Sistem mi je sporočil, da uporabnik nima veljavnega slovenskega vozniškega dovoljenja ali nima pravice voziti nobene kategorije. Mislil sem, da gre za napako, saj na kaj podobnega še nisem naletel, a so mi v odgovoru na moje povpraševanje prek spleta pojasnili, da ne gre za kakšno napako pri spletni aplikaciji.
"Za vozilo v lasti polnoletne osebe, ki nima veljavnega vozniškega dovoljenja za to kategorijo vozila, določi lastnik vozila uporabnika vozila, ki ni pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, in sicer z njegovim pisnim soglasjem. V prometno dovoljenje se poleg lastnika vozila vpiše tudi uporabnik vozila, v tem primeru pa se določbe ZMV-1, ki veljajo za lastnika vozila, smiselno uporabljajo tudi za uporabnika vozila (peti odstavek 28. člena ZMV-1)," so mi pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo.
Avtomobila nisem mogel registrirati, ker je ženi, ki je lastnica, zaradi očal poteklo vozniško dovoljenje, avta pa ne bi mogel registrirati niti na okencu. "Veljavnost vozniškega dovoljenja se v skladu z zgoraj navedenim preverja tako pri registraciji vozila in podaljšanju prometnega dovoljenja pri registracijski organizaciji kot tudi pri podaljšanju prometnega dovoljenja preko spletne strani e-uprava," pravijo na ministrstvu.
Tako so se izogibali globam za prekrške
Tako spremembo zakona so pripravili "na predlog prekrškovnih organov, saj so imeli veliko težav v prekrškovnih postopkih za prometne prekrške, ko vozniki vozil niso ustavljeni na mestu prekrška. V primerih, ko je bilo vozilo registrirano na otroke ali starejše osebe (v obeh primerih za osebe brez veljavnega vozniškega dovoljenja) določenih prekrškovnih postopkov ni bilo mogoče zaključiti z ukrepom," pojasnjujejo na ministrstvu za infrastrukturo.
Zdaj je tako, da za prekršek odgovarja lastnik vozila, razen če lahko dokaže, da v času storitve prekrška ni bil na kraju, kjer je bil ta storjen. Če je bil prekršek storjen z vozilom, katerega lastnik ni imel veljavnega vozniškega dovoljenja, pa mu niti tega ni bilo treba dokazovati.
Takih primerov sploh ni malo
Delež vozil, kjer je v vozniško dovoljenje kot uporabnik vpisana druga fizična oseba, ni tako zanemarljiv. Kar 35.958 je bilo takih vozil med osebnimi avtomobili 31. maja letos. To pri 1,1 milijona registriranih vozil pomeni več kot tri odstotke.
V Sloveniji je registriranih tudi 3021 motorjev, katerih lastniki nimajo veljavnega vozniškega dovoljenja zanje. To je kar 4,5 odstotka vseh motorjev, ki jih je okrog 67 tisoč.
Rekorderji so avtobusi
Pri traktorjih pa je delež vpisanih uporabnikov najvišji, kot uporabnik je namesto lastnika vpisana druga oseba pri vsakem dvanajstem traktorju, skupaj pri 9082 traktorjih od skupaj 113.164, kolikor jih je bilo konec leta po podatkih statističnega urada registriranih v Sloveniji.
A rekorderji so avtobusi. Tretjina avtobusov (16 od skupaj 49), ki so v lasti fizičnih oseb, imajo v prometnem dovoljenju kot uporabnika vpisano drugo fizično osebo.
janez.zalaznik@zurnal24.si
Ob registraciji vozila še nikoli nisem morala hkrati pokazati še vozniško dovoljenje.
Čakte malo, zakaj jaz ne morem kupiti autobusa, zaposliti šoferja in registrirati, čeprav nimam izpita za avtobus? Enako z avtomobili od recimo otrok, žene. Za otroka se ve kdo je njegov skrbnik, in ta je odgovoren. V večini primerov je… ...prikaži več voznik in odgovoren skrbnik ali starš ena oseba. Kje je problem. Naredite raje zakonodajo, da za otrokove grehe odgovarja starš.
Toliko pravnikov je zaposlenih v državnih uradih ,da je sramota kaj so do sedaj počeli !