Vse več jih je na cestah, prav mogoče je, da ste ga že videli in se spraševali, kaj je to za en avto. Kako se pelje? Je res tako dober kot izgleda? In koliko mora stati?
Najprej osnove. Forthing je relativno mlada znamka, rojena v tem tisočletju. A ima močno ozadje, saj spada pod konglomerat Dongfeng, enega od štirih največjih kitajskih proizvajalcev vozil s sedežem v enajstmilijonskem Wuhanu. Dongfeng je tako kot ostale domače znamke dolga leta sodeloval s tujimi partnerji (Nissan, Honda …) in pridno kopičil znanje. Nato pa na neki točki šel na samostojno pot.
Forthing je ena od znamk, okoli katere matični koncern gradi izvozno usmerjene ambicije. Znotraj koncerna je rangirana med cenovno dostopnejše znamke, pri katerih je glavna prednost razmerje med ceno in dobljenim. Ob tem se prvenstveno navezujejo še na tehnologijo klasičnega termičnega pogona, čeprav so v ponudbi tudi hibridni in povsem baterijski modeli.
Glavni model znamke s simbolom tigra v logotipu je model T5 evo, ki je bil predstavljen leta 2020, sama osnova pa je še nekaj let starejša. In prav forthing je bil poslan v osvajalski boj v daljne zahodne dežele, od lanskega leta je na voljo v Nemčiji, Italiji, na Nizozemskem, pa tudi Sloveniji.
Mimogrede, menda so mu prav v zadnjih tednih že tudi spremenili ime, po novem ga v Evropi ne bomo več klicali forthing T5 evo, temveč forthing friday. Namesto 'pet' torej 'petek.' Pustimo začetne izzive z iskanjem identitete, poglejmo vsebino.
S strani uvoznika smo po objavi članka dobili opozorilo, da bo z novim letom v Slovenijo že prišel forthing T5 evo novega modelnega leta 2025, ki bo imel kar nekaj pomembnih izboljšav v primerjavi z v testu opisanim avtom. Tako bo imel večji sredinski zaslon, radijski sprejemnik bo imel DAB+ in RDS, multimedijski sistem bo omogočal neposredno povezavo z Android Auto in Car Play, meniji bodo slovenski. Rahli bodo tudi popravki zunanjosti. Cena za avto modelnega leta 2025 bo tisočaka višja, torej 27.900 evrov.
Zunanjost
Tisto, kar najbolj pade v oči! Forthing je zelo atraktivno oblikovan avto, njegove vpadljivosti se ne bi sramovali pri nobeni velikovolumenski evropski znamki. Atraktivno zašpičen nos z visokim LED žarometi se lepo nadaljuje v močno postavo, ki jo zaznamujejo detajlne linije, vse skupaj se lično zaključi v zadku, ki mu poseben pečat pustijo ozka in povezana svetila.
Nek fantalin je na ulici ob pogledu na avto očiju zaklical, "lej, porsche!" Kar pohvala, oziroma namig. Da vendarle ne gre povsem za kopijo macana in sorodstva, pokažejo med drugim klasično dvignjene prtljažne sani. Kar pa je po svoje razumljivo, saj so s tem rešili zagato glede iskanja ustreznih kit-glav za pritrditev nosilcev.
Notranjost
Čas za božanje oči. Kitajci so se v vsem tem času marsičesa naučili, notranjost forthinga T5 evo po videzu ne deluje prav nič 'čip'. Predvsem so si dobro ogledali modele evropskih premijskih znamk, ne le porscheja, tudi BMW-ja, Audija in Mercedesa. Rezultat teh ogledov so v celoto lepo spojena digitalna zaslona, oblikovan volan dobrega oprijema, okrogle reže za zrak, masivna sredinska konzola z menjalnikovo ročico, tastatura s fizičnimi tipkami …
Armaturna plošča je sicer iz mehke plastike, a so šli tako daleč, da so nanjo celo imitirali plastične šive. Kar mojstrsko v danih razmerah iskanja ravnovesja med videzom in ceno. Všeč mi je bil trik z nastavljivo ambientalno svetlobo, ki ponoči seva pred sopotnikom skozi perforirano površino.
A tako kot pri kitajskih izdelkih ni ravno redkost, je tisti 'čip' občutek vendarle prisoten. Premijski občutek izpuhti ob dotikanju materialov, voljnosti tipk, poglobitvi v detajle.
(Ne)digitalnost
V redu, ne dlakocepi, bo kdo dejal. A predvsem me je razočarala uporabna plat digitalizacije, saj zaslona z zares lepo grafiko v svojem bistvu ne ponujata nič posebnega - voznikov zaslon ves čas prikazuje, ali imate dovolj napolnjene pnevmatike, edini dodaten pogled, ki ga sproži namenska (!) tipka na volanu, je spreminjanje jakosti svetlobe. Nobenih dodatnih podatkov o vožnji, porabi, radiu, asistenčnih sistemov, še dvojnega dnevnega števca nima. Sem evropsko razvajen? Morda.
Infozabavni sistem je prav tako na spodnji meji minimuma. Če bi ravno prestopil iz 20 let starega avta in ne bi vedel, kaj vse že zmorejo današnji infotainmenti, bi bil čudovit. Tako pa je po uporabnosti v zaostanku za standardi, še posebej če imamo v mislih danes praktično obvezno serijsko vgrajeno navezo z Android Auto ali Car Playjem.
