V Sloveniji se je pričela prodajati tretja generacija honde jazz, najmanjšega japonskega modela. Osnova je že dobro uveljavljena, saj so po svetu (tudi pod drugimi imeni) od leta 2001 prodali več kot 5,5 milijona jazzov, od tega skoraj 800 tisoč v Evropi. Tretja generacija je sicer še vedno globalni avto, a je v nekaterih delih posebej prilagojena evropskemu okusu, za naš trg bo tudi izdelovana v Hondini tovarni v Veliki Britaniji.
Jazz torej dopolnjuje ostalo Hondino paleto, ki je v zadnjem letu doživela vsaj osvežitev, če ne kompletno prenovo. V marktinškem jeziku govorijo o treh poglavitnh lastnostih - prostornosti, učinkovitosti in kvaliteti vožnje ter izdelave.
V primerjavi z drugo generacijo (2008) je jazz dobil bolj dinamično podobo, ki je tudi bolj poveznjena “na nos”. Daljši je skoraj za 10 centimetrov, kar so inženirji znali pretopiti v več prostornosti. Naštevajo dolg seznam lokacij in primerjav v avtu, kjer imajo potniki več prostora (spredaj, zadaj, ramena, kolena …), voznikov položaj je bolj “športni” (daljši hod volanskega droga, drugačen položaj sedenja), poleg tega je za 15 litrov večji tudi prtljažnik in znaša sedaj osnovnih 354 litrov. Med vrsticami hočejo povedati, da jazz pravzaprav sodi v za razred večjih avtov, ki pa jim ga je uspelo stlačiti v kompaktno embalažo.
Kavč, ki ga utegnejo ceniti zlasti mladi
Fascinantno je, kaj Japoncem uspeva pri prilagajanju notranjosti. Navajeni smo že, da se pri Hondah pri podiranju naslonjal ustvari ravno dno in da se lahko sedalo zadnje klopi dvigne za prevoz visokih predmetov (v jazzu do 128 cm višine). Jazz pa ponuja tudi t. i. dolgi način razporeditve, ko se sopotnikovo naslonjalo poleže nazaj in ob hkrati zloženem desnem zadnjem naslonjalu ustvari možnost prevoza do 2,48 metra dolgih predmetov.
Sam zniža hitrost
Urejenost voznikovega prostora deluje mestoma futuristično, mestoma pa precej klasično, s poudarkom na enostavnem upravljanju. Med novostmi v jazzu ne gre mimo omembe Honda connect infotainment sistema s pestrimi možnostmi povezljivosti, tudi glede asistenčnih sistemov je jazz vzoren. City AEB je serijski, v paketu dodatnih pomagal z imenom ADAS (pri vstopni opremi treba doplačati +1.200 evrov ) pa so še asistenca za menjavo pasu, prepoznava prometnih znakov, asistent za dolge luči in inteligentni omejevalnik hitrosti, ko se tempomat samodejno prilagaja trenutnim omejitvah hitrosti.
En motor, a ta je dvoživka
Motor za jazz je en sam, bencinar. Dvomljivce hitijo pri Hondi miriti, da so pobrali najboljše iz sveta varčnosti in zmogljivosti, saj je pri svojih 1,3 litra prostornine ekonomičnejši od stare različice 1,2 in športnejši od 1,4. Pri tem veliko vlogo odigra funkcija prilagajanja cikla izgorevanja, saj med manjšimi obremenitvami teče po Atkinsonovem (varčnejšem) taktu, medtem ko se pri pohojenem plinu prelevi v klasični Ottov motor.
Menjalnika sta dva, posebej prilagojena za jazza. Ročni šeststopenjski ima podaljšane hode prestav v prid boljšega razporejanja moči in navora, medtem ko zna brezstopenjski CVT menjalnik umetno ustvarjati občutek prestavljanja med sedmimi stopnjami. Šli so tako daleč, da menjalnik prepozna, kdaj voznik potrebuje visoke vrtljaje za čim boljšo odzivnost, denimo pri prehitevanju ali pri zaviranju. Cenovni pribitek za CVT znaša 800 evrov.
Jazz prihaja s tremi ravnmi opreme. Osnovni paket trend (15.800 evrov) ima city AEB samodejno zaviranje, ročno klimo, tempomat, prilagodljivo zadnjo klop, radio s CD predvajalnikom in bluetoothom … Comfort (17.900 evrov) poleg omenjenega paketa pomagal ADAS doda še infotainment, parkirne senzorje in alu platišča. K paketu elegance za 19.800 evrov kupec dodatno dobil alarm, pametni ključ, usnje, samodejno klimo, kamero …
andrej.leban@zurnal24.si