V zadnjih letih se je na avtocestah zgodilo več nesreč s težjimi poškodbami in celo smrtnimi žrtvami, ker udeleženci niso bili dovolj pazljivi pri ustavljanju svojih vozil, drugi pa ne nanje.
Policisti so zato pripravili nekaj nasvetov, kaj moramo storiti ob okvari vozila. Voznik, ki mu na avtocesti zmanjka goriva ali se mu vozilo pokvari, naj se skuša ustaviti na avtocestnem počivališču, SOS odstavni niši ali odstavnem pasu oz. naj zapusti avtocesto. Če ustavi na SOS niši ali vozišču avtoceste, naj takoj prižge vse štiri smernike, si nadene odsevni telovnik in postavi varnostni trikotnik.
Če ustavi na SOS niši ali vozišču avtoceste, naj iz vozila ne izstopi brezglavo, so posvarili na Policijski upravi Kranj.
Vozniki, ki se jim vozilo pokvari med vožnjo po avtocesti, lahko brezplačno uporabijo obcestni telefon SOS ali pokličejo Prometno-informacijski center za državne ceste na številko 1970. Operaterju povemo tudi registrsko številko, znamko in model avtomobila. Natančen opis okvare lahko že vnaprej pomaga pri odpravljanju okvare na licu mesta. Če ste dosegljivi na mobilnem telefonu, vas lahko operater pokliče in povpraša še po kakšnem podatku za hitrejšo pomoč, svetujejo na AMZS.
Kam je treba postaviti trikotnik?
Trikotnik je treba po njihovih navedbah postaviti najmanj 100 metrov od vozila. Če je razdalja daljša, bodo lahko drugi vozniki prej odreagirali in se pripravili. Pri postavljanju trikotnika se ne smemo gibati po odstavnem pasu, ampak je treba hoditi le za varnostno ograjo in ves čas spremljati promet. Varnostni trikotnik naj bo sicer v vozilu pospravljen tako, da bo hitro dosegljiv. V kupu prtljage ga boste težko našli, opozarjajo policisti.
Na AMZS svetujejo, da v primeru, če se vozilo okvari, ne poskušajmo s takojšnjim obračanjem ključa in pritiskanjem na plin. Namesto tega pritisnimo na pedal za sklopko, saj lahko le tako ohranimo dovolj hitrosti, da umirjeno vozilo preusmerimo na rob vozišča oziroma odstavni pas, kjer se ustavimo in vključimo vse štiri varnostne utripalke.
V daljših predorih z odstavnimi nišami je postopek enak kot na avtocesti. Ob uporabi utripalk in sklopke se moramo pomikati desno in tako nase opozoriti druge voznike. Če je mogoče, ustavimo v odstavni niši, kjer je tudi telefon SOS. Če nam to ne uspe, skušajmo zapeljati vozilo k najbližjemu robu vozišča. To velja tudi za cesto brez odstavnega pasu, ki ima odstavne niše.
Po okvari peš po avtocesti
Policisti so v zadnjih dneh sicer obravnavali nekaj prijav o zadrževanju pešcev na avtocesti, med njimi tudi prijavo hoje pešcev po vozišču pri Kranju zaradi okvare vozila.
Takšna ravnanja skušajo policisti preprečevati že s svojo navzočnostjo na avtocesti, a moramo biti zaradi povečanega prometa kljub temu previdni predvsem na območjih avtocestnih priključkov in v bližini počivališč, kjer so taka nedovoljena ravnanja pogostejša, so zapisali policisti v Kranju.