Avto > Testi
6703 ogledov

Tako svojstven, da ni bilo skoraj kaj spreminjati

Kia X ceed GT Line
1/29
Anže Petkovšek
Kia xceed s finesami ohranja vpadljivost in brezskrbnost vožnje za vse generacije.

Preizkusili smo prenovljeni kompaktni križanec kia xceed. Nima veliko neposredne konkurence, saj velika večina drugih znamk prisega na "prave" križance oziroma suve. Pri xceedu je drugače, ker osnova ostaja bolj podobna klasični kombilimuzini ceed. To pomeni kompaktne mere, ki jih je na cesti in parkirišču zlahka obvladovati, pozna se tudi pri porabi in tekočih stroških.

Ostaja družinsko uporaben avto s petimi vrati, petimi sedeži in 426 litri osnovnega prtljažnika. Hkrati pa ima xceed z dodatnimi 4,4 centimetri oddaljenosti od tal tisto lastnost, ki je pri sodobnih kupcih tako iskana - višje sedenje z lažjim vstopanjem. Zato ni čudno, da je polovica vseh prodanih avtov znotraj štiričlanske družine modela ceed prav xceed. In da je teh avtov na cesti pravzaprav že zelo veliko.

Kia X ceed GT Line | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Kia X ceed GT Line | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Novosti le tam, kjer jih je potreboval

S prenovo pri Kii niso posegli dlje, kot je bilo treba. Po štirih letih od premiere so nekoliko posodobili videz, kar bo najlažje opaziti po vpadljivejši grafiki svetil, še posebej zadnjih. Dodali so nekatere barvne kombinacije, osvežili notranjost in pripojili nekatere asistenčne sisteme. Testni avto je bil zavit v opremo GT line, ki je novost v ponudbi in želi avtu dodati še nekaj športnega duha. Vgrajen pa je imel 1,5-litrski bencinski motor v kombinaciji z dvosklopčnim menjalnikom, ki sta poroka za udobno, po potrebi pa tudi nekaj bolj dinamično vožnjo.

GT-line oprema je gotovo zelo vabljiva, saj ima več športnih dodatkov, ki xceeda ločijo od ostalih (x)ceedov in poskrbijo za kar nekaj občudovanja na cesti. Sprednji del avta z drugačnim odbijačem in veliko črnine deluje agresivnejši. Serijska so 18-palčna platišča, širši vratni pragovi, zadnji difuzor in strešne letve pa so v črnini visokega sijaja. Testnikova barva "lemon splash" se mu je izvrstno podala. Pod črto je xceedova zunanjost še naprej zelo sodobna in vabljiva. 

Kia X ceed GT Line | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Kia X ceed GT Line | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

V notranjosti je sprememb po prenovi manj. Splošni vtis je dober, sodobnost digitalnih podatkov se dobro spaja s klasičnim pristopom upravljanja z gumbi, na primer klimatske naprave. Pri višjih stopnjah opreme, kot je GT line, je serijska voznikova digitalna plošča, ki meri po diagonali dobrih 12 palcev in prikazuje vse, kar se dogaja z avtom.

Infotainment zaslon pri v tem primeru meri osem palcev in je nekoliko ločen ter nagnjen proti vozniku za boljšo berljivost. Poganja ga sodoben Kiin operacijski sistem, ki omogoča dobro upravljanje, veliko informacij in po potrebi prilagajanja avtu. Dobro sodeluje tudi povezljivost s telefonom in je po novem z Android Auto in Car Playjem tudi brezžična.

Pri GT line opremi je med drugim posebnost bolj premijski videz notranjosti s črnim stropom, mehkejšimi oblogami in prisekanim volanom, ki pa je kar nekoliko pretenak za avto s športnimi nameni.

Kot omenjeno je vstopanje in izstopanje olajšano, saj so sedeži v primerjavi s ceedom višji.

Uporabna plat avta

Prostora v drugi vrsti je primerno avtu takšne velikosti, torej za otroke in mlajše mladostnike povsem dovolj, pa tudi dvema odraslima se ne bo pretežko peljati na daljšo pot. Treba je vedeti, da je xceed za slabih deset centimetrov daljši od ceeda kombilimuzine. Zato je tudi prtljažnik večji. Zelo pozitivno za ta razred je, da je mogoče naslonjalo deliti po tretjinah, pa še nekaj dodatnega prostora se nahaja v dnu.

Kia X ceed GT Line | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Kia X ceed GT Line | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Vožnja v xceedu je udobna. Blažilnike so za ta model prilagodili, tako da je pobiranje neravnin in lukenj nenaporno, hkrati pa zagotavljajo stabilno lego z le malo nagibanja, ki je primerljiva klasični kombilimuzini. V testnem avtu je bil vgrajen večji 1,5 bencinski motor, a v šibkejši 117,5-kilovatni različici. Gre torej za sredinsko opcijo med trojico bencinarjev, ki pa je lahko že tudi nekoliko bolj dinamična. Povrhu vsega je bil vgrajen koncernski dvosklopčni avtomatiziran menjalnik, ki ga pri vstopnem 1,0-litsrkem motorju sploh ni na voljo. 

Motor z močjo in navorom poskrbi za hitro premikanje, menjalnik doda veliko mero udobja. Za tiste, ki vseeno radi izbirajo prestave, so tu tudi obvolanske ročice. Kombinaciji bi dal oceno dobro. Predvsem sedemstopenjski menjalnik se mestoma obotavlja oziroma ni tako gladek, kot to sicer zmorejo že nekateri današnji konkurenčni avtomatski menjalniki s pretvornikom navora. Poraba je primerna za takšen turbo motor. 

S prenovo je xceed storil napredek pri asistenčnih sistemih. Več je že standardno vgrajenih, za nekatere je treba pri nižjih opremah še doplačati. GT line pa praktično vsebuje vse, kar v tem hipu ponuja znamka, torej radarski tempomat, opozorilo na mrtve kote, pomoč pri vzvratni vožnji … Delujejo dovolj dobro, da jih bo voznik jemal kot pomoč, ne nadlego. Če kia xceed kje zaostaja za konkurenti, je morda področje žarometov, ki še ne nudijo opcije matričnega delovanja.

Xceed kot eden redkih kombilimuzinskih križancev (kot alternativa se najbolj sili v ospredje VW taigo) starta izpod 20 tisočakov, kar pa je seveda le marketinška cena. V odvisnosti od opreme, motorja, menjalnika in tipa plačila se xceed lahko podraži tudi za več kot tretjino. Testni avto s srednjim motorjem, DCT menjalnikom in GT line opremo je bil po odbitku vseh popustov ocenjen na 31.299 evrov. Danes ni nič več poceni.

Podatki o vozilu (xceed GT-line ISG, 7DCT, 1,5 T-GDi)

Pogon: bencinski, prednji pogon
Skupna moč: 118 kW (160 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 253 Nm pri 1.500 vrt./min
Poraba po WLTP: 6,8, l/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.395 × 1.826 × 1.495, medosna razdalja 2.650    
Prtljažnik v litrih: 426 - 1.378
Zmogljivosti: 208 km/h, 9,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 31.299 (s popustom)

PLUSI: videz s kombinacijo vsakodnevne uporabnosti.

MINUSI: ni poceni.

Kia X ceed GT Line | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Kia X ceed GT Line | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Kia X ceed GT Line | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Kia X ceed GT Line | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Kia X ceed GT Line | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Kia X ceed GT Line | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Kia X ceed GT Line | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Kia X ceed GT Line | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Kia X ceed GT Line | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Kia X ceed GT Line | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Kia X ceed GT Line | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.