Avto > Testi
10132 ogledov

Vozili smo avto, ki napoveduje prihodnost

Mercedes EQS 580
1/55
Anže Petkovšek Električni Mercedes EQS 580 4Matic.
Mercedes EQS je avto, ki želi spremeniti več kot stoletje dolgo zgodovino avtomobila. Proporci so povsem drugačni kot pri klasičnih avtomobilih, neverjetna moč elektromotorjev in mehkoba na cesti postavljata nova merila v vožnji. Testirali smo 100-odstotno električni EQS, ki pravzaprav napoveduje prihodnost.

Mercedes EQS je avto, ki napoveduje, kaj lahko od nemške premijske znamke pričakujemo v prihodnjih letih, morda celo desetletjih. To ni zgolj še en električen avto, saj so se pri Mercedesu naloge lotili precej drugače. To je avto, na katerem se ni varčevalo. Šef oblikovanja, Slovenec Robert Lešnik, je imel tako proste roke, da cilj ni bil, da bi bil avto všeč večini ljudi, tudi množična prodaja ni prioriteta EQS.

Mercedes EQS 580 | Avtor: Anže Petkovšek Električni Mercedes EQS 580 4Matic. Anže Petkovšek

Njegova glavna naloga je pokazati, kaj zmore in prinaša elektrifikacija. Na tem področju je to avto presežkov, v marsičem: aerodinamiki, ki postavlja nova merila, električnem dosegu – neodvisni testi so pokazali, da trenutno nobeno drugo vozilo po avtocesti z enim polnjenjem pri hitrosti 130 km/h ne more voziti dlje – ali v velikosti zaslona v kabini, ki meri več kot četrt kvadratnega metra. EQS je prva električna limuzina znamke iz Stuttgarta in sploh prva električna limuzina te vrste na trgu. Predvsem na račun uporabe materialov, tudi takih, ki varčujejo z viri, na primer talne preproge iz reciklirane preje. Seveda se to odraža tudi v ceni, ki je del prestiža tega vozila.

Mercedes EQS 580 | Avtor: Anže Petkovšek Električni Mercedes EQS 580 4Matic. Anže Petkovšek

Manager bo bil za volanom

To ni razred S, pa čeprav ga zaradi črke S primerjamo prav z najbolj luksuzno Mercedesovo klasiko med limuzinami. V S-u z motorjem z notranjim zgorevanjem lastnik v teoriji sedi zadaj desno in ima svojega voznika. V veliko bolj dinamično, celo vesoljsko oblikovanem EQS, pa je mesto voznika za volanom. Temu je bila podrejena zunanjosti in zasnova kabine vozila.

Mercedes EQS 580 | Avtor: Anže Petkovšek Električni Mercedes EQS 580 4Matic. Anže Petkovšek

mercedes EQE SUV Razkritje Avto Je Mercedes pravkar predstavil tekmeca BMW iX?

Oblikovno gledano je EQS neverjetna kombinacija dinamike super športnika in razkošja razreda S. To je preprosto električni razred S. Na vsakem detajlu je opaziti, da ni bilo varčevanja. Klasična "postavitev" s kratkim prednjim previsom in dolgim zadnjim previsom so oblikovalci "preprosto vrgli v smeti." Baterijska platforma EVA 2.0 je omogočila raztezanje medosne razdalje na neverjetnih 3,21 metra, dolžina 5,179 metra pa vozilo že na parkirišču naredi osupljivo. V obeh parametrih EQS premaga klasični razred S.

Mercedes EQS 580 | Avtor: Anže Petkovšek Električni Mercedes EQS 580 4Matic. Anže Petkovšek

Nasprotno, previsi so kratki in tudi prednji pokrov je nenavadno kratek. Blatniki se raztezajo do kolesnih obokov. Da bi bila zadeva še zanimivejša, ima EQS okna brez okvirjev, po vzoru na 4-vratni kupe. Nemogoče ga je zamenjati z razredom S, oziroma katerimkoli vozilom trenutno na trgu. Na cesti je videti, kot bi kdo konceptno vozilo ukradel z razstave in ga zapeljal na cesto. Posebna so tudi 21-palčna platišča s črnim zaključkom v visokem sijaju. Drzne oblikovne poteze Mercedesa, ki pa so tvegane, saj znajo biti preveč futuristične za konservativne kupce Mercedesov. A to sploh ni pomembno, nam je v enem izmed pogovorov zaupal šef oblikovanja Robert Lešnik, ki mu je popolnoma vseeno, ali vam je avto všeč, ali ne, saj predstavlja revolucijo, na katero se bo treba navaditi v letih in desetletjih, ki so pred nami.

