Če se kandidat za kategorijo B (avto) danes (8. maj), ki živi v območju 2 (Ljubljana, Vrhnika, Kranj, Domžale ...) prijavi na izpitno vožnjo, bo najhitreje prišel na vrsto 10. septembra! Pa še to na Jesenicah.
Delo ocenjevalca je glede plače nezanimivo. Le zakaj bi to želel kdo početi pod takšnimi pogoji, če lahko kot inštruktor v šoli vožnje z bolj fleksibilnim delovnim časom zasluži več?
V sindikatu Javne agencije RS za varnost prometa (AVP) imajo dovolj. Opozarjajo na slabe pogoje za ocenjevalce na vozniškem izpitu in njihovo pomanjkanje, zaradi česar se daljšajo čakalne dobe za izpitno vožnjo. Plača ocenjevalca začetnika bi morala biti vsaj primerljiva s plačo učitelja vožnje, menijo v sindikatu, kjer so začeli priprave na stavko.
Kot so pojasnili v sindikatu, se je število redno zaposlenih ocenjevalcev od leta 2012, ko so izpitni centri prešli pod okrilje AVP, do leta 2024 zmanjšalo za četrtino, ob tem pa število kandidatov narašča. Spomnili so, da se je leta 2018 podaljšal čas trajanja izpitne vožnje za določene kategorije, zaradi česar lahko ocenjevalec v delovnem času oceni manj izpitnih voženj.
Opozorili so še, da je zaprtje dejavnosti zaradi epidemije covida povzročilo velike zaostanke pri delu, ki jih premalo ocenjevalcev ne more nadoknaditi.
Ob tem so našteli nabor nalog, ki jih opravljajo ocenjevalci poleg ocenjevanja izpitnih voženj, kar po njihovih navedbah zahteva širok spekter kompetenc, prejemajo pa 'sramotno nizke plače'. Učitelji vožnje v šolah vožnje po njihovih navedbah zaslužijo več.
Pozna se na uspešnosti izpitov za B kategorijo
V sindikatu so ob tem opozorili na dolge čakalne dobe za vozniški izpit, posledica česar je tudi slabša pripravljenost kandidatov za voznike za kategorijo B. "V šoli vožnje odvozijo po programu 20 ur, potem vpišejo spremljevalce, s katerimi vozijo v vmesnem času (ali pa tudi ne oziroma premalo), pred izpitno vožnjo ne odpravijo vseh pomanjkljivosti z učiteljem vožnje in uspešnost je slaba," so pojasnili.
"Agonija, ki jo doživljajo kandidati ob tako dolgem čakanju na izpitno vožnjo, se dotakne tudi učiteljev vožnje in ocenjevalcev. Več je nestrpnosti, neprimerne komunikacije, učenje in ocenjevanje postajata vedno bolj stresna," so navedli.
Če želijo pritegniti nove ocenjevalce in povečati kadrovski načrt, mora biti po mnenju sindikata plača ocenjevalca začetnika vsaj primerljiva s plačo učitelja vožnje. "Skrajni čas je, da bi se ministrstvo za infrastrukturo skupaj z AVP končno začelo resno ukvarjati s to problematiko. Da bi ta proces pospešili, smo v Sindikatu AVP začeli priprave na stavko," je v dopisu zapisala predsednica sindikata AVP Stanislava Novak.
Ne vejo niti kam na WC, vodstvo zahteva lokacijo stavke
Iz dopisa, ki ga je predsednik Sindikata državnih organov Slovenije Frančišek Verk poslal vodstvu AVP, na čelu katerega je Simona Felser, in ministrici za infrastrukturo Alenki Bratušek, je razvidno, da je Sindikat AVP vodstvu agencije napovedal stavko, pri čemer je odvetnica, ki jo je AVP imenovala v pogajalsko skupino, opozorila na formalne pomanjkljivosti napovedi stavke.
Po Verkovih besedah so stavkovne zahteve "resnično ponižne in za 21. stoletje sramotne".
"Tako kandidatom za voznike motornih vozil kot njihovim ocenjevalcem niso omogočeni nekateri osnovni pogoji za varno in zdravo delo, med katere sodi tudi omogočanje mesta za človeka dostojno opravljanja bioloških potreb, zato tega ni mogoče rešiti z domnevnimi formalnimi razlogi oziroma ugotovitvijo, da je v sami napovedi stavke nekaj narobe, ker nismo navedli mesta, kje se bodo stavkajoči zbrali oziroma se bo stavka izvajala," je pojasnil.
Na AVP so za Žurnal24 glede razlogov za današnje razmere z dolgimi čakalnimi dobami dodatno pojasnili, da so se lahko pred leti zanašali na izdatnejšo pomoč zunanjih ocenjevalcev. "Pred 15 leti je bilo dovolj kadra, da se v najbolj obremenjenih obdobjih, ko opravlja vozniški izpit največ kandidatov, ni čakalna doba 'pretirano' podaljšala, danes je število ocenjevalcev pod to mejo." Opozarjajo tudi, da so bile povprečne starosti takratnih ocenjevalcev nižje, manj je bilo dopustov.
