V decembrskem času so Slovenske železnice že tradicionalno izvedle promocijo potovanja z vlakom v adventna mesta, Božičkov vlak in Na pot s pravljičnimi vilami. Pravljično obarvan oglas je poleg obiska tujih adventnih mest, kot so Dunaj, Gradec, Beljak, Trst in Zagreb, vabil tudi v praznično okrašena slovenska mesta z "okrepljenimi kapacitetami vlakov".
Vabljiv oglas, ki je poleg tega obljubljal aktivnosti, zanimive predvsem mlajšemu delu populacije, je marsikoga premamil, da so proste dni izkoristili za izlet z vlakom. Vendar pa pri nekaterih ni šlo vse po načrtih.
Na nas se je obrnil bralec, ki je z nami delil izkušnjo svojega potovanja z vlaki Slovenskih železnic. V sporočilu je podjetju namenil tudi nekaj ostrih besed: "Vaše reklame za potovanje z vlakom so zelo všečne, ko pa (vožnjo) preizkušiš v praksi, to ni več to. Zamude so vaša velika rak rana, saj se jih več kot očitno ne znate otresti." Bralec je sporočilu priložil primere zamud, ki so se mu zgodile v manj kot mesecu dni. Na njegovi relaciji so imeli vlaki ob različnih delih dneva zamudo štirikrat, v enem primeru je vlak zamujal za okroglo uro.
Podjetje Slovenskih železnic smo povprašali, ali je bil to osamljen primer in ali so bili med prazničnim časom deležni večjega števila pritožb na račun zamud. Odgovorili so nam, da v decembrskem času dodatnih pritožb niso beležili. "V večini primerov se zamude nanašajo na posledice številnih del, ki so na infrastrukturi neizbežna," razlagajo.
Po njihovih opažanjih je bilo zaradi obsežnih del na javni železniški infrastrukturi in predvsem zaradi gradnje novega Potniškega centra Ljubljana največ sprememb zaznati na progi Ljubljana – Zidani Most. "Na ostalih progah organizacija prometa ostaja taka kot poprej, ponekod pa se je število vlakov povečalo, s čimer se je razširila ponudba za potovanja. Dodatnih sprememb v tem času ni bilo," so nam dejali.
- Preberite še: Na vlaku osem ur sedel na tleh
Pojasnili so še, da se vsako drugo nedeljo v mesecu decembru menjajo vozni redi v mednarodnem in notranjem železniškem potniškem prometu. Kot vsako leto doslej so tudi letos okrepili vlake v smeri proti Celju, ki so jih že tradicionalno obiskale Pravljične vile. Ob določenih dnevih so prav tako okrepili frekvenco vlakov proti Zagrebu. V izogib slabi volji potnikom vselej priporočajo, da pred potovanjem preverijo vozni red in aktualne razmere v iskalniku voznega reda na njihovi spletni strani.
Veseli jih, da število njihovih potnikov vsako leto narašča – lani je število doseglo skoraj 18 milijonov. Veliko povpraševanja so zaznali tudi v prazničnem času, ko so se z vlaki peljali tako stalni potniki kot tudi tisti, ki vlaka ne uporabljajo vsakodnevno. V tem času so poleg domačih potnikov zaznali porast tujcev, predvsem Avstrijcev. Tudi sicer opažajo pozitiven trend mednarodnih potnikov: v lanskem letu so jih prepeljali več kot 1,5 milijona. Poleg Pravljičnega Celja v času adventov v prihodnje priporočajo še obisk Ljubljane, Maribora, Kranja in Kopra.
Število potnikov narašča
V letu 2023 se je z vlaki prepeljalo 15,75 milijona potnikov, podatki za leto 2024 pa kažejo, da bo število prepeljanih potnikov preseglo 17,9 milijona. V sporočilu za javnost so ob razglasitvi številk v podjetju napovedali modernizacijo voznega parka.
Obljubljajo, da lahko potniki prve od 20 dodatno naročenih potniških garnitur že kmalu pričakujejo na naših tirih. Zagotavljajo, da bodo nove garniture pomembno izboljšale kakovost prevozov na neelektrificiranih progah. "Četrti cikel nabave predstavlja nakup novih štirih lokomotiv in 20 vagonov, ki jih pričakujemo v letu 2026 ter bodo pomemben prispevek k ponudbi v mednarodnem prometu. V petem ciklu bi si želeli še dodatnih, novih vlakov," dodajo.
Menijo, da je vlaganje v železniški promet in izboljšanje ponudbe javnega prometa nujno za doseganje visokih ciljev in še boljše ponudbe v javnem železniškem prometu. Visoka pričakovanja imajo predvsem za nov Potniški center Ljubljana, ki bo po dokončani gradnji po letu 2026 omogočal za tretjino večjo pretočnost na progah z dnevno migracijo do Ljubljane.
dezurni@styria-media.si
Razumem, da se pojavijo zamude vlakov ob občasnih manjših vzdrževalnih delih ali ob nenačrtovanih popravilih infrastrukture. Da pa na SŽ po več letih konstantnih zamud in ob dlje časa trajajočih obnovah na posameznih odsekih niso sposobni vračunati podaljšanja potovalnih časov… ...prikaži več v vozni red v tem obdobju in tako nuditi vsaj približno točnih ali vsaj predvidljivih in zanesljivih povezav, je sramotno.
Malo smesno je tole pisanje. Na eno kakor pritožbo potnika beremo kup lastne hvale s strani železnice. Videti je kot navaden PR prispevek, kar najbrž tudi je
Živijo v paralelnem vesolju?