Preizkusili smo tiguan modelnega leta 2021, torej že medgeneracijsko prenovljenega. Čeprav cena presega 35 tisoč evrov, se uvršča med elitno sedmerico najbolj prodajanih avtov v Sloveniji (skupno število registracij v letu 2020), hkrati pa je tudi prvak v svojem razredu C-suvov.
Zakaj je tiguan postal tako priljubljen model in pravo zlato prodajno jajce za Volkswagen, ni težko ugotoviti. Gre za zelo vsestranski avto v zelo priljubljenem razredu, ki zaradi prostornosti za potnike in prtljago izvrstno odigra vlogo družinskega avta in s tem nadomešča enoprostorce. V prtljažniku je zaradi nastavljivega kota naslonjal in pomične klopi prostora do celo 615 litrov, ob podrtih sedežih pa konkretnih 1.655 litrov. Prednja potnika imata veliko prostora, zadaj kljub ožji sredini lahko sedijo trije otroci. O prostoru za glave ni debate, o odlagališčih tudi ne, marsikaj je mogoče zložiti tudi v stropno konzolo, če ne naročite steklene strehe.
Stopnjevanje digitalizacije
Dalje, tiguan je bil že doslej eden najbolj naprednih glede raznih asistenčnih sistemov in povezanosti s spletom. Po novem so to še izboljšali, saj so vgradili zadnjo generacijo infozabavnega sistema s hitrim in preglednim vmesnikom, novi so USB-C priključki ter tudi že brezžična povezava na Apple Car Play in Android Auto. Pomagala za varno držanje razdalje in smeri med vožnjo delujejo dobro. Matrični žarometi so odlični in bi morali biti ena od prioritet ob nabavi.
Marsikaj z dolgega seznama doplačil je ostalo še nevgrajenega v testni avto. Tudi nova 360-stopinjska kamera.
Je kaj narobe s klasičnim dizlom brez 4x4?
Tiguan se nadpovprečno dobro za suva pelje po ovinkastem asfaltu, z natančnim krmiljenjem in mirnim nosom. V nasprotju z marsikaterim konkurentom se ob primerni dodatni tehnični opremi ter seveda v opciji s štirikolesnim pogonom zelo sposobno obnaša tudi izven njega. Hkrati je zelo zmogljivo vlečno vozilo za težje prikolice, je eden tistih redkih avtov, ki ima med doplačili asistenta za manevriranje s prikolico vzvratno, kar pri vleki čolna, počitniške prikolice ali prikolice za konje gotovo pride prav.
Kljub temu, da je tiguan zdaj na voljo z novimi TSI bencinskimi motorji in tudi v različici priključnega hibrida, si bo povprečni Slovenec še vedno zaželel dizelskega tiguana. In s tem ni čisto nič narobe, pravzaprav je izbira povsem logična in dobra. Za tiste, ki želijo ostati na strani racionalnosti (in na asfaltu), sta klasični dvolitrski dizel s 110 kilovati in prednji pogon povsem zadostna in varčna izbira.
Manj je lahko več in obratno
Testni avto je bil dodatno opremljen z zelo priporočljivim DSG menjalnikom z obvolanskimi prestavnimi ročicami ter "price-performance" elegance paketom opreme. Ta dodaja nekaj danes skoraj nujnih lastnosti kot sta digitalna in prilagodljiva voznikova instrumentalna plošča ali pa kamera. Vključuje tudi nekaj dodatkov, za katere bi morali pri sicer dražji R-line opremi še doplačati, na primer triobmočno klimo.
Številni kupci bodo sicer še vedno želeli R-line športnejši paket opreme, ki pa je po mojem mnenju s prenovo izgubila del svojega čara, saj že "običajni" tiguan zaradi spremenjenega prednjega dela z novimi lučmi deluje bistveno bolj dinamično, hkrati je navadno podvozje udobnejše od športnejšega. Res pa je, da z R-line opremo avto dobi tudi volan s kapacitativnimi tipkami namesto klasičnih, a med testom so se slednje izkazale za povsem dobre. Pravzaprav boljše! V mrzlem jutru je prišlo prav tudi tristopenjsko ogrevanje volanskega obroča.
Ena opaznejših novosti v tiguanu je nova komandna plošča za uravnavanje klimatske naprave, ki je ostala brez fizičnih gumbov. Nastavljanje temperature ali hitrosti ventilatorja se uravnava prek drsnikov, kar deluje moderno, ni pa nujno bolje - ko si nekoč obrnil vrtljivi gumb za dve stopnji, si vedel, da si zvišal nastavljeno temperaturo za eno stopinjo. Koliko centimetrov je treba podrsati s prstom, da med vožnjo brez gledanja desno navzdol dosežeš isti rezultat?
Klimatska naprava pozna funkcijo naprednega filtriranja zraka proti cvetnemu prahu, po želji hladi tudi velik sovoznikov predal.
Detajli, ki niso za nežne oči
Tiguan ima vse, da tudi ob vse sposobnejši in oblikovno ter tehnično drznejši neevropski konkurenci (tukaj mislim tebe, hyundai tucson), ohrani status klasičnega avtomobila, ki lahko zadovolji številna pričakovanja zelo različnih uporabnikov. V časih, ko tudi znotraj koncerna razmišljajo že zelo električno, se zdi tiguan kot dobro staro vino, ki bo upravičeno ostal na cenikih, dokler mu bo le dovoljeno glede na bodoče okoljske standarde.
Do takrat mu bomo odpustili tudi kakšno malenkost in nedoslednost pri izdelavi, kot je grob pogled na vijake blatnika pri odprtih prednjih vratih ali pa na razgaljene tečaje motornega pokrova.
Podatki o vozilu (VW tiguan 2.0 TDI DSG elegance)
Motor: 1.968 cm3, dizelski
Moč: 110 kW (150 KM) pri 3.500 vrt./min
Navor: 360 Nm pri 1.600 vrt./min
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.509 × 1.839 × 1.675, medosna razdalja 2.678
Poraba na testu: 5,9 litra/100 km (mešani cikel), WLTP CO2: 147 g/km
Zmogljivosti: 200 km/h, 9,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik v litrih: 615 - 1.655
Cena v evrih: od 37.033
PLUSI: motor, vožnja, prostornost, asistenčni sistemi, "price-performance" oprema.
MINUSI: poslabšanje ergonomije pri klimatski napravi, robustni detajli izdelave.