrih dveh urah.
To sem preskusil tudi v praksi. Renegade sem namreč v Škofji Loki priklopil na javno polnilnico in mu baterijo napolnil do vrha, potem pa sem se odpravil na Bled. A ne po direktni ravni poti, ampak "čez hribe". Z njim sem se namreč brez kakršnihkoli zadržkov pri pritiskanju pedala za plin, odpeljal do Železnikov, od tam pa preko Dražgoš, Jamnika in Krope proti Radovljici. Kljub temu da sem imel vklopljen hibridni način, je avtomobil kljub precej strmim klancem večinoma vozil električno in bencinski motor vklopil le med največjimi obremenitvami. Rezultat: elektrike v bateriji je zmanjkalo šele v Radovljici, žužkom ob cesti pa skoraj ni bil treba vohati izpušnih plinov.
Renegade se je, kljub temu da ima kot električni avtomobil pogon na zadnji kolesi, razvit pa je bil predvsem za prednjega, solidno izkazal tudi na ostrih ovinkih, seveda v skladu s tem, kar od takšnega povišanega in kljub vsemu SUV-jevsko malce nerodnega avtomobila pričakujete. Tudi nagibanja karoserije ni prav veliko, gotovo ne toliko, da bi bilo slabo vam, sopotnikom ali pa vašim otrokom, ki bodo sedeli v otroških sedežih. Višjemu položaju sedenja primerno dober je tudi razgled.
Kljub temu da modelsko ni več ravno najmlajši avtomobil, česar z obliko sicer ne izdaja, je takole posodobljen renegade zelo uporaben vsakdanji majhen športni terenec, ki bo všeč predvsem tistim, ki se z avtomobilom radi odpravijo tudi na slabo urejene slovenske poti. S ceno dobrih 44 tisoč evrov, kolikor je stal testni primerek, gotovo ni najcenejši avtomobili, vendar pa bo tistemu, ki mu je všeč, omogočil veliko prijetnih dogodivščin.
jeep renegade 1.3 GSE PHEV eAWD AUT 240 S
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.332 ccm + elektromotor
Največja moč: 176 kW (240 KM)
Največji navor: 529 Nm
Zmogljivosti: 199 km/h (električno: 130 km/h), 7,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.236 x 1.805 x 1.692, medosna razdalja 2.570
Prtljažnik (v litrih): 330—1.277
Poraba: 2,0 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 50 g/km
Cena v evrih: 44.011 (s popustom: 40.511; osnovna različica 4xe: 40.990; osnovna različica: 18.590)
Plusi: Zunanji in notranji videz, oprema , prostornost, pogonska tehnika, podvozje
Minusi: Omejena uporaba na terenu zaradi električnega štirikolesnega pogona
Začnite delati doma. To je tisto, kar sem finančno najbolj nagrajeval. V petek sem po zaslužku 44.789 ameriških dolarjev prejšnji mesec dobil odličnega Audija A5. obiščite to spletno stran tukaj. .......... >>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝑬𝒓𝒐𝑷𝒓𝒐𝒇𝒊𝒕.𝐜𝐨𝐦
https://nova24tv.si/slovenija/o-reziser-protestov-jasa-jenull-na-spletu-objavil-naslov-kjer-ne-zivi-in-ni-prijavljen-lastniki-objekta-pa-z-njim-nimajo-nobene-povezave/ Pravi naslov Jaše Jenulla je: Jožka Hegler, Ceneta Štuparja 3, Črnuče (stanovanjski blok)