Na ocenjevalca v povprečju pride približno 840 vozniških izpitov različnih kategorij oziroma 470 kandidatov, upoštevajoč vse vozniške kategorije. Povprečna starost ocenjevalcev je danes 49,8 let;
V letu 2024 je ocenjevalec z okoli 20 let delovne dobe prejel bruto 2.284 € (neto 1.479 €), v letu 2025 pa je prejel bruto 2.556 € (neto 1.636 €) (brez dodatkov). Povprečno je imel tak ocenejvalec 30 dni dopusta.
Na AVP so povedali, da so v preteklosti intenzivno skušali v svoje vrste privabiti dodatne ocenjevalce, predvsem v območju 2 (Ljubljana, Domžale, Kranj, Jesenice), kjer so razmere najbolj pereče.
Vendar pa se je od 26 novih ocenjecalcev, ki so jih izobrazili med leti 2021 in 2025, v AVP zaposlilo le 11. A sta se dva že odločila in vrnila med inštruktorje v šolah vožnje.
V kolikor agenciji ne uspe čim prej pridobiti vsaj 10 dodatnih ocenjevalcev, se stanje po projekcijah AVP ne bo izboljšalo, oziroma se bo čakalna doba še podaljšala.
Ministrstvo Alenke Bratušek: Dali smo jim pet mesecev za skrajšanje čakalnih dob
"Ministrstvo za infrastrukturo ima v Svetu AVP svojega predstavnika, ki je Ministrstvo za infrastrukturo seznanil, da je Svet AVP že avgusta 2024 ob zaznavi dolgih čakalnih vrst za opravljanje praktičnega in teoretičnega dela izpita od vodstva AVP zahteval krajšanje že tedaj dolgih čakalnih vrst v roku petih mesecev od sprejeta sklepa," so za Žurnal24 povedali na ministrstvu Bratuškove.
Po njihovem bi razmere lahko izboljšal skorajšnji zaključek izobraževanja dodatnih 18 ocenjevalcev za nižje kategorije in 6 ocenjevalcev za višje.
Vendar na ministrstvu hkrati opozarjajo, da bo potrebna nuijna racionalizacija poslovanja in optimizacija del in nalog na agenciji. "7. januarja 2025 je AVP, skladno z določbo 58. člena ZIPRS2526, s strani Ministrstva za infrastrukturo prejela Izhodišča za pripravo programa dela in finančnih načrtov za leti 2025 in 2026. Izhodišča opredeljujejo temeljni vir in višino financiranja ter obseg in politiko zaposlovanja skladno s sprejetim Predlogom Zbirnega kadrovskega načrta z dne 9. septembra. 2024. V okviru slednjega je za leto 2025 za AVP dovoljenih 105 zaposlitev. Politika poslovanja in zaposlovanja bo v načrtovanih letih sledila nujni racionalizaciji poslovanja ter optimizaciji del in nalog tako, da bo omogočena izvedba nalog z dovoljenim številom zaposlitev."
Kadrovski načrt predvideva predvsem zaposlitve, ki nadomeščajo odhode zaposlenih na istih delovnih mestih, ter nekaj premestitev na višja delovna mesta
V komentarju na povprečno plačo, ki je po mnenju ocenjevalcev v AVP prenizka in slabša od inštruktorjev v šolah vožnje, na ministrstvu pravijo, da je "AVP tista, ki je skladno s Sklepom o ustanovitvi Javne agencije RS za varnost prometa, samostojna pri vodenju kadrovske politike, spremembah in dopolnitvah internega akta o sistemizaciji in organizaciji delovnih mest ter zaposlovanju novih ocenjevalcev na vozniškem izpitu oziroma premeščanjem obstoječih ocenjevalcev na vozniškem izpitu na novo delovno mesto 'višji ocenjevalec na vozniškem izpitu'".
"Poudariti velja, da je Ministrstvo za infrastrukturo, v okviru prenove plačnega sistema, zelo aktivno sodelovalo pri zagovarjanju kreiranja novega delovnega mesta "višji ocenjevalec na vozniškem izpitu", kjer je pogajalsko skupino uspelo prepričati, da je določitev višje vrednotenega delovnega mesta v Uredbi o uvrstitvi delovnih mest v javnih agencijah, javnih skladih in javnih zavodih v plačne razrede nujno potrebna za izboljšanje atraktivnosti delovnega mesta in s tem povečevanja zaposlitev na omenjenem delovnem mestu. Enakega mnenja je tudi AVP."
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Zaslužijo si evro več za vsako leto izkušenj od minimalca, banda lena naduta...
Glede na stanje v avtošolah, ko ocenjevalci svoje frustracije znašajo nad kandidate, so lahko samo tiho. Iščejo dlako v jajcu pri kandidatih in samo kasirajo. Če bi jim bilo mar za varnost v prometu in sposobnosti kandidatov, bi namesto množičnih… ...prikaži več zavrnitev raje vzpodbujali kandidate in jim skušali vcepit zdravo kmečko pamet. Na tak način bi bilo veliko bolj varnih voznikov na cesti. Sedaj so vsi frustrirani zaradi hitrosti in omejitev, zato pa imamo potem problem kolon zaradi prepočasnih....