Pri fothingu je edina možnost konkretnejše povezave med 10,25-palčnim zaslonom in telefonom obvoz prek aplikacije Carbit, ki jo je treba naložiti na telefon. A uporabniška izkušnja izostane, določene nastavitve ostajajo neprevedene kar v kitajskih pisankah. Za piko na i radijski sprejemnik v Sloveniji ne omogoča RDS poimenskega prikaza postaj in nima sprejemnika DAB+ signala, ki je sicer že nekaj let obvezen v EU. Kot v dobrih starih časih, ko smo morali znati frekvence na pamet, le da je bilo postaj precej manj. Menda pa lahko forthingov sistem predvaja videoposnetke.
Niti kamera v kitajcu me ni povsem prepričala. Resda ponuja napredni 3D 360-stopinjski pogled, a zrnatost ji ni v čast. Je pa to izziv, ki mu ni kos še niti marsikatera eminentna evropska znamka.
Morda sploh največje presenečenje v testnem avtu pa je bilo pomanjkanje naprednejših asistenčnih sistemov, saj sem se vrnil v čase, ko smo pri avtih še izpostavljali, če so imeli vgrajen ESC in klasični tempomat. Ter seveda kazalnik napolnjenosti pnevmatik.
Predvsem 'fali' sistem opozorila in samodejnega zaviranja AEB, ni govora niti o sistemih e-call, opozorilu na zapuščanje voznega pasu in podobno. Z eno izjemo, vgrajen je asistent za mrtve kote.
Lahko sicer stvari pogledamo tudi z druge plati, v forthingu T5 evo je zelo malo nadležnega piskanja. Ker od julija letos v EU velja obveza po vgradnji določenih asistenčnih sistemov, gre verjetno pri testnem forthingu T5 evo le za izjemo in bodo v bodoče forthingi friday oziroma kot jim bo že ime, usklajeno opremljeni z evropskimi minimalnimi standardi piskanja.
Avto se mi je zopet prikupil zaradi sedežev. V katerem drugem avtu tega cenovnega razreda vam poleg gretja sedeži omogočajo tudi hlajenje in masažo? Namig - v nobenem.
Vožnja
Avto poganja 1,5-litrski štirivaljni turbo bencinar, ki so ga dobili od japonskega Mitsubishija. Napoveduje konkretnih 130 kW (177 KM) moči, kar naj bi upravičijo tiste štiri cevi zadaj. Menjalnik je avtomatski, tipa dvojne sklopke, ima sedem prestav.
Ko je treba avto pognati z mesta, se pozna, da gre za sestavine različnih avtorjev. Prisoten je občutek frače - menjalnik nekaj časa zbira na kupu moč motorja, nato vse skupaj izstreli na kolesa. Treba se je kar privaditi pri speljevanju, v križiščih, pri pospeševanju … Drugo opažanje je, da bi avtu težko prisodili skoraj 180 'konjev', saj dobršen del njih v celotnem procesu poti od batov do prednjih pogonskih koles dezertira.
Pospešek je po začetnem 'elastika-efektu' zmeren. Ekonomija je pač pričakovana, računati je treba na sedem in pol litrov porabe na vsakih sto kilometrov, raje več kot manj.
Med ovinki od forthinga T5 evo ne pričakujmo nemogočega. Je povsem soliden potovalnik, rešitev z večvodilno premo zadaj je ugodna za mehkejše potovanje prek neravnin. Ob tem pa je prisotno gibanje in guganje, volan deluje posredno. V zavojih je hitro jasno, da kakih športnih impulzov ne gre iskati in je treba ostati razumen pri rezanju linij.
Posebno pozornost je treba nameniti ustavljanju. Morda je bil občutek na testnem avtu preveč podvržen nameščenim pnevmatikam, ki po naših standardih spadajo med nizkocenovne (in nizkozmogljive), a občutek je bil res nezanesljiv. ABS je v povsem normalnih cestnih okoliščinah le nemo spremljal zdrse avta pri zaviranju.
Od tal je forthing T5 oddaljen dobrih 18 centimetrov, kar je ugoden podatek, če se uporabnik šteje med gobarje ali pohodnike.
Prostornost
Opis zaključimo z nekaj močnimi aduti forthinga T5 evo. Za začetek prostornostjo. Z merami 4,56 metra v dolžino sodi med kar velike predstavnike C suvov in to zna unovčiti v notranjosti. Glede prostora se res ni za pritoževat niti v prvi niti v zadnji vrsti. Prtljažnik za elektrificiranimi vrati pa meri v osnovi povprečnih 480 litrov, s podiranjem naslonjal naraste na 1.480 litrov. Serijsko je strešno okno.
Enostavnost je še ena dobra lastnost modela, saj je na voljo le en paket, zaplombiran z vsemi lastnostmi, kar bo za marsikoga adut pri manj stresnem iskanju in izbiri naslednjega prevoznega sredstva.
Predvsem pa je pri forthingu T5 evo vabljiva cena. 26.900 evrov je znesek, ki ob pogledu na bližnjo in daljno konkurenco lahko tehtnico pošteno zaniha njemu v prid. Ob takšni ceni zbledijo tudi vse zgoraj naštete slabosti.
Ostaja sicer občutek, da bi za kakšnega tisočaka dodatnega inženirskega vložka imeli pred seboj še precej bolj dodelano vozilo, a tudi takšen bo za veliko ljudi, ki dajejo videzu in prostornosti prednost, morda povsem dovolj. Nenazadnje to dokazuje vse večja številčnost forthingov na cesti.
Podatki o vozilu (Forthing T5 evo)
Pogon: bencinski, štirivaljni, prednji
Največja moč: 130 kW (177 KM) pri 5.600 vrt./min
Navor: 285 Nm pri 1.500 vrt./min
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 4.565. x 1.860 x 1.690; 2.715
Prtljažnik v litrih: 480 - 1.480
Zmogljivosti: 180 km/h, pospešek 8,8 sek od 0 do 100 km/h
Poraba (kombinirana): 7,7 l/100 km
Cena: 26.900 evrov