Mercedes EQS 580 | Avtor: Anže Petkovšek Električni Mercedes EQS 580 4Matic. Anže Petkovšek

Mercedes Benz EQB Družinsko Avto Mercedesov kompaktni SUV za sedem za električno dobo

Nenazadnje je EQS najbolj aerodinamičen serijski avtomobil na planetu s koeficientom Cd 0,20. In to kljub dejstvu, da se Mercedes-Benz ni odločil za virtualna vzvratna ogledala. Sicer je karoserija gladka in zatesnjena, čeprav reže med posameznimi deli niso ravno najmanjše. To smo na primer opazili na zadnjih vratih. Niti prednjega pokrova ni mogoče odpreti. Čistilno mešanico v avtomobil natočite zahvaljujoč izvlečenemu predalu, skritemu na levem sprednjem blatniku. Sprednja maska, značilna za družino EQ, skriva vse potrebne senzorje. Če se sprašujete, zakaj gre za plastičen videz maske in ne krom, naj vam razložimo, da so za zvezdo s 3D motivom skriti številni senzorji, ki skozi krom ne bi mogli delovati, poseben prosojni material pa to omogoča. Največji vtis so na nas naredili posebni žarometi, pravzaprav digitalne luči, ki jih lahko primerjamo s projektorjem visoke ločljivosti. Vse njihove funkcije, kot je vodenje skozi ovire, na primer na delovišču, pa še niso na voljo. A to ni pomembno, svetlobo v temo klešejo z natančnostjo laserja, čeprav niso laserji.

Mercedes EQS 580 | Avtor: Anže Petkovšek Električni Mercedes EQS 580 4Matic. Anže Petkovšek

Kot bi vstopili v vesoljsko ladjo

Enako kot zunanjost, je osupljiva kabina, ki sicer za razliko od zunanjosti črpa veliko napredne tehnologije iz razreda S. Že vstop skozi vrata z električnim zaklepanjem in samodejnim zapiranjem je doživetje. Ne gre samo za razkošje, čuti se masivnost vrat, zatesnjenost, varnost. Različica 580 4Matic je standardno opremljena z mega zaslonom Hyperscreen. Pravzaprav gre za tri zaslone, ki jih pokriva skupno zaobljeno steklo. Pred voznikom je 12,3-palčni LCD zaslon. Preostala dva z diagonalo 17,7 in 12,3 palca uporabljata tehnologijo OLED. Tretjega lahko najdete neposredno pred sovoznikom. Ta je v uporabi le, ko v vozilu sedi sopotnik. Če mu je dolgčas, lahko, na primer med polnjenjem baterije, na njem igra video igrice. Celoten zaslon po površini meri več kot četrt kvadratnega metra. Pika na i je ambientalna osvetlitev s skupaj 190 diodami. Zasloni ponujajo odlično grafično podobo in so se izkazali za zelo odzivne ob pritiskanju na ikone. K temu je treba dodati še velikanski head-up zaslon, ki prikazuje podatke daleč na cestišče, in sicer v obliki virtualne resničnosti. Navigacijo tako spremljajo lebdeče puščice. Le težko boste zgrešili kakšen uvoz ali izvoz.

Mercedes EQS 580 | Avtor: Anže Petkovšek Električni Mercedes EQS 580 4Matic. Anže Petkovšek

Mercedes-Benz PROMO Uporabno Mercedesov tihi revolucionar

Hkrati vas EQS razvaja s fantastičnimi sedeži, ki ponujajo različne tipe masaž, glava potnikov pa se pogrezne v mehko vzglavno blazino iz sveta prvega razreda potovanja z letali. Na voljo je tudi aromatizacijski sistem oziroma klimatska naprava, ki zajame do 99,6 % prašnih delcev. Tudi ozvočenje je premijsko, gre za Burmester sistem z močjo 710 W in 15 zvočniki, ki v kabino približajo doživetje koncertne dvorane.

