Avto
3824 ogledov

Vse več Slovencev ima avtomobil z elektromotorjem

Žurnalova delavnica s Toyotinimi hibridnimi vozili Saša Despot
O električnih avtomobilih in njihovem prihodu na ceste pišemo že več let. Kakšna je resnična slika baterijskih vozil na slovenskih cestah?

Glede na statistiko, ki smo jo prečesali, bi težko govorili o resnejšem prihodu elektirčnih avtomobilov na naše ceste. Tako so tudi v Sekciji za osebna motorna vozila pri Gospodarski zbornici Slovenije v svojih statistikah šele z letom 2016 začeli ločevati prodajne številke za hibridna in električna vozila od prodanih vozil z motorji na notranje zgorevanje. A slika se izboljšuje, vse več proizvajalcev v Slovenijo uvaja baterijska vozila. Številke rastejo predvsem na račun povečanja prodaje hibridnih vozil, saj bo Toyota praktično iz vseh svojih modelov, razen največjih, izločila dizelski motor, strategija pa je, tako kot pri znamki Lexus, osredotočena na hibridne modele.

Superpolnilnica Tesla | Avtor: EPA EPA

Leta 2016 je bilo po statistiki Sekcije za osebna in motorna vozila pri nas registriranih slabih 600 baterijskih vozil (hibrid, priključni hibrid in 100-odstotno električno vozilo), že leta 2017 pa je ta številka poskočila na skoraj 1.500. Letos lahko glede na napovedi zastopnikov in uvoznikov avtomobilskih znamk pričakujemo nadaljnjo rast prodaje, saj na slovenski trg prihajajo številno novi modeli avtomobilov z vgrajeno baterijo in električnim motorjem.

Toyota auris TS Ena na ena Avto Ena na ena: hibridni pogon proti dizelskemu

Več kot 1.000 hibridov v 2018

Kot nam je v intervjuju razkril direktor Toyote Slovenija Primož Tiringar, je letošnji cilj prodati več kot 1.000 hibridnih vozil znamke Toyota in Lexus, pa čeprav letos pri Toyoti ne pričakujejo novih modelov. Novi auris, corrolla in RAV4, pri vseh stavijo na hibridni pogon, lahko pričakujemo šele prihodnje leto. Zato pa je že prvi mesec prodaje, januarja letos, vsak drugi kupec iz Toyotinega prodajnega salona pri nas odpeljal hibridno vozilo.

Toyota C-HR Hybrid | Avtor: Anže Petkovšek Toyota C-HR Hybrid Anže Petkovšek

Najbolj resen konkurent Toyoti na področju klasičnih hibridov je Hyundai, ki ponuja model ioniq. To je prvi model na svetu, ki je na voljo v treh različicah - kot klasični hibrid, 100-odstotno elektirčno vozilo, pred mesecem dni pa so v Slovenijo pripeljali še priključni hibrid ioniqa. V prihodnje lahko pri številnih znamkah za en model pričakujemo več različnih pogonskih motorjev oziroma energentov.

Toyota prius plug-in HIBRID ALI PLUG-IN? Avto Kaj bo s polnjenjem vozil, ko se bo elektrika podražila?

Tri v enem

V letu 2017 so pri Hyundaiju prodali 19 električnih in 33 hibridnih vozil. Načrt za 2018 je prodaja 40 električnih, 30 hibridnih in 80 priključnohibridnih ioniqov. V 2018 lahko iz Hyundaija pričakujemo enega najbolj zanimivih električnih vozil ta hip, križanca kono, ki smo ga nedavno spoznali na avtomobilskem salonu v Ženevi. To je bil letos eden od tihih favoritov za naziv avtomobila salona. Močnejša različica kone EV ima vgrajeno kar 64 kWh baterijo, kar omogoča doseg do 470 kilometrov, merjeno po sodobnem in dokaj realnem "svetovnem” protokolu WLTP. 39,2-kilovatna baterija pa kono z enim polnjenjem žene do 300 kilometrov daleč. Tudi več kot spodobno. Na hitri polnilnici sta obe bateriji 80-odstotno napolnjeni v 54 minutah. Kona EV bo v Sloveniji predvidoma še pred poletjem.

