S pomočjo francoske ribiške ladje bo 188 metrov dolga in skoraj 28.600 ton težka italijanska ladja Maho po načrtih dosegla jutri, predvidoma zjutraj.
V družbi Costa Cerociere, ki je tudi lastnica nesrečne na pol potopljene Costa Concordie, zatrjujejo, da se vseh 636 potnikov in 413 članov posadke počuti dobro.
Na Costi je tudi 12 Slovencev, ki se po besedah družbe Costa počutijo dobro, prav tako ni nihče poškodovan.
"Včeraj okoli 19. ure ter nas je znova informirala družba Costa glede trenutnega stanja, ki se ni bistveno spremenilo. Sicer so v pomanjkanju udobja, ki ga križarjenje zagotavlja, namreč zaradi nedelovanja klimatskih naprav so v kabinah visoke temperature, zato se ljudje večinoma zadržujejo v skupnih prostorih in na zunanjih palubah, nekateri naj bi celo prespali na zunanjih palubah, saj je vreme dobro in je bolj prijetno kot v nekaterih kabinah," je sporočil direktor Sveta križerjenj Mladen Barkukič.
Direkten kontakt s potniki, bo po besedah Barkučiča, mogoče šele jutri zjutraj oziroma dopoldne, ko bo najverjetneje tudi bolj jasno ali se bodo takoj vrnili domov ali bodo bivanje podaljšali še v hotelu na Sejšelih.
Mama v skrbeh: sin na Concordii, hči na Allegri
Za BBC je svojo zgodbo razkrila Jayne Thomas. Čeprav je na kopnem in varnem v Veliki Britaniji, je njeno življenje povsem okupirano z dogajanjem na obeh ladjah Coste, ki sta v enem mesecu doživeli večji nesreči.
Sin Thomasove je namreč delal kot plesalec na ladji Costa Concordia, ki je nasedla ob italijanski obali – v tej nesreči je umrlo 32 ljudi, posmrtnih ostankov vseh še vedno niso našli. Oddahnila si je, ko je izvedela, da je sin brez praske preživel nesrečo.
Zdaj je spet na trnih. Na Costa Allegri namreč dela njena hčerka, prav tako kot plesalka. Kako je z njo, ne ve, saj ne more vzpostaviti stika. "Ko pride do take situacije, si želiš le stopiti v stik in objeti otroka," je za BBC dejala Thomasova.
Pristan se odmika
Lastnica ladje, družba Costa Crociere, je sprva sporočila, da naj bi na cilj prispela v četrtek okoli 6. uri po srednjeevropskem času, po zadnjih podatkih sejšelskih oblasti pa naj bi se to zgodilo nekaj ur kasneje. Čas prihoda sicer sejšelske oblasti po navedbah ameriške tiskovne agencije AP stalno spreminjajo.
Sejšelski minister za promet Joel Morgan je ob tem danes dejal, da bo ladja na morju morala ostati kakih 10 do 12 ur dlje, ker francoska ribiška ladja Trevignon, ki vleče križarko z več kot tisoč ljudmi na krovu proti otoku Mahe, ni dovolila, da bi to nalogo prevzel hitrejši sejšelska vlačilca.
Za AP je izrazil razočaranje, da so finančne razloge francoske ladje postavili pred dobrobit in varnost potnikov. Minister je pojasnil, da sta hotela vlačilca prevzeti križarko že v torek, a jim to na francoski ladji niso dovolili. Po njegovih trditvah bi križarka na otok z vlačilcem prispela hitreje, v sredo okoli polnoči po lokalnem času, sedaj pa bo v četrtek opoldne po lokalnem času.
Davide Barbano, tiskovni predstavnik Coste, je zanikal, da bi bila vlačilca hitrejša od francoske ladje. Kot je pojasnil, da so se odločili za nadaljevanje poti s francosko ladjo, ker pomeni bolj gladko pot za potnike. Poudaril je tudi, da pot zato ne bo nič daljša in da bo ladja prispela na otok v četrtek, tako kot je bilo predvideno.
Trudijo se po najboljših močeh
Do 188 metrov dolge ladje je sicer že v torek prispel tudi helikopter s hrano in satelitskimi telefoni. Poleg tega je sejšelsko plovilo pripeljalo manjši električni generator za ponovno vzpostavitev najosnovnejših stvari na ladji, med drugim stranišč.
"Ladijsko osebje se trudi po najboljših močeh, da bi omogočilo kar se da udobne razmere na ladji," je sporočil predstavnik družbe Costa Crociere. Po njihovih navedbah bodo po prihodu v pristanišče ladjo na otoku popravili, potniki pa se bodo od tam lahko vrnili domov.
Costa Crociere se potnikom sicer za povzročene neprijetnosti skuša odkupiti s ponudbo, da na račun družbe vendarle nadaljujejo s počitnicami na Sejšelih. Ponudbo, ki vključuje nastanitev v luksuznih hotelih na različnih sejšelskih otokih, je po navedbah Costa Crociere sprejela več kot polovica oziroma 376 potnikov.
Brez sanitarij
Trenutno pa so potniki, ki so že tri dni brez električne energije in posledično klimatskih naprav, po navedbah francoske tiskovne agencije AFP nagneteni na krovu križarke pri visokih temperaturah. Ker sanitarije ne delajo, jim za higienske potrebe delijo mineralno vodo.
Do težav na ladji je prišlo v ponedeljek, ko je izbruhnil požar v bližini generatorjev v prostoru z motorji ladje. Požar so uspeli hitro pogasiti, ustavili pa so se ladijski motorji in zmanjkalo je elektrike.
Na ladji je 636 potnikov iz 25 držav, med katerimi je največ Italijanov in Francozov, pa tudi precej Nemcev, Švicarjev in Avstrijcev. Med njimi je 12 Slovencev.
To je že druga letošnja nesreča ene od ladij družbe Costa Crociere. Januarja je v bližini toskanske obale nasedla ladja Costa Concordia s prek 4000 potniki in člani posadke. V nesreči je umrlo najmanj 25 ljudi, sedem jih še pogrešajo.
à uß%������˜‡í ����������������
Ja če bo mirnen in gladek Tihi ocean. Če bodo pa valovčki, rabijo pa vsaj dva vlačilca in to čimprej, da bodo po tej bonaci lahko sploh navezal jeklenice.