Priključni hibrid je za Mercedes-Benz dokaj nova tehnologija, ki so jo najprej preizkušali v zastavonoši S, sedaj pa jo nudijo v razredu C in v bodoče tudi v GLE in GLC. Ker se pri znamki nikoli niso ustavljali pred izzivi, sem z radovednostjo prevzel ključ avtomobila, za katerega trdijo, da ponuja moč šestvaljnika in porabo trivaljnika. V bistvu pa je štirivaljnik.
Povzeto v enem stavku: strinjam se s trditvijo, a zgolj prvih 40 kilometrov.
Več opreme, manj prostora
Le pozornejše oko bo od daleč opazilo razliko z običajnim C-jem. Pravzaprav sta, če izvzamemo črko “e” v imenu, razpoznavna znaka zgolj res veliki zavorni koluti z opaznimi elementi za lovljenje zavorne energije ter loputa dvomljive estetske izvedbe na zadnjem odbijaču, za katero se skriva vtičnica.
PREBERITE ŠE:
Notranjost avta je skorajda identična klasični izvedenki, z razliko merilnika vrtljajev, ki upošteva vožnjo le na elektriko, in dodatnih gumbov na sredinskem tunelu. Z enim se preklaplja med štirimi različnimi režimi vožnje, z drugim aktivira klimatizacijo na daljavo, s tretjim je mogoče zaradi zračnega vzmetenja dvigniti podvozje za nekaj dodatnih centimetrov. Če bi že res potrebovali …
Izvrstni pospeški in odlična poraba
Ampak k bistvu - vožnji. Avto začne enako kot vsak drug hibrid - brez glasu. Pri nizkih hitrostih deluje le na elektriko, pri naglem pospeševanju se priklopi bencinski štirivaljnik. Tudi pri višjih hitrostih, ko avto “jadra”, ga lahko žene le elektrika. Preklopi in vklopi so nežni, tu so pri znamki dobro opravili nalogo, še posebej zaradi dobre zvočne zatesnitve, ko niti delovanje bencinarja ne vdira pretirano v potniško kabino.
Za razliko od brezstopenjske avtomatike v toyoti prius plug-in je menjalnik v mercedesu sedemstopenjski, zato ni nepotrebnega in motečega zaganjanja v visoke vrtljaje. Skupna moč elektrike in štirivaljnika je več kot le zadovoljiva, pospešek je pod šest sekund! Na drugi strani je kombinirano delovanje lahko sila varčno, v eko programu stopalka plina voznika s protivibracijami obvešča, kje je meja optimalnega delovanja pogona. Impresivno.
Z avtom sem po 35 kilometrih vožnje v vseh treh režimih (mesto, lokalna cesta, AC) beležil porabo 3,7 litra/100 km. Celo za dizla bi bil to odličen rezultat, ampak … Po tolikih kilometrih je bila baterija, ki sama zase obljublja doseg do 21 kilometrov, že praktično izpraznjena in avto je za ponovitev rezultata (denimo za pot domov) zahteval priklop na kabel.
Kar pa ni vedno mogoče. Oziroma se zdi prej ali slej iskanje vtičnice po vsakih 40 km poti nesmiselno početje, tako da pot domov ali nazaj na parkirišče podjetja odžre večino prihranka.
In to je zame ena od glavnih pomanjkljivosti tega avta, torej varčnost in moč z zelo omejenim rokom trajanja. Kot da bi se pri znamki osredotočili zgolj na izvrsten rezultat na laboratorijskem testu (2,1 litra/100 km, 48 g CO2/km), uporabnik pa naj se pač sprijazni, da dlje v tem hipu ne bo šlo. Hm, kaj res ne bi raje kupili dizla?
Motor:155+60 kW (293 KM), 600 pri 1.200 vrt/min Nm
Poraba na testu:6,8 l/100 km (kombinirano), 48 g CO2/km
Zmogljivosti:250 km/h, 5,9 sek 0-100 km/h
Cena:49.900 € (osnovna cena)
AvtoTest
Skupna moč in delovanje, udobje, napredna asistenca
Skromen doseg baterije
C 350 e je od običajnih C-jev bistveno bogatejši po vstopni serijski opremi, standardno je denimo airmatic zračno vzmetenje, od katerega pa sem roko na srce pričakoval več. Morda je problem v povečani masi ali pa je že osnovno podvozje C-ja tako dobro uravnoteženo, da nisem občutil pretirano izboljšanega občutka pobiranja neravnin. Tu so še možnost uravnavanja klimatske naprave prek mobilne aplikacije na daljavo, 17-palčna platišča, radarski tempomat z aktivno asistenco … Omejitev glede vsega ostalega na doplačilnem seznamu pa praktično ni.
Avto je s polno baterijo, ki je sposobna v polnem EV načinu samostojno gnati dobrih 20 kilometrov daleč, resnično zmogljiv in hiter, pa tudi s prazno baterijo je bencinskih štirivaljnik s 155 kW kos nalogi. Ni pa pri višjih hitrostih takšnega občutka navora, kot sem ga vajen pri dizlih. Zračno vzmetenje in tipka za izbiro programa nastavitev motorja spreminjata karakter avta, pospeški so ob polni bateriji izvrstni.
Prav veliko priključnih hibridov ni na avtomobilskih cenikih, nobenega pa ni med poslovnimi kompaktnimi limuzinami. Lexusov IS, ki ga med nedizelaši prav tako visoko cenim, je denimo klasični hibrid. Konkurenti so zato kar vsi dizelaši s podobno močjo. Celo dizelski hibrid C 300 h je med njimi.
C 350 e je na vsak način zelo nišni avto. Takšen za posebne potrebe, ki zahteva trdne nazore in disciplino svojega voznika. V prid mu šteje zelo dobro izvedena tehnologija in moč, ki jo med dizli dohaja le dizelski hibrid, ter razmeroma bogata oprema. A pri 50 tisočakov vrednem avtu argumentiranje nakupa zaradi varčnosti ne deluje povsem iskreno, nizkih izpustov pa naša država prav tako še ne zna nagrajevati. Tudi kompromis z uporabnostjo se mi zdi pri C350 e prevelik. Pod črto - avto za podjetje, nikakor ne privatnega lastnika.