Hyundai Ioniq Plug-In Hybrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pri VW nameravajo podvojiti prodajo

Močno za prodajo hibridnih vozil (na njih ne veljajo državne eko subvencije) zaostajajo električna vozila (7.500 evrov subvencije) in priključni hibridi (4.500 evrov). Čeprav letos znamka Volkswagen na slovenski trg ne bo vpeljala novega električnega ali priključno hibridnega modela, pa so prodajni načrti za leto 2018 podvojitev lanskoletne prodaje. Še leta 2014 so pri nas registrirali le dva električna e-golfa in tri modele e-up!, leta 2017 pa so prvič registriali 39 e-golfov, pet modelov e-up! in štiri passate GTE.

Kia Niro DO 100 KM/H Avto S hibridnim kia nirom smo z izklopljenim bencinskim motorjem pospeševali do 100 km/h

Poštarji že na električnih

Najboljše prodajne rezultate na področju električnih vozil beležijo pri BMW in Renaultu. Francozi so v 2017 pri nas prodali 83 električnih vozil zoe, 34 električnih dostavnikov kangoo Z. E. (uporablja jih slovenska pošta) in sedem vozil twizzy. Za leto 2018 ne napovedujejo prodajnih številk, dejali so nam zgolj to, da pričakujejo nadaljnjo rast prodaje. Glavna novost letos s programa baterijskih vozil bo zmogljivejši motor za model zoe. Elektromotor R110 je kljub za 12 kW (16 KM) večji moči enako velik in težek kot njegov predhodnik z oznako R90. Voznik bo z večjo prožnostjo pridobil boljše pospeške na hitrih cestah in avtocestah, saj za pospeševanje od hitrosti 80 do 120 km/h avto rabi skoraj dve sekundi manj. Največji navor 225 Nm še vedno zagotovi že v delčku sekunde.

Kangoo Z.E. | Avtor: Renault Renault

BMW dosegel mejnik z i3

Pri BMW je lani slovenske registrske tablice dobilo 262 vozil z vgrajeno baterijo in električnim motorjem (BMW i3 100 vozil, BMW i8 4 vozila, 225xe Active Tourer iPerformance 52 vozil, 330e iPerformance 14 vozil, 530e iPerformance 25 vozil, 740e iPerformance 2 vozili, 740Le xDrive iPerformance 13 vozil in X5 xDrive40e iPerformance 61 vozil).

Renault zoe Avto Poteza Renaulta, zaradi katere bo elektrika še bolj zanimiva

Pri BMW Group Slovenija so nam dejali, da tudi v prihodnje želijo biti številka 1 na področju premium mobilnosti in posameznih storitev mobilnosti. Do leta 2025 imajo v načrtu ponuditi 25 naelektrenih modelov vozil, od tega 12 povsem električnih po vsem svetu. Za svojo električno blagovno znamko BMW i, ki je bila ustanovljena leta 2011, je podjetje že zagotovilo pravice za poimenovanje od BMW i1 do i9, pa tudi od BMW iX1 do iX9. Letos bo na trg vstopilo vozilo BMW i8 Roadster, leta 2019 pa mu bo sledilo povsem električno vozilo Mini; leta 2020 bo nato na trg vstopila električna različica vozila BMW X3 in leta 2021 vozilo BMW iNext, ki bo prvič v proizvodnem modelu vozila združilo električno mobilnost z avtonomno vožnjo in nove možnosti povezljivosti vozila.

