V Slovenijo je pripeljal povsem novi audi A5 kot limuzina in karavanski avant. Družbo jima delata še športni različici audi S5 in S5 avant. Gre verjetno za največjo preobrazbo Audijeve limuzine-karavana nižjega srednjega razreda v zadnjih 30 letih, odkar so predstavili prvega predstavnika takrat nove nomenklature A4.
Temu so sledile štiri generacije modela A4, ki je v najboljših časih pomenil kar petino celotne proizvodnje znamke. Če se pri nas trenutno vozi okoli 70.000 audijev vseh modelov, je kar 40 odstotkov med njimi audijev A4. Zadnja generacija A4 z interno oznako B9 je doživela premiero zdaj že davnega leta 2015, vmes so vse bolj številni tekmeci na cesto postavili že marsikaj, tudi električnega.
Nova zmogljiva platforma, drznejša oblika
A vredno je bilo počakati na Audijev odgovor leta 2024. Najprej ime, zdaj ni več audi A4 temveč audi A5. To pomeni, da se je prej samostojni kupejevski model A5 zlil z novo generacijo, medtem ko bo prihodnji A4 zaživel na novo kot le še povsem baterijski model.
Audi A5 (B10) je kot prvi Audijev model postavljen na povsem novo tehnično platformo PPC (premium platform combustion), ki bo, kot ime pove, nosila vse prihodnje modele s termičnimi pogoni podobne ali večje velikosti.
Tako kot tudi sorodna baterijska platforma PPE omogoča uporabo nove napredne programske arhitekture E3. V ozadju namreč v vsakem avtu deluje kar pet močnih računalnikov, ki v medsebojnem sodelovanju nadzorujejo delovanje nebroja različnih sistemov in podsistemov. Audi A5 je torej postal pravi računalnik na kolesu, pa četudi ga še vedno poganja bencinski ali dizelski motor.
Tretja poglavitna novost je oblika, ki je prevzela nov, odločnejši slog Audijevega oblikovalskega jezika. Najprej o velikosti avta, še nedolgo nazaj so bili takšni gabariti značilni za avte višjega srednjega razreda. Novi A5 je konkretno večji od nekdanjega A4, v dolžino je dolg že med 4,83 in 4,85 metra, odvisno od različice. To je za slabih sedem centimetrov več od predhodnika. Hkrati ja kar za sedem centimetrov daljša medosna razdalja, ki zdaj meri že skoraj 2,9 metra. Tudi višji in širok kar 2,1 metra. To je širše, kot zadnji razgrajač RS4.
Oblikovno želi prav gotovo pustiti opaznejši vtis na cesti. Ozko športni nos se razpne v dolg motorni pokrov, od tam pa po kupejevsko nizko razpne proti zadnjemu delu tako pri limuzini kot avantu. Audi je prevzel trik koncernske sorodnice Škode, tako da ima tudi limuzina v resnici pet vrat - zadnja se s steklom vred razprejo v velikansko odprtino.
Boke zaznamuje poudarjeni pragovi in v karoserijo zlite kljuke, ki sprožajo elektronski način odpiranja vrat. Zadek zaznamuje nova generacija OLED svetil, ki v naprednejši obliki lahko komunicirajo z ostalimi vozili v obliki opozorilne grafike. Tudi sicer imajo značilno za znamko napredna svetila veliko vlogo, od srednje opreme dalje prednja svetijo v matričnem načinu, mogoče pa je tudi individualno prilagajati grafično podobo. Skupaj je na voljo kar osem svetlobnih podpisov, še tri si lahko stranka dokupi naknadno. Ne govorijo torej več o LED temveč kar o digitalnih lučeh.
Serijska platišča merijo med 17 in 20 palci. Oblikovno so določene posebnosti med različicami base, advance in S-line, slednja ima tudi za 20 mm nižje podvozje.
