Pisali smo že, da je upravno sodišče glede reklamnih panojev ob cestah leta 2017 prvič pritrdilo odločbi kmetijske inšpekcije o odstranitvi reklamnega panoja. Zavzelo je stališče, da se s postavljanjem reklamnih panojev ne dosega namenska raba kmetijskega zemljišča.
Tako je stopilo na prste oglaševalskim podjetjem, ki so obšla zakonodajo s področja cestne infrastrukture. Ta omejuje oglaševanje v varovanem pasu javne ceste, a se oglaševalska podjetja pogosto odločijo za postavitev objektov za obveščanje in oglaševanje na zemljiščih zunaj varovanih pasov ceste, s čimer se izognejo omejitvem in nadzoru pristojne inšpekcije za ceste.
Pristojnosti v roke občinskim inšpektorjem
Da bo oglaševalcem stopil na prste tudi v prestolnici, je že konec leta 2015 obljubil tudi ljubljanski župan Zoran Janković. Napovedal je, da bo bo Mestna občina Ljubljana odstranila 4000 enostavnih objektov, med katere sodijo tudi reklamni panoji. A da čakajo še na spremembe zakona, ki bodo pristojnost z državne inšpekcije prenesle na mestni inšpektorat, kar naj bi jim delo olajšalo.
To se je sedaj zgodilo, v začetku novembra 2017 je bil sprejet nov gradbeni zakon, ki v osmem členu v zvezi s pristojnostmi organov za opravljanje inšpekcijskega nadzora del pristojnosti prenaša na občine.
"Inšpekcijski nadzor nad gradnjo, za katero po tem zakonu ni predpisano gradbeno dovoljenje, v delu, ki se nanaša na skladnost s prostorskimi izvedbenimi akti in drugimi predpisi občine, v okviru izvirne pristojnosti občine opravljajo občinski inšpektorji ali inšpektorice ali skupni občinski inšpektorji ali inšpektorice, ki delujejo v okviru skupne občinske uprave, na katere območju se objekt izvaja ali na katerem je objekt zgrajen," je zapisano v zakonu.
Spremenjena zakonodaja
"Člen med drugim določa, da gradbeno dovoljenje za gradnjo ni pogoj za enostavne objekte ter da gradnja ne sme biti v nasprotju s prostorskim izvedbenim aktom, predpisi, s katerimi se podrobneje določijo bistvene in druge zahteve, in drugimi predpisi," razlagajo pri Inšpektoratu in Oddeleku za urejanje prostora MU MOL. Zakon že velja, uporabljati pa se začne 1. junija 2018.
Pri MOL ocenjujejo, da bodo sprememba zakonodaje in nova pooblastila, ki jih bodo dobili inšpektorji zagotovo vplivali na učinkovitost njihovega dela na področju oglaševanja. "Nove pristojnosti bodo prinesle nadzor nad vsemi enostavnimi objekti, kar pa niso le objekti za obveščanje in oglaševanje," poudarjajo pri MOL.
Nimajo evidence, koliko so jih podrli
V letu 2016 so v Ljubljani od napovedanih 4000 podrli 144 objektov, večinoma reklamnih panojev, ki kazijo mesto. Koliko so jih odstranili lani, pri MOL ne razkrivajo. "Uradne evidence o tem, koliko objektov je bilo odstranjenih na podlagi inšpekcijskih postopkov, nimamo, saj je zakon o splošnem upravnem postopku ne predvideva, zato vam podatkov ne moremo posredovati," pravijo pri MOL. "O ocenah in približnih številkah pa je v tem trenutku nehvaležno govoriti, saj ne izkazujejo dejanskega stanja in bi bilo neprimerno na njihovi osnovi izpeljati kakršne koli zaključke."
MOL ima sicer sklenjene pogodbe za 2168 oglasnih objektov, od tega je največ velikih tabel, malih vitrin, obešank na drogu javne razsvetljave in majhnih tabel. Pravico do trženja določenih prostorov za oglaševanje je leta 2011 v zameno za vzpostavitev in 15-letno upavljanje izposoje koles dobil Europlakat.
To bo pa udarec za ljubljanskega mafijoza.