Avto
35 ogledov

Astra GTC še bolj športna

Opel astra GTC
1/27
Gregor Prebil
Slovencem je na voljo tudi trivratna različica astre GTC, ki pa s petvratno različico nima veliko skupnega – le kljuke, anteno in okvire ogledal. Kupejevska astra je daljša, nižja, a hkrati ostaja poudarek na uporabnosti in prilagodljivosti.

Trivratna različica je oblikovno sorodna petvratni, a je posebnosti ogromno. Pri Oplu pravijo, da imata obe astri skupne zgolj kljuje za odpiranje vrat, anteno na strehi in ohišje vzvratnih ogledal.

Kupe je že na prvi pogled bolj dinamičen in atraktiven ter predstavlja vrhunec oblikovalskega jezika, ki ga je leta 2008 začela limuzinska insignia. Za vozilo je značilna nizka strešna linija, ki se zaključuje v strešni spojler na zadku vozila. Nemogoče je spregledati velika kolesa, ki so v primeru trivratne astre lahko tudi 20-palčna (v osnovi so platišča 17-palčna), kupcem pa bodo na voljo tudi povsem nova mineral bela barva in ekskluzivna platišča iz lahke litine. Za doplačilo v višini 900 evrov je na voljo tudi veliko panoramsko steklo, ki se zajeda globoko proti koncu strehe. Biksenonska svetila podprta s tehnologijo AFL spredaj lahko svetijo s pomočjo LED diod. 

Povsem drugačna od kombilimuzine
Konstrukcija je povsem drugačna od petvratne različice. Tako je medosna razdalja v primerjavi s kombilimuzino večja za centimeter, avtomobil pa nižji za 15 milimetrov. S tem so pridobili na uporabnosti znotraj vozila, saj prtljažnik pogoltne za 380 litrov prtljage, kar je 10 litrov več, kot pri petvratnem modelu, avtomobil pa kljub kupejevski liniji ponuja prevoz petim odraslim osebam.

Opel astra GTC | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Napredek v primerjavi s predhodnico se kaže tudi v odlagalnih površinah, ki jih je zdaj za kar 50 odstotkov več, in v ekskluzivnem oblazinjenju ter barvah, ki so jih v Rüsselsheimu namenili zgolj modelu GTC. Za doplačilo sta tudi tu spredaj na voljo ergonomska sedeža.

Športno podvozje v standardni opremi
Posebnost novinke je športno zasnovano podvozje, ki je bilo zasnovano za prvinske športne avtomobile in je pri vseh modelih astre GTC serijsko. Zadaj je že dobro znani Wattov link način vpetja podvozja, novost pa predstavlja prednja "HiPerStrut" noga, povzeta iz insignie OPC. Gre sicer še vedno za McPherson tip, ki pa je izdatno dodelan, saj je gibljivi le spodnji del noge, zaradi česar je avtu zagotavljene več dinamičnosti v ovinkih, občutek na volanu pa je bolj odziven z manj vibracijami. Za doplačilo je na voljo Flexfix podvozje, ki stalno prilagaja trdoto blažilnikov, na voljo pa so tudi tri stopnje programov, ki prilagodijo trdoto in delovanje motorja.

Tudi GTC ni prikrajšan za vse varnostne pripomočke in sisteme pomoči, ki jih poznamo pri drugih modelih nemške znamke, od druge generacije Opel Eya, do biksenonskih žarometov z 10 funkcijami, sistema varnega menjavanja voznega pasu z opozorilom, …

Pet dizelskih in pet bencinskih agregatov
Na voljo je pet bencinskih in pet dizelskih agregatov, ki so kombinirani s pet- oziroma šeststopenjskim ročnim, oziroma samodejnim menjalnikom. Astri GTC se bo po dinamični plati najbolj podal najmočnejši 1,6-litrski Turbo bencinski motor s 132 kilovati moči (180 KM), ki od 0 do 100 km/h avtomobil požene v 7,2 sekunde, najvišja hitrost je 230 km/h.

Vstopni bencinski model je 1,4-litrski s 74 kilovati (100 KM) moči, največ zanimanja pa naj bi bilo za 1,4-litrski turbo motor, ki bo na voljo v različici z 88 in 103 kilovati, opremljen pa bo s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, močnejši pa bo na voljo tudi s samodejnim menjalnikom. Oba bo dopolnjeval sistem start/stop. Kasneje pričakujemo še prihod najmočnejšega pogonskega agregata z okoli 280 konjskimi silami, ki bo mesto našel v modelu OPC.

Na dizelski strani bosta na prodaj dve ekološki ecoflex različici, dve različici 1,7-litrskega TDCI agregata in ena različica dvolitrskega turbodizla s 121 kilovati moči (165 KM), ki od 0 do 100 km/h pospeši v 8,9 sekunde, najvišja hitrost je 210 km/h obljubljena povprečna tovarniška poraba pa 4,8 litra na 100 prevoženih kilometrov.

Opel astra GTC | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Posebni paketi opreme

Uvoznik je pripravil posebne pakete opreme, s čimer želi kupce vzpodbuditi k cenejšemu nakupu sistemov, ki jim bodo v pomoč pri vožnji. 1,4-litrski bencinski agregat s paketom opreme enjoy +, ki med drugim obsega varnostna sistem ABS in ESP, šest varnostnih blazin, HiPer Strut vzmetenje, 18-palčna platišča, dvopodročno klimatsko napravo, tempomat, stane 16.862 evrov, po njem pa naj bi posegala večina kupcev.

1,4-litrski turbo motor z enako stopnjo opreme bo dražji za 1.225 evrov, 1,7-litrski turbodizel pa bo dražji še za dodatnih 2.740 evrov. Paket oprem sport + za dodatnih 2.310 evrov paket enjoy + nadgrajuje s sistemom flexride, AFL/biksenonskimi žaromeri, senzorji na brisalcih, parkirnimi senzorji, ...

Vsaka peta astra bo GTC
3.100 aster GTC je Opel prodal v Sloveniji od prve predstavitve leta 2005. Novinka je povsem druga zgodba, zaradi večje uporabnosti, pa naj bi bila med vozniki še bolj priljubljena. Prihodnje leto uvoznik načrtuje prodajo vsaj 200 modelov, kar pomeni, da naj bi bila skoraj vsak peta astra trivratna.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.