Mercedes EQS 580 | Avtor: Anže Petkovšek Električni Mercedes EQS 580 4Matic. Anže Petkovšek

Nekaj tradicionalnega pridiha je ostalo

Na tradicionalni svet spominjajo nekateri ergonomski elementi, ki so se jih pri Mercedes-Benzu kljub velikemu premiku odločili ohraniti. Ročico za upravljanje brisalcev tako kot že desetletja najdemo na levi strani, enako je s položajem ročne zavore na levi pod volanom. Smer vožnje upravljate z ročico neposredno na volanskem drogu, spet poudarek na tradiciji. Poleg tega se je s tem popolnoma sprostil prostor na lebdeči sredinski konzoli, kjer je prostor za pijačo in za dva induktivna polnilca za telefone. Nekaj rezerve še ostaja na strani preglednosti. Pogled vstran omejujejo masivni stebri, tudi armaturna plošča je postavljena zelo visoko.
Poleg tega masivno grajena notranjost ustvarja občutek nekakšne utesnjenosti.

Mercedes EQS 580 | Avtor: Anže Petkovšek Električni Mercedes EQS 580 4Matic. Anže Petkovšek

S tem ne mislimo na pomanjkanje prostora, ki ga je na pretek za noge, ramena in tudi za glavo, kljub ogromni panoramski strehi. Zadaj EQS ostaja zvest navadam nemške premijske znamke. Dva potnika bosta potovalna nadpovprečno udobno, čeprav sedeži niso najdaljši, če jih primerjamo z managerskimi limuzinami. So pa ekstremno udobni, prezračevani in ogrevani. Serijska je štiripodročna klimatska naprava. Za električno vodenimi prtljažnimi vrati je zajetnih 610 litrov prostornine. Tik za nakladalnim robom je ozka, a globoka odprtina, primerna za shranjevanje polnilnih kablov, da ne visijo po nepotrebnem na ogromni površini prtljažnega dela. Deljiva in zložljiva naslonjala omogočajo dodatno prilagodljivost. Mehka zavesa se dvigne neposredno s pokrovom prtljažnika, tako da nikoli ni v napoto, poleg tega pa ščiti potnike pred neposrednim mrazom ali sunki vetra pri odpiranju prtljažnika.

Mercedes EQS 580 | Avtor: Anže Petkovšek Električni Mercedes EQS 580 4Matic. Anže Petkovšek

Daleč tudi po avtocesti

Platforma EVA 2.0  je ob veliki medosni razdalji omogočila vgradnjo velikega sklopa baterij s skupno kapaciteto kar 107,8 kWh. Zanimivo je, da delujejo z napetostjo 400 V in ne 800 V, kot porsche taycanu ali novih električnih avtomobilih znamk Audi, Hyundai ali Kia. Pri Mercedesu so nam povedali, da so ostali pri nižji napetosti iz povsem pragmatičnih razlogov. Čeprav 800 V arhitektura omogoča polnjenje z večjo močjo, lahko sistem 400 V ohranja visoko krivuljo polnjenja, vse dokler ni baterija skoraj povsem napolnjena. Na koncu bi moralo biti polnjenje pri EQS hitrejše, pa čeprav podpira največjo moč polnjenja »le! 200 kW. Le 15 minut na hitri polnilnici naj bi zadostovalo za podaljšanje dosega za 300 km. To smo preizkusili tudi sami, a nam 200 kW ni uspelo doseči. Moč polnjenja je bila 135 kW. V 20 minutah smo napolnili 46 kWh, kar je zadostovalo več kot 200 kilometrov vožnje, v toplem vremenu. 

Mercedes EQS 580 | Avtor: Anže Petkovšek Električni Mercedes EQS 580 4Matic. Anže Petkovšek

Deklariranih 670 kilometrov je zelo težko dosegljivih, okoli 600 kilometrov pa bi s preudarno vožnjo, brez vožnje po avtocesti, lahko prevozili, kar je izvrsten podatek glede na teste, ki jih opravljamo z električnimi vozili v zadnjih dveh letih. Izven mesta, po podeželju, se lahko vozite tudi s porabo manjšo od 20 kWh na 100 km. Povprečno smo porabili dobrih 22 kW/100 km. Bolje kot z veliko manjšimi električnimi SUV-ji znamke. Ker je to avto izdelan za veliko kilometrov na avtocesti, predvsem zahvaljujoč svoji super aerodinamičnosti, bo tudi pri vožnji s hitrostjo 130 km/h, preden se boste ustavili za polnjenje, prevoženih kilometrov veliko. Neodvisni testi so pokazali, da zmore pri konstantni hitrosti 130 km/h prevoziti največ kilometrov med električnimi vozili. Vseeno je to še vedno daleč od dizelskega udobja, ko se lahko s polno posodo za gorivo brez stresa pripeljemo od Ljubljane do Münchna in nazaj. Brez polnjenja do Münchna z EQS verjetno ne bi prišli.

