BMW serije 8 je zgodovinsko gledano tisti avto z dušo. Ustvarjen je bil pred tremi desetletji, ko je utelešal za takratne čase zelo napredno tehnologijo - nadzor zdrsa, progresivni volan ... Bil je to prav poseben avtomobil, razpoznaven daleč naokoli po drzni športni zunanjosti. To je bilo še v časih, ko avto romantika ni bila pokopana.
Danes je "pleha" na cesti veliko, predvsem pa so si avtomobili karakterno tako podobni, da težko govorimo o avtomobilih z dušo. Pričakovanja pri novi BMW osmici, gre za vrh številčenja pri bavarskem proizvajalcu avtomobilov, s katerimi tudi povezujemo zastavonoše pri avtomobilskih znamkah, so bila zato še toliko večja. Sploh, če je na seriji oznaka M850i, kar pomeni, da je pod dolgim motornim pokrovom vrstni osemvaljni turbobencinski motor, ki zmore kar 390 kilovatov moči (530 NM) in pospešek od 0 do 100 km/h 3,7 sekunde. Kaj bo šele, ko na ceste pride pravi M, M8!
BMW je serijo 8 po dolgih letih na trg pripeljal kot zapolnitev vrzeli med luksuznim grand touring modelom in športnim kupejem. Serija 8 je tudi v resnici zanimiva zmes luksuza in športnosti. Paket, ki bi moral ustrezati tako tistim, ki prisegajo na konkurenčni razred S kupe, ki je pravi konkurent BMW osmice in zaradi zmogljivega motorja celo tisti, ki prisegajo na konkurenčni AMG GT. Kljub temu, da je naš vtis, da ni tako prefinjen, kot je bil nekdanja osmica, s plakati tudi sten verjetno ne bo krasil tako pogosto, tudi vozniško oster v primerjavi s konkurenti ni tako kot je bil originalni BMW stroj, je pa zato vsestransko uporaben (z njim smo se z dvema majhnima otrokoma odpeljali na dopust z vso prtljago). Prav gotovo je impresiven stroj.
Na slovenski obali sem naredil test. Avto sem pustil parkiran med ostalimi avtomobili in se usedel na bližnjo klopco ter opazoval mimoidoče. Ne morete verjeti, koliko prstnih odtisov je imela osmica po pol ure. Vanj so »buljili« in se ga dotikali stari in mladi, ženske in moški. Ko sem se približal vozilu, mi je starejši nemški par pokazal samo dvignjen palec, enako se je dogajalo na cesti, ko smo stali pri prižgani rdeči luči na semaforju … Tisti, ki ne mara vpadljivosti, to ni avto po njegovi meri.
Kaj je tako impozantnega na vozilu? Že sama pojava. Dve veliki bočni vrati in električno pomičnimi prtljažni vrati, za katerim se skriva zajetna odprtina z uporabno luknja z volumnom 420 litrov. Dovolj, da smo s seboj tovorili veliko torbo, dva nahrbtnika, letalski kovček in še kup drobnarij. V dolžino sicer meri več kot 4,8 metra. Ni zamenjava za serijo 6, prav tako ni le kupejevska različica serije 7, s katero si deli platformo. Pri obliki prinaša marsikaj novega, kar je naznanil že predhodni koncept. Izrazito kupejevsko usločeno karoserijo, ki v marsičem spominja na električnega i8, dopolnjujejo enovita maska, spodnji spojler, velika vstopišča za zrak, poševna in zelo ozka prednja svetila, ki ponoči svetijo do 600 metrov daleč zahvaljujoč laserski tehnologiji ter povsem svež oblikovni prijem pri svetilih zadaj in oblikovanje strehe v stilu 'double-bubble'.
Na voznikovem sedežu se sedi športno nizko, a zaradi prvovrstnega usnja, udobno – tudi na daljših vožnjah. Volan je nastavljiv električno, prav tako prednja fotelja, a razen voznika, se utesnjenosti ne boste mogli izogniti. Sedeža zadaj sta zgolj zasilna. Že za osnovnošolske otroke je prostora na zadnjih sedežih premalo, tudi na sopotnikovem sedežu spredaj ni ravno razkošje prostora za noge in kolena.
