Japonci nimajo težav priznati, da so pri modelu proace city na avtu japonski samo logotipi in prednja maska. Raje, kot da bi vlagali milijone evrov v razvoj lastnega potniškega dostavnika, so se tako kot že pri modelih aygo in proace povezali s koncernom PSA ter odkupili pravico, da lahko avto, ki je že doslej v isti tovarni nastajal kot citroën berlingo, peugeot rifter/partner in opel combo, tržijo še pod lastnim imenom.
Ker dejstvo je, da je citroën berlingo tudi v svoji zadnji generaciji v Evropi in Sloveniji po uporabnosti kralj svojega razreda in po prodaji sam brez sorodnikov zaseda kar petino celotnega trga. Če pa ne moreš biti boljši od kralja, se mu raje pridruži in ga obogati s svojimi idejami, četudi to pomeni lahko tudi kak kompromis ali dva.
Flotni most do večjega ali nadomestilo za enoprostorca
Proace city je torej pod kožo že dobro znan model. Toyota ga je v Slovenijo pripeljala v vseh mogočih različicah, torej v običajni 4,4 metrski dolžini in podaljšani 4,7 metrski, v gospodarskih različicah van in crew cab ter v povsem potniški različici z do sedmimi sedeži. S tem želijo ubiti več muh na mah, saj je proace city kot nekakšen most do večjega proace pri flotnih strankah, po drugi strani pa bo prav potniški city imel nalogo duhovnega naslednika ukinjenega družinskega enoprostorca verso. Tudi zato "verso" v imenu potniške različice.
Pri Toyoti izpostavljajo številne dobre lastnosti posinovljenega modela, ki bi jih morali lastniki na dolgi rok zelo ceniti. Med najpomembnejšimi pa je izjemna prostornost, ki zasenči konkurenco iz Volkswagna ali Forda. Tako pri furgonu navajajo podatek, da lahko kot eden redkih sprejme vase dve evropaleti in da ima enega najboljših, če ne najboljši tovorni prostor glede nakladalne dolžine in prostornine. Nakladalni prostor je mogoče še razširiti s preklopom sovoznikovega sedeža, prav tako se da na ta način voziti v avtu predmete, ki so precej daljši od prtljažnika.
Tovorni proace city ima spredaj lahko celo tri sedeže, opcijska zadnja klop v crew cabu pa je prav tako posamezno zelo prilagodljiva glede na trenutno razmerje in želje med potniki ter tovorom. Še ena zanimiva lastnost tovornega procityja je sistem dveh kamer, ki nadomeščata vzvratno ogledalo. Prva kamera spremlja dogajanje za avtom, druga pa na desnem boku. Slika se prikazuje na zaslonu na vetrobranu. Koristen je lahko tudi sistem na preobloženost, ki opozori, če je tovor nevarno blizu ali celo prek maksimalno dovoljene obremenitve.
Potniški proace city verso je, kot rečeno, na voljo z do sedmimi in medsebojno zelo prilagodljivimi sedeži, kar je ob skorajšnjem izumrtju klasičnih enoprostorcev pomemben tržni adut. Raznih odlagališč je na litre, zadnjim vratom se odpira lahko samo stekleni del.
Ob tem je tudi v city versu mogoče med serijsko in doplačljivo opremo dobiti vse tisto, kar ima berlingo. To pomeni tudi pester nabor PSA asistenčnih sistemov s HUD zaslonom ali radarskim tempomatom vred, pa strešno okno s sredinsko stropno konzolo. Toyota je prevzela tudi multimedijo ter sistem za prilagajanje navora glede na podlago. Z vso različno dodatno opremo je mogoče vsakega proace cityja povsem prilagoditi poslovnim ali zasebnim potrebam, prevozu invalidov in podobno.
Glede motorjev in prodaje želi Toyota drugače
Toyota celo pri pogonu v celoti zaupa koncernu PSA. Bencinski motor ima prostornino 1,2 litra, dizelski pa z 1,5, oba imata na voljo dve različni moči, s čimer pokrivajo razpon od 75 do 96 kW. Mogoča je tudi navezava na osemstopenjski avtomatski menjalnik.
Se pa želi strategija slovenskega uvoznika na tem mestu ločiti od svoje prijateljske in ostale konkurence, kjer so dizli v izraziti prednosti, saj si želijo vzpostaviti razmerje prodaje med enim in drugim gorivom v razmerju pol-pol, še posebej med fizičnimi kupci. Trdijo namreč, da sta bencinska motorja ob nižji nakupni ceni z 81 ali 96 kilovati povsem dovolj zmogljiva, malce pa jih gotovo tudi grize globalna zaveza izogibanja dizelskim motorjem. Hibridov seveda ne bo v ponudbi, saj bi za kaj takega proace city potreboval Toyotino lastno platformo.
Toyota se zaveda, da je novinec v izredno zahtevnem razredu, kjer je lojalnost strank posamezni znamki še posebej med kupci gospodarskih vozil zelo visoka. A slovenski uvoznik je prepričan, da bodo s svojim skrbnim pristopom, ki ga izkazujejo pri ostalih modelih, znali prepričati nove kupce in vrniti tudi kakšnega starega.
Ena od bistvenih razlik proace cityja na primer je, da v primerjavi s svojimi brati prihaja s serijsko petletno garancijo oziroma jamstvom, ki krije celoten avtomobil. V skladu s tem so tudi podaljšali servisni interval ter začeli vpeljevati nov produkt mesečnega financiranja, v katerega so že vključeni stroški servisov, zavarovanja in pnevmatik.
Cena brez popustov se pri gospodarskem city vanu začne pri 17.220 evrih (z DDV), medtem ko najbolj surova različica proace city verso (combi) starta pri 16.360 evrih. Serijskih oprem pri potniški različici je pet, verjetno ena bolj zanimivih family s 96-kilovatnim bencinskim motorjem brez nadaljnih popustov v višini skoraj tri tisoč evrov, ki jih med drugim prinaša shema financiranja, stane 22.960 evrov.
V letošnji drugi polovici leta jih želijo prodati 110, prihodnje leto pa se spogledujejo s številko 200.
Če ni 2,0, je to isti šit kot piđo al berlingo. Za tak avto morajo biti kubiki vsaj 1,9 pa do 120 konjev. Neto teža je ziher 1500 kg. Pa se pelji s polno obremenjenim avtom z 1,2 motorjem