Mercedes EQS 580 | Avtor: Anže Petkovšek Električni Mercedes EQS 580 4Matic. Anže Petkovšek

Je pa vožnja pri večjih hitrostih prava poezija. Lahkotna, hitra, brez hrupa. Tudi sicer vozilo navduši z vodljivostjo in močjo. Različico 580 4Matic poganja par sinhronih elektromotorjev, ki proizvedeta 385 kW in navor 855 Nm. V praksi to pomeni pospešek od 0 do 100 km/h v 4,3 sekunde, kar je za vozilo, ki brez potnikov tehta 2,7 tone, zelo navdušujoče. Toliko bolj vznemirljivo je, ker vas ta ogromna sila potisne v mehak sedež v skoraj popolni tišini. EQS 580 zvezno, brez tresljaja, pospeši do 210 km/h. Vklop štirih koles zagotavlja odličen oprijem. Manevri prehitevanja so prava zabava. Samo požgečkajte »gas« in ovira je za vami. Hkrati se zdi, da EQS lebdi nad asfaltom. Pri tem pomaga pnevmatsko vzmetenje airmatic, tako da tudi 21-palčna kolesa niso ovira za mirno vožnjo. Neenakosti zgladi z neverjetno bravuro.

Mercedes EQS 580 | Avtor: Anže Petkovšek Električni Mercedes EQS 580 4Matic. Anže Petkovšek

Z dodatki skoraj 200 tisočakov

Enako je s stabilnostjo in okretnostjo. Za volanom se počutite, kot da vozite precej manjši in lažji avtomobil. Njegova skrivnost je v nadzoru vseh koles. Zadnji se sučejo pod kotom 4,5 stopinje, ob doplačilu pa se obračalni kot poveča do 10 stopinj. Pri parkiranju ali zavijanju se je treba dobesedno navaditi na majhen radij obračanja. Vsa ugibanja, ki jih povezujete z avtomobili, daljšimi od pet metrov, ob prvem poskusu obračanja v mestni ulici, propadejo. Za varnost skrbi skupaj 350 senzorjev, voznikovo utrujenost pa neposredno spremlja kamera za sledenje očem. Avtonomni nadzor Drive Pilot lahko prevzame vlogo voznika do hitrosti 60 km/h. A ne pri nas, ker zakonodaja tega še ne dopušča. V Nemčiji je to že mogoče.

Mercedes EQS 580 | Avtor: Anže Petkovšek Električni Mercedes EQS 580 4Matic. Anže Petkovšek

mercedes-benz 190, razred C Avto V Slatini pri Šmartnem ob Paki smo odkrili Mercedesovo legendo

Za osnovno različico EQS 580 4MATIC je treba odšteti 150 tisočakov, z dodatno opremo, ki med drugim vključuje tudi koncertno ozvočenje, AMG športne dodatke, nadstandardne sedeže in še kaj, pa seže do 190 tisočakov.

Mercedes EQS 580 | Avtor: Anže Petkovšek Električni Mercedes EQS 580 4Matic. Anže Petkovšek

Pod črto

Največja prednost EQS, to je neverjetna moč in navor 850 Nm, se je pokazala pri vožnji čez Črnivec do Mozirja, nato Celja in nato po poti nazaj proti Ljubljani. Značaj tega avtomobila je diametralno drugačen od razreda S, s katerim ga številni primerjajo. Zadaj je sicer manj luksuza, kot v razredu S. To je avto, kjer bo kralj za volanom. Tako udobnega avtomobila morda sploh še nismo vozili. Razdrapane ceste čez prelaz Črnivec so pokazale vse udobje in hkrati dinamiko, ko je bilo treba na ozki cesti v hipu prehiteti tovornjak, ki je prevažal hlodovino. Na kratki ravnini smo kot bi rekel keks padli mimo, zavore primejo odlično, hkrati pa potniki ne občutijo udarcev od luknjasto cesto.