Med štirimi zasloni je v ospredju še vedno voznik
V notranjosti potnike pozdravi nova zasnova kabine, za katero uporabljajo opis "osredotočenosti na voznika" in termin "digitalnega odra." Poleg ukrivljenega voznikovega (11,9-palčni) in sredinskega zaslona (14,5-palčni) je za doplačilo oziroma že od sredinskega tehnološkega paketa dalje na voljo sovoznikov zaslon (10,9-palčni). Na njem sopotnik lahko med vožnjo spremlja navigacijo in se ukvarja z raznimi aplikacijami. Voznik med vožnjo ne more videti nanj. Še dodatni zaslon pa je dolačljivi projecirni na vetrobransko steklo, ki je v novi generaciji nadgrajen s številnimi funkcijami pri vožnji.
Poudarek je na jasnosti in skladnosti stikal, linij in zaslonov, digitalizacijo v notranjem prostoru pa umirjajo z uporabo kakovostnih mehkih materialov in sodelovanjem ambientalne svetlobe za sproščeno vzdušje. Med drugim svetlobni trak lahko deluje tudi kot smerokaz. Določena stikala, na primer za svetila, so se preselila kar na voznikova vrata. Nekaj stikal je povsem izginilo, nadomešča jih računalnik, ki samodejno vključi ogrevanje ogledal ali pa sproži pomočnika za speljevanje v klancu glede na pritisk zavornega pedala.
Veliko prostora je obljubljenega za zadnje potnike, na razpolago so jim USB-C vtiči s polnilno močjo kar 100 W. Med drugim lahko za 3D zvok poskrbi sistem B&O z 20 zvočniki in 810 W skupne moči, funkcije je mogoče nadgrajevati tekom življenjske dobe, zvočniki za telefoniranje pa so vgrajeni v vzglavnike.
Infozabavni sistem temelji na Android osnovi in omogoča številne funkcionalnosti, ki se napajajo s pomočjo storitev iz oblaka. Pri tem je in bo izdatno podprt z aplikacijami tretjih ponudnikov, kamor so vključene tudi igre, videopretočne vsebine, nakupovanje, storitve pametnega doma, parkiranja in podobno. Med novostmi je odslej tudi pravi digitalni ključ, ki ga je mogoče tudi deliti med več osebami. Različni uporabniki si lahko tudi po svoje personalizirajo nastavitve v avtu, po novem pa te nastavitve lahko "prenašajo" tudi med različnimi vozili zadnje Audijeve generacije.
Polje asistenčnih sistemov je podprto z ogromno računsko močjo prav tako naredilo preskok naprej, različni senzorji sodelujejo pri hipnem prepoznavanju in odzivanju razmeram v prometu ter varnemu vodenju vozila skozi situacije. Med drugim je vključena sposobnost komunikacije med vozilom in okolico po protokolih Car-to-X o razmerah na cesti.
Elektrifikaciji ni ubežal
Glede motorjev je A5 kot pripadnik z liho številko v nomenklaturi torej do nadaljnjega vezan na termični, čeprav delno že tudi elektrificiran pogon.
Ponudba motorjev obsega štiri možnosti, vedno je serijski S-tronic menjalnik. Vstopni je 110 kW 2,0 TFSI bencinski motor s prednjim pogonom. Isti motor je na voljo tudi v 150 kW različici, v tem primeru lahko tudi s quattro pogonom. Bencinarja so izboljšali, tako da je postal precej varčnejši in čistejši, tako da bo za marsikoga resna alternativa dizlu.
Dizel je za zdaj en sam, ima 150 kW, na voljo je seveda tudi v različici quattro. Različici S5 in S5 avant pa ženen trilitrski TFSI z 270 kW in serijskim 4x4. Dizelski A5 in S5 sta delno elektrificirana.