Dizajn v potovalni kabini zagovarja čistost, a prav nič ni novega, posebnega, zaradi česar bi rekel, da je v njem več, kot smo navajeni v novi BMW X5, na primer. Serijsko usnje dopolnjujejo izbrani materiali, ki so vrhunski. Voznik ima pred seboj serijski 12,3-palčni zaslon, na armaturki pa je še 10,25-palčni. iDrive razume gibe roke, glas ali dotik, nekaj je seveda tudi fizičnih gumbov. Kratka ročica menjalnika je bila v našem primeru obdana s steklom.
Osmica je visoka le 1,34 metra, zato je ob vstopanju in izstopanju iz vozila potrebno nekaj gibalnih spretnosti. Pod dolgim motornim pokrov je bil V8 motor z največjo močjo kar 390 kW (530 KM). Standarden je štirikolesni pogonom xDrive in osemstopenjski samodejni menjalnik. Pospešek do 100 km/h je zgolj 3,7 sekunde, posebnost tega avta je tudi posebni športni izpuh s športnim zvokom.
Vtis je, da je BMW ubral pristop "mišičnega avtomobila" stare šole, z močnim bencinskim motorjem, ki ponujajo ekstravagantne količine moči in navora. Na cesti je BMW serija 8 velika zver, a med ovinki ni tako športna, agilna kot bolj dinamično osredotočeni tekmeci, na primer porsche 911, ali celo lexus LC, ki smo ga vozili pred kratkim. V ovinkih je nemogoče pretentati velike mase (vozilo tehta skoraj dve toni). To velja predvsem za občutek krmiljenja in odzivnosti.
Se pa vozilo drži ceste kot vlak tračnic. Pomanjkanja oprijema ni čutiti niti, ko iz normalnega režima prestavimo v režim sport, ko se blažilniki še dodatno utrdijo in močno poka iz izpušne cevi ter še dodatno privablja poglede mimoidočih, tistim v kabini pa raztegne nasmeh na obrazu. V načinu udobno kljub serijskim 20-palčnim nizko profilnim pnevmatikam pod zadnjico ni pretrdo niti, ko premagujemo ležeče ovire. Moč motorja in obilica navora najbolj do izraza prihaja pri pospeševanju, tako z mesta (3,7 sekunde od 0 do 100 km/h), kot med prehitevanjem vozil. Za dodatno stabilnost skrbi skrbno uravnotežen aktivni štirikolesni pogon, ki dopušča tudi nekaj veselja pri pospeševanju in med ovinki, hkrati pa hipno uravnava vsako pretiravanje voznika. Ne gre spregledati 19-palčnih zavornih diskov, ki so nujni za tako vrsto vozila. Pojemki so navdušujoči, sopotniki pa hitro ostanejo »brez besed«.
Poraba goriva je tu postranska. Osemvaljnik je žejen, še posebej, ko so turbine polno obremenjene. Že v načinu Eco Pro je poraba krepko nad desetimi litri, ob športni vožnji boste pred seboj zagledali številko 20 in več, v povprečju pa je treba računati na okoli 17- do 18-litrsko porabo goriva.
Kaj pa cena? Še zdaleč ni najdražji BMW, ki sem ga vozil. M5 je z dodatki presegel ceno 200 tisočakov, poslovna sedmica z masažnim salonom je bila cenjena na 280 tisočakov, BMW zastavonoša pa v osnovi stane 113 tisočakov (s šibkejšim dizelskim motorjem), z bencinskim osemvaljnikom in dodatki pa je cena segla do še vedno ugodnih 168 tisočakov. Zakaj ugodnih, ker so podobni stroji gensko dominantnih športnih znamk, na primer Porsche, krepko dražji.
Podatki o vozilu: (BMW M850i xDrive coupe)
Motor: 4.395 cm3, trubobencinski, osemvaljni
Moč: 390 kW (530 KM) med 5.500 in 6.000 vrt/min.
Navor: 750 Nm med 1.800 in 4.600 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.851 × 1.902 × 1.346, medosna razdalja 2.822
Prtljažnik (v litrih): 420
Poraba na testu: 17,2 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 224 g/km
Zmogljivosti: 250 km/h, 3,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 113.800 (osnovni), 152.300 (testni), 168.528 (testni z dodatno opremo)
PLUSI: videz, tehnologija, zmes udobja in športnosti, zvok motorja, pospešek, zavore;
MINUSI: Kabina se ne razlikuje od drugih BMW, zadnja sedež primerna le za majhne otroke;
Ne maram jajc katerim poka iz izpuga.