BMW i3 | Avtor: BMW BMW

Kupci za dizelske SUV

Pri Audiju bo v letošnjem letu v Bruslju stekla serijska proizvodnja športnega terenca na baterijski pogon z dosegom 500 kilometrov, na slovenski trg ga bodo uvajali v začetku leta 2019. Do leta 2025 bo imel Audi v ponudbi 20 delno in popolnoma električnih avtomobilov. Povpraševanja po priključnih hibridih pri znamki Audi doslej praktično ni bilo, saj so v lanskem letu na slovenskem trgu prodali dva priključna hibrida Q7 e-tron quattro. Kot zanimivost so nam navedli, da so v tem segmentu v lanskem letu prodali 23 vozil audi SQ7 TDI in 67 vozil audi Q7, prav tako dizelskih, kar kaže na to, da se velika večina njihovih kupcev še vedno odloča za nakup dizelskih motorjev. V letošnjem letu načrtujejo prodajo petih priključnih hibridov audi A3 sportback e-tron, petih vozil audi Q7 e-tron in treh vozil audi A8 e-tron. 

Kia Niro | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kia ima razprodano proizvodnjo

Pri Kii so v Sloveniji prodali 31 baterijskih vozil oziroma po modelih 11 vozil soul EV, 16 vozil niro 1.6 hybrid in štiri optime 2.0 hybrid. Glede na omejenost izdobav in razprodano proizvodnjo teh vozil, v letu 2018 pričakujejo podobne prodajne rezultate kot lani. V kratkem sicer pričakujejo nira plug-in ter karavansko optimo sw prav tako kot priključnega hibrida, ob koncu leta pa še povsem električnega nira EV. Kot zanimivost so nam dodali, da je bila v letu 2017 vsaka deseta prodana Kia v svetu hibridna ali električna.

Prihaja električni leaf

Pri podjetju AC-mobil, uvozniku za znamki Honda in Mitsubishi v drugi polovici leta pri nas pričakujejo prenovljeni outlander PHEV (plug-in), načrt prodaje pa še ni dorečen. Do sedaj je bilo v Sloveniji prodanih 20 priključno hibridnih outlanderjev. V letu 2019 pričakujemo še novi CR-V s hibridnim sklopom.

Nissan leaf | Avtor: Nissan Nissan

Zato pa imajo večja pričakovanja pri Nissanu, kjer bodo letos k nam pripeljali novega leafa. Tega Nissan Slovenija pri nas do sedaj ni uradno prodajal, kljub temu pa je bil med najbolje prodajanimi električnimi modeli pri nas. Do danes je bilo v Evropi naročenih več kot 18.000 primerkov Nissan Leafa, pri čemer so 13.000 naročil prejeli še preden je bilo vozilo na voljo v razstavnih salonih. Pri Nissanu prejmejo naročilo za leafa vsakih 12 minut. Pri Nissanu Slovenija pravijo, da je povpraševanje po vozilu veliko tudi v Sloveniji, konkretnih prodajnih načrtov za Slovenijo, pred uradnim pričetkom prodaje, še ne morejo podati. Ob predstavitvi leafa bodo lansirali 40kW baterijo.

V Sloveniji je na cestah videti tudi nekaj tesel model S in model X, skupaj je bilo lani registriranih 10 slovenskih tesel.

Komentarjev 18
  • ode 16:57 26.marec 2018.

    Že nekaj desetletij vozim avtomobile z vgrajenim kar precej močnim elektromotorjem, ki ima moč vsaj 3 kilovate. Poleg tega imajo vsi moji dozdajšnji avtomobili še več drugih, pomožnih elektromotorjev različnih moči za različne namene. Vsakodnevno bombardiranje z hvalospevi Tesle, Muska ...prikaži več in njegovih umotvorov se mi zdi, kot bombardiranje z pozivi za nakup bitkojnov malo pred propadom.

  • DasAuto 21:48 21.marec 2018.

    Sedaj je elektrika oh in sploh zanimiva in ekološka, ko se bo pa procent prodaje bližal 40 procentom in bo infrastruktura še vedno na nivoju 20 procentov bolje od današnjega stanja, potem bo pa po drugi strani zavladala panika in ...prikaži več bo cena elektrike poskočila tako za polnjenje avtomobilov,kot splošno v gospodinjstvu.

  • Matjaz Mraz 20:36 21.marec 2018.

    Naj pa novinarji najdejo ustreznejši naslov za članek, pa se ne bomo norcevali iz članka 😀