Avto > Testi
8436 ogledov

Labodji spev vsestranske XL različice

Volkswagen Tiguan
1/20
Anže Petkovšek
Prostor in še enkrat prostor. Ter predvidljivost udobne vožnje. To je strnjen opis tiguanove različice allspace, ki v znani podobi manjšega brata ponuja za skoraj 30 centimetrov večjo dolžino in posledično občutno več prostora za zadnje potnike in prtljago.

Če je na začetku ob vpeljavi allspaca na cenike še kdo dvomil o njegovem smotru, pa podatki kažejo, da se velik del del kupcev odloči prav zanj. K temu jih ne nazadnje spodbujajo tudi razmere na trgu, saj po umiku velikih enoprostorcev ter tudi nekaterih potniških dostavnikov vse bolj primanjkuje avtov z možnostjo sedmih sedežev ali velikega prtljažnika. 

Volkswagen tiguan allspace ima lahko oboje, tako sedem sedežev kot prtljažnik. Testni avto je bil sicer v za 770 evrov cenejši petsedežni konfiguraciji, ki pa zato s pridom izkorišča celotni prtljažni prostor. Toliko bolj, ker je sedežna klop vzdolžno pomična v razmerju 2:1, in se podira v ravno dno, tako da je mogoče kalibrirati med najmanj 760 pa vse do 1.920 litri prostora. Ogromno. 

Ime 'allspace' je upravičeno, saj je večja različica tiguana prostorsko odlična.

Ni zaman poudariti, da lahko trije potniki na zadnji klopi nastavljajo naslon in imajo veliko prostora za svoja telesa, le sredinskega bo motil greben. Avto je mogoče naložiti s skoraj 600 kilogrami dodatne mase, poleg tega pa je odličen tudi pri vleki. Testnik je imel že tovarniško vgrajeno kljuko, ki se spusti izpod zadnjega dela po pritisku na gumb v prtljažniku. Niti pri ponovni zložitvi si ni treba mazati rok, dovolj je uporaba stopala.

Volkswagen Tiguan | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Volkswagen Tiguan | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

S tiguanom allspace v različici s 110-kilovatnim dizlom se da vleči do dve toni težke prikolice, ki jih je mogoče tudi enostavno vzvratno manevrirati prek dodatnega sistema Trailer assist. Klasične strešne sani pa vabijo še k dodatnemu prtljažniku za strešni kovček, športne ali delovne rekvizite. Težko bi si torej zamislil bolj vsestranski družinski avto, ki lahko služi številnim namenom in ki lahko zaradi 20-centimetrskega odmika od tal prileze tudi marsikam. 

Racionalen pogon

Testni avto sicer ni imel slaba dveh tisočakov vrednega štirikolesnega pogona, ki pozna še dodatne programe za zahtevne terene, in tudi sicer ga je gnal šibkejši 110-kilovatni dizel. Kar je bil tudi eden od razlogov za test lani prenovljenega allspacea. Za razliko od močnejšega 147-kilovatnega stroja, ki smo ga že imeli na testu, je tako motoriziran tiguan allspace predvsem delovno vozilo, ki daje prednost ugodnejšim stroškom nabave in uporabe. Od najdražje kombinacije je po ceniku cenejši za skoraj pet tisoč evrov, medtem ko je poraba na kombinirani vožnji nizka in jo je brez težav mogoče držati med šestimi in sedmimi litri na sto kilometrov.

Seveda je mogoče iti vedno po še varčnejši poti in in si nabaviti okleščeni allspace z ročnim menjalnikom, a takrat tak avto izgubi smisel. DSG avtomatiziran menjalnik je pač nuja, čeprav je prav to hkrati točka, kjer allspace pokaže svojo rahlo slabost. Dvosklopčni menjalnik in motor, ki se ob vsakem padcu vrtljajev le prerad ugasne (start&stop) sta namreč v primeru speljevanja preveč obotavljiva, kar še posebej na mestnih križiščih ne vzbuja simpatij pri drugih voznikih. 