Audi A5 namreč uvaja novo generacijo blagohibridnega sistema MHEV plus, ki deluje na 48 V. Modularno je prilagojen tako za pogon na prednja kolesa kot za quattro pogon, namenjen pa je podpori in povečanju zmogljivosti bencinskega ali dizelskega motorja.
MHEV plus zmore zdaj 18 kW dodatne pomoči in kar 230 Nm navora, medtem ko pri rekuperaciji lahko lastno 1,7 kWh baterijo polni z maksimalno močjo do 25 kW. Zaradi takšnih zmogljivosti lahko avto pri majhnih hitrostih vozi le na elektriko in v tem načinu tudi prejadra daljše razdalje. S tem skrbi za manjšo porabo, pri tem pa mu ni več treba zmanjševati moči podpornih sistemov, kot je klimatizacija. imata pomembnega pomočnika. Pri A5 sta bencinarja še brez MHEV, vendar pa bodo ta sistem dobili tudi bencinski audiji, najprej novi Q5.
Kje pa je kakšen šestvaljni 3,0 TDI, ki je bil za marsikaterega ljubitelja A4 pogonski sveti gral? Ne bo ga. Njegovo vlogo bosta prihodnje leto v novi realnosti skušala nadomestiti dva močna priključna hibrida z obljubo po 100 kilometrih povsem električne vožnje.
Izboljšana vožnja z visoko postavljenimi omejitvami
Pri Audiju poudarjajo, da je A5 naredil korak naprej tudi v vozniškem smislu. Konkretno so posodobili podvozje z vzmetenjem, svoje dodajo nove pnevmatike, ki odslej tudi pri modelu A5 serijsko nosijo oznako (A0), da jih je dobavitelj razvil izključno za to znamko. Bolj učinkovit je tudi sistem zaviranja.
Pri podvozju ima kupec tri možnosti. Poleg klasičnega je tu športno vzmetenje S z dva centimetra nižjim odmikom. Tretja in najbolj prestižna možnost pa je podvozje S z uravnavanjem trdote, ki s stalnim prilagajanjem išče najboljše razmerje med vozno dinamiko in udobjem.
Pri različicah S5 sta serijska športni diferencial in aktivno in vektorsko porazdeljevanje pogonske sile med kolesa.
Vsi avti imajo pravo dvojno izpušno cev, nič več ne bo zavajanja. Pri dizlu se drži skupaj na levi, pri bencinarjih pa po ena cev štrli na vsaki strani. Pri verzijah S5 sta trapezoidne oblike.
Cene in načrti
Paketi oprem so štirje. Osnovno opremo bo verjetno velika večina nagradila z enim od treh tehnoloških paketov. Že v drugem po vrsti so vključeni matrični LED žarometi, sovoznikov zaslon, komfortni paketi plus ... V tretjem Tech pro so dodane zadnje digitalne OLED luči, prilagodljivo uravnavanje vzmetenja, prilagodljiva asistenca za vožnjo ... Pod črto je prihranek za stranko precejšen v primerjavi, da bi te dodatke naročala posebej.
Med zanimivimi novimi tehnologijami je prav gotovo tudi panoramsko okno z nastavljivo prosojnostjo. Na podlagi tehnologije tekočih kristalov je mogoče okno hipno zastirati po segmentih, precej hitreje od prejšnje elektrokromatske tehnologije. Ni pa več mogoče takšnega okna odpirati svežemu zraku.
Novi audi A5 je že na voljo v Sloveniji z vstopno ceno 43.380 evrov, avant je dražji za dva tisočaka. Dizel stane od 51.410 evrov. Opcijski quattro pogon k ceni močnejšega bencinarja ali dizla doda še dobra dva tisočaka. S5 je ocenjen na najmanj 76.710 evrov, S5 avant pa od 78.730 evrov.
Uvoznik pričakuje, da bo v letu 2025 izdobavil okoli 150 vozil, računa pa tako na zasebne kot flotne kupce.
Podražitev na način, da spremeniš ime iz A4 v A5.