V vožnji takšen allspace nima športnih ambicij, povsem dovolj je, da zvezno nabira pospešek in drži tempo v zameno za ugodno porabo. Podvozje je nekoliko trše, je pa imel testnik 20-palčna kolesa. V ovinkih je avto suveren, volan natančen.

Volkswagen Tiguan | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Volkswagen Tiguan | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Naprednost z napako

Glede notranje izdelave in ergonomije je že dolgo vse jasno. Tiguan allspace deluje dobro sestavljen, uporablja trpežne materiale, ki dajejo funkcionalnosti včasih prednost pred premijskih videzom. Sodi med tiste volkswagne, ko so inženirji pri prenovah na vse pretege metali ven fizične gumbe in jih menjali z drsnimi ploščami.

Že samo nekaj kilometrov vožnje avta z najdražjo R design opremo in posledično serijskim volanom z na dotik občutljivimi tipkami dokaže, kako so ustrelili mimo. Neželena ali nenatančna upravljanja s tempomatom, radiem ali sicer grafično odličnim voznikovim digitalnim zaslonom se vrstijo, sredi poletja prižgano ogrevanje volana je stalnica.

Tiguan allspace je kot smo že velikokrat ugotovili močan pri serijskih in doplačljivih asistenčnih sistemih, ki delujejo tako, da pomagajo in razbremenjujejo. Tudi multimedija na sredinskem zaslonu je močna plat avta s široko uporabnostjo in dovolj enostavnim sprehajanjem med funkcijami ter fizičnim gumbom za glasnost. Seveda se zna priklopiti na telefon tudi brez kabla.

Anomalija testnika je bil klasični ključ z rezilom za zagon, kakršnih v tem cenovnem razredu vozil nismo več vajeni. A je treba pri tiguanu brezstični vstop in zagon vozila doplačati tudi pri najdražji serijski opremi. 

Volkswagen Tiguan | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Volkswagen tiguan allspace je predstavnik uspešnih vozil, ki so nadomestili neke druge vrste avtomobilov, zdaj pa so že sami počasi dosegli točko zenita. Kljub temu naj bi čez dobro leto menda že lahko videli njegovo tretjo generacijo, ki pa bo zelo verjetno zelo pod vplivom novega euro 7 standarda in bo menda obstajala le še v eni dolžinski različici z le petimi sedeži. 

Testni tiguan allspace z najboljšo serijsko opremo nosi začetno ceno dobrih 45 tisočakov. Z nekaj uporabnimi dodatki, kot so matrični žarometi, kljuka in zimski paket, je cena zaradi popusta narasla le za dobrih dva tisoč evrov. V sodobni cenovni stvarnosti gre za primerno umestitev, gotovo pa bo še dolgo ostal tudi med najbolj priljubljenimi modeli na iskalnikih rabljenih vozil.

Podatki o vozilu (volkswagen tiguan allspace 2.0 TDI R- line)

Pogon: dizelski, prednji
Skupna moč: 110 kW (150 KM) pri 3.500 vrt./min
Navor: 360 Nm pri 1.600 vrt./min
Poraba po WLTP: 6,2, l/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.728 × 1.839 × 1.674, medosna razdalja 2.789    
Prtljažnik v litrih: 760 - 1.920
Zmogljivosti: 199 km/h, 9,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 45.106, testni 47.539

PLUSI: prostor, možnost obtežitve in vleke, varčen pogon, asistenčni sistemi.

MINUSI: muhasto delovanje DSG, na dotik občutljive funkcije.

Volkswagen Tiguan | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Volkswagen Tiguan | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Volkswagen Tiguan | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Volkswagen Tiguan | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Volkswagen Tiguan | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Volkswagen Tiguan | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Volkswagen Tiguan | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Volkswagen Tiguan | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Komentarjev 1
  • Avatar Garancija
    Garancija 08:14 09.julij 2023.

    To je pravi avto,ne pa eni 1000 kubični fajercajhi